Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اوسط هاشمی ظهر پنجشنبه در جلسه با نمایندگان  و روسای مراکز، مربیان و آموزشگاه های آزاد استان گیلان در رشت افزود: کشور ما با مشکلاتی از جمله بیکاری دست و پنجه نرم می کندو در این شرایط اگر سهم مهارت نوع دیگری دیده شود ما می توانیم در این مقطع به کشور یاری رسانیم.

وی با بیان اینکه بودجه را از سال آینده استانی می کنیم، اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه ای در کشور نیازمند پوست اندازی است در ۲ دهه اخیر وزن آموزش فنی و حرفه ای کاهش یافته است و امروز ما به بودن متفاوت نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نقش آموزش های مهارتی در کشور بیان داشت: بر اساس الزام آموزش و پرورش باید ۶۰ درصد دانش آموزان را به سمت مهارت هنرستان ها و کار و دانش سوق دهد در گذشته کار و دانش بعد از رشته های ریاضی، علوم تجربی و انسانی در مرحله آخر در هدایت تحصیلی قرار داشت.

وی با بیان اینکه کشور ما فاقد گفتمان مهارت است، اضافه کرد: مقامات هم به این مهم چندان فکر نمی کردند ضمن اینکه خانواده ها نیز برای هدایت فرزندانشان به سمت مهارت آموزشی گرایشی نداشتند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه وزن مهارت در جامعه ضعیف است ما هم وزنی نداشتیم باید این موارد اصلاح شود و سطح مربیان فنی و حرفه ای در کشور ارتقاء یابد.

اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اوج نیازمند نگاه بلند هستیم،  بیان داشت: جهت گیری سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور در سال ۹۹ معطوف به مواردی از جمله مهارت دریا، کشاورزی، عشایر و روستا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در حوزه گردشگری بیان داشت: بوم گردی نسخه آرامش برای مردم است، گیلان با توجه به ظرفیت های این حوزه می تواند مهاجر پذیر بوده نه اینکه بیکار داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به بیماری کرونا و اینکه امروز وضعیت شکننده بر همه جهان سایه افکنده، خاطر نشان کرد: هر کشوری که زیرساخت قوی نداشته باشد فشار بر او بیشتر بوده البته کشور ما از زیرساخت های خوبی برخوردار است.

وی با مهم دانستن همگرایی و هم افزایی در چنین شرایطی و با بیان اینکه همت ملی قدرت ایجاد می کند، اظهار داشت: معرفت در حوزه ملی یک ضرورت است و باید انسان تشخیص دهد نقش او در هر زمان چیست.

روز گذشته در اولین روز سفر رئیس سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور به گیلان جلسه شواری مهارت استان در استانداری برگزار شد.

نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سوارکاری شمال غرب کشور نیز روز گذشته با حضور علی اوسط هاشمی در پیربازار رشت افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز آموزش مهارتی صنایع دریایی گیلان با همکاری بخش خصوصی، امضای تفاهمنامه با ریس سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی بندرانزلی نیز صبح امروز انجام شد.

افتتاح کارگاه صنایع غذایی و خدمات تغذیه در رشته های رستوران داری، کافی شاپ و قنادی، بهره برداری از اولین مرکز آموزش های کارآفرینی و مهارت های کسب و کار گیلان و افتتاح نخستین آموزشگاه آزاد الکترونیکی "نوع ب" استان نیز از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این سفر است.

برچسب‌ها رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان رشت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گیلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رئیس سازمان آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شلالوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه اشتغال پویا، با محوریت ظرفیت سازی برای اشتغال مددجویان، اقدامات حمایتی مناسبی برای زندانیان ندامتگاه خورین ورامین و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

شلالوند افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در ندامتگاه خورین ورامین امروز با جدیت دنبال می‌شود تا به عنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال زندانیان به ویژه پس از آزادی فراهم شود.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با اشاره به موضوع مهم اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه ورامین در فضای زندان با آموزش‌های مناسب هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزش در دستور کار قرار دارد.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین ادامه داد: از ابتدا سال جاری، ۲۵۰ زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت نام کردند، تا علاوه بر آموزش، مدرک حرفه‌آموزی از سازمان فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۳ زندانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون، موفق به کسب گواهینامه فنی حرفه ای شده اند.

گفتنی است به همت مسئولین ندامتگاه خورین شهرستان ورامین در حال حاضر، تعداد ۶۷۰ مددجو به صورت نشسته و ۹۵ نفر در کارگاه‌های این ندامتگاه مشغول به کار هستند.

کد خبر 6088194

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی