Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@14:16:36 GMT

چرا باید قهوه بنوشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۲۹۵۶

چرا باید قهوه بنوشیم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از health، قهوه برای بسیاری از مردم جهان یک عادت است، عادتی که اگر یک روز آن را انجام ندهند به شدت بی تاب و بی قرار می شوند. از سوی دیگر افراد زیادی در جهان هستند که قهوه دوست ندارند.

اما با تمام این اوصاف قهوه که یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان به شمار می رود چه خصوصیات مثبتی دارد که اینگونه جمعیت زیادی را به سمت خود جلب کرده است؟ بسیاری نسبت به این ویژگی های مثبت قهوه ناآگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قهوه شادی آور

نوشیدنی شادی آور: قهوه یک نوشیدنی 100 درصد شادی آور است. محققان دریافتند که نوشیدن قهوه با احساسات مثبت از جمله لذت، مهربانی، محبت، رضایت، دوستی، آرامش و خوشبختی مرتبط است. این یافته ها همچنین اشاره کرد که هیچ احساسی منفی به مصرف قهوه گره نخورده است.

 

منبع آنتی اکسیدان

قهوه حاوی آنتی اکسیدان است. دانه های قهوه در واقع دانه های داخل یک میوه کوچک روشن قرمز یا زرد هستند. هر دو دانه و میوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. به عبارت دیگر ، قهوه به طور پیش فرض منبع اصلی آنتی اکسیدان ها می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه با محافظت از سلامت مرتبط هستند. اسید کلروژنیک و پلی فنول موجود در قهوه باعث کاهش التهاب می شود و ممکن است نقش مهمی در محافظت در برابر بیماری های مزمن از جمله چاقی داشته باشد.

 

کاهش ریسک دیابت نوع دو

قهوه ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. متاآنالیز در سال 2018 از 30 مطالعه قبلی منتشر شده نتیجه گرفته است که مصرف قهوه به طور معکوس با خطر دیابت نوع 2 همراه است. محققان دریافتند که احتمال ابتلا به این بیماری برای هر فنجان در روز 6 درصد کاهش یافته است. دانشمندان می گویند دلایل احتمالی این پیوند شامل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قهوه ، توانایی تقویت کالری سوزی و تأثیر آن بر محتوا و تنوع میکروب های روده است.

 

کاهش دیگر بیماری ها

قهوه با نرخ پایین ابتلا به بیماری های دیگر گره خورده است. مطالعات نشان می دهد که مصرف قهوه ممکن است در برابر برخی سرطان ها از جمله سرطان سینه و پروستات و همچنین بیماری قلبی و پارکینسون از بدن محافظت کند. مصرف قهوه نیز با جلوگیری از کاهش شناختی و کاهش خطر سکته مغزی همراه است.

قهوه کافئین دار هوشیاری را افزایش می دهد و همچنین ممکن است حافظه را تا 24 ساعت پس از مصرف بهبود بخشد.

 

بهبود عملکرد

قهوه ممکن است باعث تقویت عملکرد روزانه شما و بهبود عملکرد در فعالیت های ورزشی شود.  مطالعات متعددی نشان داده اند که در صورت اعتدال در نوشیدن قهوه ، عملکرد ورزشی بهبود می یابد. اثرات آن شامل بهبود گردش خون ، افزایش قدرت عضلانی ، استقامت و قدرت به علاوه کاهش درد است. این ممکن است به شما کمک کند فقط در حین تمرینات فشار کمتری را تحمل کنید که این در نتیجه باعث بهبود بهتر قدرت عضلات و یا استقامت می شود.

 

تعادل در مصرف

هرگز نباید فراموش کنید که نوشیدن قهوه هم حدی دارد. مصرف بیش از اندازه آن در طول روز باعث ایجاد مشکلاتی در بدن نظیر کم خوابی می شود. یک مشکل دیگر این است که بسیاری افراد در هنگام نوشیدن قهوه آن را با دیگر مواد شیرین و مضر همانند قند و کیک همراه می کنند.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قهوه کافئین جهان آنتی اکسیدان نوشیدن قهوه مصرف قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلبالو درختی خزان پذیر است که بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است. این درخت به خانواده گلسرخیان تعلق دارد و با گیلاس شباهت زیادی دارد. آلبالو درختی کوچک است که ارتفاع آن به ۳ تا ۴ متر می رسد. برگ های آن سبز رنگ و لوزی شکل هستند و گل های آن سفید رنگ و معطر هستند. میوه آلبالو به رنگ قرمز روشن تا قرمز تیره و شبیه به گیلاس است اما از نظر اندازه کوچکتر است. طعم آلبالو ترش و تا حدودی ملس است

بیشتر بخوانید: کشک؛ یک ماده غذایی پرطرفدار با خواصی بی‌نظیر

آب آلبالو و قند خون

کنترل قند خون:

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب آلبالو می تواند به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

کاهش التهاب:

خواص ضد التهابی آب آلبالو می تواند به کاهش التهاب مزمن که عامل خطر ابتلا به دیابت است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، می تواند به محافظت از قلب در برابر بیماری های قلبی عروقی که در افراد مبتلا به دیابت شایع تر است، کمک کند.

بهبود سلامت قلب:

آب آلبالو خشک می‌تواند به بهبود سلامت قلب با چندین روش کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانند به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش کلسترول HDL (خوب) کمک کنند. همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد رگ‌های خونی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی:

آب آلبالو خشک سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. ویتامین C به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها کمک کند.

کمک به خواب:

آب آلبالو خشک حاوی مقادیر قابل توجهی ملاتونین است که هورمونی است که به تنظیم خواب کمک می‌کند. نوشیدن آب آلبالو خشک قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به خواب بروید و خوابی عمیق‌تر و آرام‌تر داشته باشید.

گفتنی است، آلبالو در بسیاری از نقاط جهان کاشته می شود و از میوه آن برای مصارف تازه خوری، تهیه مربا، شربت، ژله، لواشک و آبمیوه استفاده می شود. درخت آلبالو به نسبت به سرما مقاوم است و می تواند تا ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر را تحمل کند. این درخت به خاک حاصلخیز و زهکشی شده نیاز دارد. آلبالو به طور طبیعی گرده افشانی می شود و نیازی به کاشت درخت گرده افشان جداگانه ندارد. این درخت به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ سال عمر می کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228761 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید