Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه گفت: ایجاد، توسعه و نگهداری فضای سبز پایدار و زیباسازی محیط شهری در 4 منطقه اولویت این سازمان در سال جاری است.

علی نادری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با اشاره به این که سالانه برای نگهداری فضای سبز شهری 19 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود، اظهار کرد: در این راستا عملیات اجرائی پروژه جنگل‌کاری بام ساوه به وسعت 30 هکتار در تیرماه سال جاری با هدف افزایش و توسعه سرانه فضای سبز شهری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروزه احداث فضاهای سبز در سطح شهرها بسیار حائز اهمیت است و نگهداری از پارک‌ها و فضاهای سبز احداث شده نیازمند فرهنگ سازی و تعامل شهروندان است. 

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه با بیان اینکه ایجاد، توسعه و نگهداری فضای سبز پایدار و زیباسازی محیط شهری در 4 منطقه اولویت این سازمان در سال جاری است، گفت: نقش مردم در حفظ و نگهداری از این فضاها بسیار تاثیرگذار است، امسال نیز برنامه ریزی مناسبی برای احداث فضاهای سبز در سطح شهر انجام شده که با همکاری کارکنان واحد فضای سبز مناطق چهار گانه نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد. 
وی اظهار کرد: در  سال جاری  10 پارک محله‌ای در مناطق حاشیه‌نشین این شهر ایجاد خواهند شد.
وی بیان کرد: بازپیرائی و بهسازی برخی بلوارهای این شهر از دیگر برنامه‌های امسال این سازمان است که از آن جمله می‌توان به بلوارهای طالقانی، جمهوری، بهزیستی و ... اشاره کرد.

نادری برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی مردم با محوریت حفاظت از فضای سبز شهری و نیز ارتقاء دانش کارکنان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه با اشاره به این که سال گذشته 8 هکتار به فضای سبز شهری ساوه افزوده شد، گفت: هم اکنون سرانه سبز برای هر فرد این شهر 13.8 مترمربع است و این در حالی است که این مهم در کشور برای هر فرد 11.8 مترمربع است.

هم اکنون سرانه سبز برای هر فرد ساوجی 13.8 مترمربع است و این در حالی است که این مهم در کشور برای هر فرد 11.8 مترمربع است

وی با بیان اینکه فضای سبز ریه شهرتلقی و نقش مهمی در تلطیف هوا دارد، اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های مذکور در سال جاری شاهد افزایش دو متر مربع دیگر به سرانه فضای سبز در این شهر خواهیم بود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه سازمان در سال جاری احداث 50 هکتار فضای سبز شامل جنگل کاری بام ساوه، احداث کمربند سبز در حاشیه کمربندی شمال و کمربندی شرق، رمپ و لوپ الغدیر و ... است که با این اقدام 2 متر مربع به سرانه فضای سبز شهر ساوه اضافه می‌شود.

نادری احداث پارک‌های طراوت، آشتیانی و ... را از دیگر پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته برشمرد و افزود: نهال کاری پروژه رمپ الغدیر به وسعت 8 هکتار، ضدعفونی کردن ست‌های بازی کودکان و سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها، اجرای عملیات چاله زنی برای کاشت درخت در مجموعه  30 هکتاری  فضای سبز در محل بام فجر، کاشت نهال توت در کمربندی شمال، رنگ آمیزی آبنمای پارک جنگلی  و بوستان هنرجو و بازپیرائی بلوارهای فردوسی، خیابان امام (ره)، شهید مطهری، شهید طالقانی، میدان عاشورا، شامل ایجاد فضای سبز، ایجاد پایه چراغ و نصب المان میدان سردار سلیمانی از دیگر اقدامات است.

وی کم آبی، بالا بودن شوری و EC آب را یکی از موانع فراروی توسعه فضای سبز شهری ساوه دانست و گفت: در این خصوص رایزنی‌هایی برای تملک چاه با خرید از سازمان‌های مربوطه انجام شده تا بتوانیم در این خصوص گام‌های بلندی برداریم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه، کاهش بودجه شهرداری به لحاظ اجرای قانون تجمیع ارزش افزوده را از دیگر موانع فرا روی توسعه فعالیت‌های این سازمان دانست و افزود: به دنبال ایجاد درآمد با برنامه‌های مختلفی مانند تبلیغات تابلوهای در اختیار، احداث و اجاره دکه‌های مستقر در بوستان‌ها، باغ‌های مثمر و ... هستیم.

وی با اشاره به تخریب مبلمان شهری از سوی برخی شهروندان افزود: گاهی برخی از وسایل بازی کودکان در پارک‌ها یا شیرآلات و تاسیسات، ست تندرستی و ... تخریب می‌شود که هزینه سنگینی برای تعمیر و نوسازی آنها باید صرف شود.

طرح  پاکسازی علف‌های هرز با هدف جلوگیری از وقوع آتش سوزی در ساوه در حال اجرا است 

نادری با اشاره به گرم شدن هوا و قرار داشتن در فصل تابستان، احتمال وقوع آتش سوزی در برخی بوستان‌ها گفت: طرح  پاکسازی علف‌های هرز در  این شهر با هدف جلوگیری از وقوع آتش سوزی در حال اجرا است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساوه افزود: هنگامی که هوا رو به گرمی می‌رود، علف‌های هرز بلند و خشک می‌شوند و زمینه لازم را برای بروز آتش‌سوزی مهیا می‌سازند و هر چه ارتفاع علف‌های هرز و تراکم آنها بیشتر باشد، احتمال سرایت آتش‌سوزی به اطراف و درختان وجود دارد به همین علت در جهت پیشگیری و کنترل از وقوع آتش سوزی اقدامات ایمنی متعددی شامل علف زنی، حذف پاجوش و تنه جوش، خشکه‌زنی سرشاخه‌های خشک درختان در حال اجرا است.
وی در خصوص راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی در این سازمان گفت: این کلینیک در سال‌های گذشته با هدف ارائه طرح‌های مشاوره‌‌ای و اقدامات موثر برای کنترل آفات گیاهان آپارتمانی در منازل و همچنین معرفی عوامل بیماری‌زا و آفات کشاورزی به مردم ساوه راه اندازی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای سبز توسعه ساوه شهرداری رئيس سازمان سيما علي نادري رئيس سازمان سيما سازمان در سال جاری رئیس سازمان سیما وقوع آتش سوزی علف های هرز برای هر فرد پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته

صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات و توسعه سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲، ۷۲۵ نقطه پرتصادف را اصلاح کرد گفت: این نقاط  را مجموعه پلیس راه در استان صورت جلسه کرده و  کمیسیون ایمنی راه های کشور به عنوان نهاد راهبر ایمنی راه‌ها در سال‌های گذشته دستورالعمل‌ هایی را تهیه کرده بودند. دستگاه‌هایی که در شناسایی نقاط حادثه خیز دخیل هستند مصوب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای  شناسایی و رفع آن ابلاغ کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،  ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور شناسایی و اولویت بندی شد و  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف ۲ سال این ۸۸۷ نقطه را اصلاح کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از  ۸۸۷ نقطه، ۴۱۲ نقطه را اصلاح و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد عملیات اصلاحی انجام گرفت.

صباغ زاده توضیح داد: خارج از ۴۱۲ نقطه ما تعدادی پروژه‌های نیمه تمام از نقاط شناسایی شده قبلی و نقاطی که تحت هر عنوانی بعنوان نقطه پرتصادف تعریف شده است در سال ۱۴۰۲ هم اصلاح کردیم که در مجموع ۷۲۵ نقطه را برطرف کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است