Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:26:25 GMT

حمایت از تولید فیلم کوتاه با محوریت دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۱۳۴۵

حمایت از تولید فیلم کوتاه با محوریت دفاع مقدس

مدیر گروه سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، از تولید فیلم کوتاه با محوریت دفاع مقدس و مضامین جهاد، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ روح‌الله رنجبری با بیان این مطلب گفت: دفاع مقدس، دفاعی برآمده از سلحشوری ایرانی و آزادگی اسلامی بود که پرنده روحانیت و معنویت ایرانی اسلامی را به پرواز درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در راستای نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی ارزش‌های راستین دفاع مقدس، با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از فیلم‌های کوتاه و مستندی که در این زمینه تولید شوند، حمایت و پشتیبانی خواهد نمود.

رنجبری ادامه داد: افزون بر آثار دفاع مقدس، این اداره‌کل از استعدادهای جوان استان در زمینه فیلم‌سازی مستند، داستانی و فیلم‌نامه‌نویسی فارس با رویکرد حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای برای ساخت و تولید دعوت به همکاری می‌نماید.

وی بیان داشت: دفاع مقدس پایان ندارد و هر جا و هر گاه که دفاعی صورت گیرد، باید آن را دفاع مقدس نامید همچون این روزها که مدافعان سلامت در نبردگاه خود، به دفاع از تندرستی و سلامتی همه مردم برخاسته‌اند و برماست تا به سهم خود، در کنار آنان قرار گیریم.

مدیر گروه سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس خاطرنشان کرد: همچنان که از ابتدای اعلام ورود این بیماری، در گوشه‌ گوشه این سرزمین، پویش‌های مردمی گوناگونی تشکیل شد.
رنجبری بیان کرد: این پویش‌های مردمی، یادآور همان پویش‌ها و خیزش‌های مردمی دهه ۶۰ در دفاع از سرزمین‌شان است، همان دفاعی که همه اقشار به اندازه و سهم خود، در جبهه و پشت جبهه، برخاسته بودند.

وی گفت: سینماگران و تولیدکنندگان سینمایی ما، به ویژه در فیلم کوتاه، تولیدات بسیاری را در راستای مبارزه و پیشگری از گسترش بیماری کرونا ارائه کردند.

به گزارش فارس; رویکرد و شاخصه‌های گزینش فیلم‌نامه‌های مستند شامل افزایش امید و نشاط اجتماعی در جامعه و پرهیز از ترویج ناامیدی و یأس، افزایش اعتماد عمومی و توجه به همبستگی،  تقویت عزت‌مندی، قدرت ملی و امید به آینده با توجه به پیشرفت‌های علمی، توجه به ارزش‌های اسلامی _ایرانی در جهت تقویت خودباوری با توجه به نهاد خانواده، دارا بودن نگاه منتقدانه و منصفانه، توجه به موقعیت فردی و موقعیت اجتماعی، توجه به توفیقات علمی، توجه به منافع ملی همچنین با توجه به تقارن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ایده‌های مرتبط در این زمینه از اولویت موضوعی برخوردار است.

مراحل بررسی ایده‌ها شامل معرفی ایده‌های مستندسازان به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تکمیل فرم از سوی افراد بر روی سامانه defc.ir تا پایان تیر ماه، احراز صلاحیت حرفه‌ای ساخت اثر توسط پیشنهاددهنده ایده از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین بررسی ایده‌ها در شورای تخصصی است. متقاضیان می‌توانند  آثار خود را از طریق ایمیل   Cinemaei.fars@farhangmail.ir  تا پایان تیر ماه جاری ارسال نمایند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس فرهنگ فیلم تولید فارس فیلم کوتاه فرهنگ و ارشاد دفاع مقدس اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه

اسامی راه‌یافتگان به رویداد پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از مجموع 45 اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد 5 اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد
 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران
باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد
 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری
 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز 4 شنبه مورخ 19 اردی‌بهشت‌ماه 1403 در محل سالن شماره 12 پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف 3 میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی