Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@22:34:04 GMT

بورس قیمت طلا را پایین می‌کشد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۱۹۳۰

بورس قیمت طلا را پایین می‌کشد؟

به‌نظر می‌رسد معامله‌گران بزرگ سکه بالای مرز ۱۰ میلیونی محتاط‌تر از قبل رفتار می‌کنند و در انتظار یک اصلاح قیمت هستند. چرا که در بورس کالا، به‌دلیل محدود شدن دامنه نوسان به یک درصد امکان رشد قیمت و رسیدن به بازار نقدی به‌نظر کمی دشوارتر می‌رسید. در روزی که قیمت دلار پنجمین رشد متوالی خود را تجربه کرد، سکه تمام بهار آزادی نه تنها افزایش خاصی را به ثبت نرساند که ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عده‌ای باور داشتند، افت قیمت سکه در بازار آزاد به‌دلیل پایین بودن ارزش آن در بورس کالا بود.
با این حال، به‌نظر می‌رسد معامله‌گران بزرگ سکه بالای مرز ۱۰ میلیونی محتاط‌تر از قبل رفتار می‌کنند و در انتظار یک اصلاح قیمت هستند. چرا که در بورس کالا، به‌دلیل محدود شدن دامنه نوسان به یک درصد امکان رشد قیمت و رسیدن به بازار نقدی به‌نظر کمی دشوارتر می‌رسید.

در حالی‌که دیروز سکه امامی کاهش پیدا کرد، هر گرم طلای ۱۸ عیار به بالای مرز یک میلیون تومان رفت و با افزایش ۲۱ هزار تومانی به بهای یک میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. با این رشد میزان بازدهی گرم طلا از ابتدای سال به حدود ۷۰ درصد رسید.
بازار سکه در معاملات روز چهارشنبه مسیر خود را از بازار ارز جدا کرد و یک بار دیگر از اوج تاریخی عقب نشست. بهای هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز ۵۰ هزار تومان افت کرد و به سطح ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تنزل کرد تا میزان بازدهی این بازار از ابتدای سال به ۷۸ درصد محدود شود. این اتفاق در شرایطی افتاد که نرخ دلار در بازار آزاد پنجمین رشد متوالی خود را ثبت کرد و طلای جهانی با وجود سیگنال‌های منفی یک‌بار دیگر از سطح ۱۸۰۰ دلاری بالا رفت.
البته دیروز سکه با عقب‌نشینی در معاملات فیزیکی به همگرایی با قیمت اوراق در بورس کالا دست یافت. قیمت اوراق گواهی سکه تحویل یک‌روزه در بورس کالا با صعود یک درصدی دیروز فاصله خود را از سکه فیزیکی به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رساند.
امیدهای دلاری اونس
اونس طلای جهانی که روز گذشته تا نزدیکی سقف ۹ ساله، یعنی ۱۸۱۵ دلار پیش رفته بود، در ساعت ۱۶ به قیمت ۱۸۰۵ دلار معامله شد. تقویت احتمال توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر بسته ۷۵۰ میلیارد یورویی برای محافظت از اقتصاد این منطقه در برابر بحران مالی کرونا موجب افزایش ارزش یورو در مقابل دلار به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر شد.
قدرت یورو باعث شد تا شاخص دلار به پایین‌ترین سطح در یک ماهه اخیر تنزل کند. این اتفاق در حالی افتاد که دلار پس از افزایش بیش از انتظار نرخ تورم در ایالات‌متحده و انتشار اخبار مربوط به آزمایش‌های موفقیت‌آمیز واکسن کرونا، در برابر سایر ارزهای عمده از خود مقاومت نشان می‌داد. حمایت‌های پولی بانک‌های مرکزی برای مقابله با تبعات کرونا در کنار تحریم‌های متقابل چین و امریکا همچنان مهم‌ترین حامیان طلا هستند.
این وضعیت بازار داخلی سکه و انس بازار جهانی در حالی‌است که قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه با ۲۲،۸۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۱۸ هزار تومان رسید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار جهانی سکه شاخص معاملات قیمت بورس کالا هزار تومان ۱۰ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

آفتاب‌‌نیوز :

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازار‌ها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند.

قیمت دلار هرات یکشنبه را در ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان شروع کرد و تا قبل از نرخ‌دهی درهم تا ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت. اما در ادامه روند نزولی قیمت درهم، نرخ دلار در هرات با کاهش تا مرز حمایت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. البته در معاملات پشت خطی انتهای هفته گذشته، بازار ارز هرات زودتر از سایر بازار‌ها کانال ۶۰ هزار را از دست داده بود و به این مرز حمایت رسیده، اما در از دست دادن آن ناکام مانده بود.

به عقیده تحلیلگران بازار به محدوده حمایتی رسیده، اما جان صعود پرقدرت ندارد. اگر بازار ارز و سکه در زیر مرز‌های حمایتی به تثبیت برسند قیمت دلار و سکه به سمت کف‌های جدید در سال ۱۴۰۳ حرکت خواهد کرد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی در ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه دوم به ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در همین نرخ نیز بسته شد. نکته قیمت درهم، این بود که کانال نرخ‌دهی درهم زودتر از سایر روز‌ها در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به کار خود پایان داد.

قیمت تتر نیز در یک معاملات رنج رفت و برگشتی کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد و به مرز حمایت مهم ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. بر اساس تحلیل تکنیکال اگر قیمت تتر زیر این مرز تثبیت دهد با کاهش بیشتر می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود.

از دید معامله‌گران فنی اگر قیمت دلار هرات مرز حمایت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی در حوالی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین مقاومت اولیه قیمت دلار هرات ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت شکست نرخ می‌تواند به سمت کانال بالاتر برود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵