Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:42:16 GMT

مدیریت استرس و اضطراب در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۱۸۳۷

مدیریت استرس و اضطراب در ایام کرونا

به گزارش ایرنا، رعایت اصول بهداشتی در این ایام کرونایی بهترین و کم هزینه ترین راه برای مقابله با ویروس کروناست و در در این میان باید تعادل در برخورد افراد در مقابله با این بیماری وجود داشته باسد.

برخی ها آنقدر عادی انگاری در برابر این ویروس نشان می دهند و در مراسمات و دورهمی ها و تجمعات مختلف شرکت می کنند که در بیشتر مواقع همین افراد موجب همه‌گیری بیشتر بیماری در جامعه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر عده ای از ترس این ویروس خانه نشین شده و یا دچار وسواس بیش از حد می شوند و این در حالی است که ترس ناشی از کرونا، ایمنی بدن را پایین می‌آورد و راه ورود این ویروس به بدن را راحت تر خواهد کرد.

سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد در این باره گفت: اولین قدم در کاهش نگرانی و استرس کرونا، کسب اطلاعات صحیح در مورد این بیماری است.

محمد یزدان پناه تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد موجی از نگرانی در افراد جامعه شده است که استرس، ترس و نگرانی ناشی از این بیماری آزاردهنده، اثرات منفی فراوانی بر روان و احساس بزرگسالان و کودکان خواهد گذاشت.

وی ابراز داشت: به طوری که این استرس باعث کاهش تمرکز و تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری می شود.

یزدان پناه به مردم توصیه کرد که برای دریافت این اطلاعات به سایت های معتبر همچون سایت وب دا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مراجعه کنند و دستورالعمل هارا از منابع تخصصی دریافت و جهت پیشگیری از بیماری به دقت اجرا کنند.

وی تاکید کرد: اقدامات متعددی جهت حمایت از خود و کاهش استرس وجود دارد که از جمله آن می توان به گوش ندادن مکرر به  اخبار استرس زا، تغذیه سالم، ورزش منظم ترجیحا در خانه، مانند استفاده از تردمیل، طناب زدن وزنه برداری متعادل یا راه رفتن تند در حیاط تکنیک های آرام سازی، نفس کشیدن عمیق آگاهانه، ورزش های کششی مانند یوگا، خواب و استراحت کافی، عدم مصرف دخانیات والکل اشاره کرد.

سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد عنوان کرد: بهتر است در زمان بیکاری وقت خود را صرف فعالیت های لذت بخش همچون کتاب خواندن، تمرین یک ساز یا دیگر فعالیت های مورد علاقه کنید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است و نباید هیچ عاملی مانع از رعایت کردن این الزامات شود.

پرویز یزدان پناه افزود: با توجه به اینکه استان در وضعیت هشدار قرار دارد، هر فردی که از خانه بیرون می‌آید باید ماسک داشته باشد اما بیشترین ضرورت استفاده از ماسک در مکان های سربسته و گروهی است زیرا ثابت شده که استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری و قطع زنجیره انتقال موثر است.

وی عنوان کرد: ویروس کرونا به راحتی از راه صحبت، عطسه و سرفه کردن منتقل می‌شود و تنها وسیله راحت و در دسترس برای جلوگیری از انتشار و ابتلا به آن ماسک است.

یزدان پناه بیان کرد: رعایت فاصله گدازی هوشمند، شرکت نکردن در مراسمات و دورهمی ها و پرهیز از مسافرت از دیگر توصیه های ما به هم استانی ها برای مصون ماندن از این بیماری خطرناک است.

وی گفت: رعایت نکردن موازین بهداشتی از جمله ضدعفونی وسایل در معرض تماس و دست ها زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۱۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۴۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون دو میلیون و ۷۳ هزار و ۷۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بستری بیماران در کل کشور افزایش داشته است. همانند روزهای گذشته استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق گفت: باید تدابیر لازم در کشور عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی (ع) صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدکاظم آل‌صادق امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق اظهار کرد: با شکوه برگزار شدن مراسم اربعین‌حسینی سال گذشته مرهون تعامل و همدلی مسئولان دو کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم در کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی صورت گیرد، افزود: مقرر شده خط‌مشی راه‌ها و نصب علائم بیشتر در مسیرها کار شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اضافه کرد: با توجه به اینکه تردد زائران بیشتر در گذرگاه مهران است باید در ایام اربعین‌حسینی با هماهنگی دو کشور امکانات از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ فراهم شود.

کد خبر 751171

دیگر خبرها

  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • راهکارهای کاهش استرس
  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد