Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلانتری با تاکید بر کنترل تجمعات اخر هفته در قبرستان ها گفت: با توجه به اینکه طیف وسیعی از مبتلایان بانوان هستند به دلیل سبک محلی عزاداری، انتقال ویروس به شدت انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد مبارزه با کرونا گفت:  از ۱۰ خرداد ماه در استان با افزایش چند برابری مبتلایان به کرونا مواجه شدیم این موضوع بسیار نگران کننده بود، درست است کمی وضعیت بهتر  شده ، اما هنوز مردم باید دستوالعمل های بهداشتی را رعایت کنند از تجمعات خودداری کنند یا حداقلی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کلانتری ضمن تشکر از خانواده گچسارانی گفت: روز گذشته خانواده ای در گچساران  که خودشان پیش قدم شدند وگقتند فقط اعضای خانواده در مراسم تشییع شرکت کنند از این خانواده باید حتما تجلیل شود.   وی افزود: جامعه  دارد به هم مفهومی  می رسد نباید آن را رها کنیم ما اکنون ۹ شهرستان داریم باید سه شهرستان ما که بیشترین موفقیت را در رعایت موارد بهداشتی داشتند مشخص شوند و موفق ترین فرمانداری ها را باید معرفی کنیم در هر شهرستانی موفق ترین ادارات باید معرفی شوند، در مرکز استان نیز سه دستگاه که بهترین عملکرد را داشته است باید معرفی شوند ، دستگاه هایی که در حد انتظار ظاهر نشده اند باید مکتوب گزارش دهیم.   کلانتری با اشاره به تجمعات اخر هفته در قبرستان ها گفت: تجمعات پنجشنبه ها در قبرستان ها باید کنترل شود، فروشگاه های بزرگ از خدمات دهی به مشتریانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند خودداری کنند با توجه به اینکه طیف وسیعی از مبتلایان بانوان هستند به خاطر تعصبهایی که دارند به سبک محلی عزاداری میکنند و انتقال ویروس به شدت انجام می شود با بخش خواهران سپاه و طلاب بانوان صحبت کردیم گشت مشترکی ایجاد شود  و با احترام به بانوان درست نبودن این تجمعات را هشدار دهند، در مراسمات تشییع تجمع بانوان زیاد است باید از روش های دیگر استقاده شود که با صمیمیت و احترام به بانوان گفته شود که تجمعات خطرات زیادی دارد یکی از محل آسیب ما در مراسمات تدفین و تجمعات بانوان است.   استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر وضعیت نارنجی است باید بگوییم نارنجی، عنوان کرد:  آمارهایی که می دهیم باید مبتنی بر واقعیت باشد اکنون ما در وضعیت هشدار هستیم اگر کوتاهی کنیم به وضعیت قرمز می رسیم اگر این کنترل ها ذره ای کم شود به وضعیت قرمز خواهیم رسید.   وی بیان کرد: نباید فراتر از ظرفیت مردم استرس به مردم وارد شود آرامش روحی با بی خیالی کاملا متفاوت است به مردم بگوییم ماسک بزن در تجمعات نرو فاصله ات را حفظ کن اما اگر بگوئیم ماسک بزند رعایت نکند در خطر مرگ است و آسیب روحی زیادی می بیند.   کلانتری تاکید کرد: اشغال تخت های ای سی یو و بستری ما اگر به ۵۰ درصد رسید وضعیت هشدار اعلام می کنیم نوبت دهی پزشکان تقریبا غیر حضوری شده است پزشکان موفق تجلیل می شوند و دفاتر پیشخوان ها و آرایشگاه ها نوبت دهی را رعایت کنند که تجمعات نباشد.     وی عنوان کرد: تکلیف عروسی در تالارها مشخص است افرادی که در منزل و زیر سقف بسته تجمعات را دارند و عروسی برگزار می کنند باید به مراجع قضایی معرفی شوند ، اگر قرار است جنازه ای تحویل داده شود حداکثر ۳۰ نفر تشییع کننده بیشتر نباشد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قبرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بهادری جهرمی: پرچم بالاست؛ خداقوت و دست مریزاد بچه‌ها
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟