Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دلق پوش در اولین جلسه شورای معادن استان گیلان گفت: گیلان، شدیداً نیازمند فرآورده های معدنی برای تامین نیازهای عمرانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش در اولین جلسه شورای معادن استان گیلان  که در استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود و ذخایر معدنی متنوع در استان گیلان اظهار داشت: استان‌های همجوار ما در مازندران با وضعیت مشابه و دارای پوشش گیاهی بیشتر می باشد اما در بهره‌برداری از معادن وضعیت بهتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه نسبت به سایر استانهای شمالی، به حدکفایت ذخایر معدنی گیلان استخراج نشده است، عنوان کرد: بطور مثال ما در حومه رودبار پوشش گیاهی چندانی نداریم و امیدواریم تصمیمات این شورا برای رونق اقتصادی استان، رفع موانع بخش معدن و همچنین بهره‌مندی از ذخایر معدنی بیشتر باشد.

دکتر دلق پوش محدودیت زیاد در بهره مندی از ذخایر معدنی را ، باعث افزایش هزینه پروژه های عمرانی گیلان دانست و گفت: در حالت معمولی هزینه حمل مصالح از سایر استانها به گیلان دو برابر است و این موضوع باعث کندی پیشرفت طرحهای عمرانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: گیلان، شدیداً نیازمند فرآورده های معدنی برای تامین نیازهای عمرانی است.مطالعاتی از ایمیدرو و سازمان زمین شناسی برای پهنه های جدید معدنی انجام شده است و اولویت این است که بیشتر از عمق معادن بهره ببریم.

 دبیر شورای معادن گیلان از برگزاری یک فقره مزایده معدن در سال جدید سخن گفت و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در شهریور ماه سال جاری دو فقره مزایده معدن دیگر نیز در راستای فعال‌سازی و واگذاری معادن متروکه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن؛ هر گونه برداشت و حمل غیرمجاز مواد معدنی، تجاوز به حقوق دولتی و جرم مشهود تلقی می گردد و از نیروی انتظامی تقاضا داریم که به سرعت با متخلفین برخورد نماید.

دکتردلق پوش به منظور نظارت بیشتر بر معادن عنوان کرد: در معادن کوهی و کارگاه های دانه بندی شن و ماسه دوربین های مداربسته نصب گردد تا نظارت دقیق‌تری به فرآورده های معدنی و همچنین حفظ حقوق بیت المال صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد اولویت سازمان صمت در ابتدا تامین نیاز مصالح پروژه های عمرانی و در گام دوم رفع احتیاج مواد اولیه کارگاههای دانه بندی شن و ماسه در راستای آبادانی و حفظ اشتغال در بخش معادن استان گیلان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه شورای معادن فرآورده های معدنی استان گیلان ذخایر معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز