Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرلشکر موسوی در مراسم بزرگداشت فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، وی را انسانی متدین، ولایی، مجاهد و خلبانی توانمند، ماهر و با دانش و همچنین در زمینه مدیریت خلاق، عنوان کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم یادبود مرحوم امیر سرتیپ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های بارز زنده یاد مرحوم امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق گفت: اگر شرایط کرونایی نبود این مراسم بایستی در سطح ملی برای این شخصیت ارزشمند دفاع مقدس برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرلشکر موسوی در ادامه با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت به چنین سبکی فوق‌العاده و یک ابتکار بود و می توان از این الگو  و شیوه در دیگر مراسم نیز بهره جست، خاطرنشان کرد: این روش دو مزیت دارد که نخست اجرای یک برنامه برای این گونه مراسم و شخصیت هاست و دومین مزیت آن هم عدم برگزاری تجمعاتی است که اجرای آن خلاف دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کروناست.

امیر خلبان "هوشنگ صدیق" که بود؟/فرماندهی که خودکفایی را در نهاجا پایه گذاری کرد

 

فرمانده کل ارتش در ادامه با اشاره به ویژگی های بارز مرحوم امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق، اظهار کرد: فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش، انسانی متدین، ولایی، مجاهد و با شخصیت و یک خلبان توانمند، ماهر و با دانش و همچنین در زمینه مدیریت خلاق، با سواد و دارای هوش بسیار بالا بود.

وی با اشاره به اینکه دوران فرماندهی امیر صدیق دارای سه نکته روشن است، گفت: به شهادت اسناد موجود در مورد جنگ تحمیلی، نیروی هوایی رژیم بعث عراق سه بار منهدم و از نو ساخته شد و این نشان می‌دهد که نیروی هوایی ایران با سه نیروی هوایی جنگیده است.

امیر سرلشکر موسوی افزود: یکبار زمانی که نیروی هوایی عراق وارد جنگ شد و به صورت کامل مضمحل شد و با تلاش همه غربی‌ها و شرقی‌ها نیروی هوایی تازه‌ای در این کشور راه اندازی کردند و دوباره به دست تیزپروازان نیروی هوایی این نیرو منهدم شد و برای سومین بار این نیرو به تسلیحات و هواپیماهای جدید مجهز شد که نابودی یکی از این نیروها در زمان تصدی فرماندهی امیر صدیق اتفاق افتاد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد:  نکته دوم اینکه دو شخصیت و چهره نامدار تاریخ معاصر مانند شهید بابایی و شهید ستاری، معاونین این فرمانده گرانقدر بودند و نکته سوم اینکه، مقام معطم رهبری طی نامه‌ای خدمت محضر حضرت امام راحل(ره) پیشنهاد می‌کنند که در سال 62 امیر صدیق را به فرماندهی نیروی هوایی منصوب نمایند که حصرت امام(ره) هم تایید می‌فرمایند، لذا امیر صدیق مورد تایید امامین انقلاب اسلامی هستند و تایید دو امام انقلاب را در کارنامه درخشان  خود دارند،

وی درپایان افزود امیر صدیق در دوران سالهای 62 تا 65 که سخت‌ترین سال‌های انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس بود، فرماندهی نیروی هوایی را عهده دار بود که با انبوهی از مشکلات و ناملایمات مقابله کرد و موفق و سربلند از مشکلات عبور کرد و این درسی برای ملت و همه جوانان است که می‌توان با اتکا به خداوند بزرگ در مقابل مشکلات ایستاد و پیروز و سربلند شد.

انتهای پیام/

R1455/P/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آجا | ارتش | ارتش جمهوری اسلامی ایران بیشتر بخوانید... امیر خلبان "هوشنگ صدیق" که بود؟/فرماندهی که خودکفایی را در نهاجا پایه گذاری کرد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آجا ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده کل ارتش امیر سرلشکر نیروی هوایی امیر سرتیپ هوشنگ صدیق امیر صدیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد