Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:06:50 GMT

گسترش خدمات پزشکی از راه دور در ۱۰۰ نقطه مرزی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۱۹۰۴

گسترش خدمات پزشکی از راه دور در ۱۰۰ نقطه مرزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا حسینی در نشست تعاملی با فرمانده و معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا که با هدف تبادل نظر و هم اندیشی در راستای رفع محدودیت ها و کمبودهای بهداشتی، امدادی و درمانی نقاط مرزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: تلاش می کنیم با ایجاد و گسترش بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بهداشتی، امدادی، تشخیصی و درمانی را از مرکز به نقاط دور افتاده و مرزی گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداد ناجا با اشاره به راه اندازی سامانه خدمات پزشکی از راه دور در ۱۰ نقطه مرزی استان آذربایجان غربی از اهتمام این معاونت به راه اندازی ۱۰ سامانه دیگر در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع با ایجاد بسترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، گسترش سامانه خدمات پزشکی از راه دور به ۱۰۰ نقطه مرزی کشور در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه تجهیز ۱۰ مرکز درمانی مرزبانی و هنگ های مرزی برخوردار از پزشک معین به سامانه مدیریت یکپارچه اطلاعات درمانگاهی (C.I.S) را از دیگر اولویت ها و برنامه های معاونت بهداد ناجا در حوزه بهداد مرزبانی ذکر و خاطرنشان کرد: با تشریک مساعی معاونت بهداد ناجا و معاونت بهداد مرزبانی در تأمین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری سامانه C.I.S به یاری خداوند متعال، هفته آینده، اولین مرکز درمانی مرزبانی ناجا در استان اردبیل به سامانه مدیریت اطلاعات درمانگاهی مجهز می شود.

حسینی در ادامه مجروحان خدمتی، آسیب های عمدی و بیماری های واگیر را سه محور مهم و مورد توجه در حوزه بهداشت، امداد و درمان ذکر و تصریح کرد: تلاش می کنیم حوزه درمان و روان شناسی تا حد زیادی به این سه محور مهم معطوف باشد.

وی با اشاره به توافقاتی که پیش از این با بهداد مرزبانی در خصوص اجرای طرح "پزشک دوار" صورت پذیرفته بود، بیان کرد: بر اساس این طرح، وضعیت سلامت کارکنان در جریان بازدیدهای پزشکان اعزامی مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرد.

بنا بر این گزارش، نوسازی و تجهیز تعدادی از آمبولانس های ناجا و تحویل به مرزبانی از دیگر مباحث مطرح در این جلسه بود که به منظور در اختیار گرفتن هرچه سریع تر این آمبولانس ها، معاون بهداد ناجا در خصوص پیگیری و رایزنی با معاونت آماد و پشتیبانی ناجا قول مساعد داد.

در ادامه این جلسه سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا به موضوع در دستور کار بودن ارتقای ساختار مرزبانی ناجا اشاره و از ارائه طرح اولیه این ساختار به معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد که در این راستا دکتر حسینی خواستار مورد توجه قرار گرفتن هنگ ها و حوزه بهداشت و درمان آنها در ساختار جدید شد.

در ادامه سردار حسن اسدالهی معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا با اشاره به کمبود و محدودیت های برخی امکانات و خدمات درمانی در مناطق مرزی کشور، پیشنهادی مبنی بر خرید این خدمات از یگان های ارتش و سپاه مستقر در مرزها را مطرح کرد که در این راستا ضمن بررسی نیازمندی های مرزبانی به اقلام امدادی به ویژه بندآورنده های خون، تجهیز نقاط مرزی عملیاتی به این اقلام با مشارکت معاونت بهداد ناجا و بهداد مرزبانی در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله بهداری ناجا در سال ۱۴۰۰ خواستار توجه ویژه به بهداری مرزبانی در این برنامه شد.

سردار گودرزی در پایان با اشاره به آمار کم قربانیان کرونا در مرزبانی ناجا از خدمات ارزنده معاونت بهداد ناجا در حوزه مقابله با کرونا به ویژه تلاش های کادر درمان در بیمارستان های ناجا قدردانی کرد.

کد خبر 4975635

منبع: مهر

کلیدواژه: سيد محمدرضا حسيني نیروی انتظامی مناطق مرزی کمبود پزشک ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی شهرداری تهران قوه قضاییه پیروز حناچی محسن حاجی میرزایی حجاب و عفاف کمیته امداد امام خمینی سربازی ازدواج محسن هاشمی معاونت بهداد ناجا مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند