Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:05:58 GMT

البرز نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۶۶۶

البرز نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت است

به گزارش افکارنیوز،

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در البرز در پی شیوع مجدد بیماری کرونا در استان و قرار گرفتن در وضعیت هشدار پیامی خطاب به اهالی ولایتمدار استان البرز صادر کردند.

اخبار سیاسی- متن پیام نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ وَ لَنَجْزِیَنَّ الَّذینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ (۹۶ نحل)

خدمت خواهران و برادران ایمانی خودم در استان سرافراز البرز سلام عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر حمله دوباره ویروس منحوس کرونا و بستری شدن تعدادی از هم‌وطنان و ارتحال برخی دیگر موجب تألم و تأثر شدید گردید و لازم دانستم چند تذکر را تکرار کنم:

اولاً از همه عزیزان در کادر پزشکی و درمانی استان، پزشکان و پرستاران و خدمه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که مجاهدانه و خالصانه در این میدان خدمت حضور حداکثری داشته و خستگی‌ناپذیر به نجات جان بیماران مشغول هستند. در پیشگاه خدای تعالی خاضعانه و متواضعانه سپاسگزاری و تشکر می‌کنم و از درگاه ایزد منان برای این مجاهدان خط مقدم سلامت جامعه اجر و پاداش دنیوی و اخروی طلب می‌نمایم و آرزوی موفقیت در همه‌ی مراحل زندگی را برایشان دارم.

ثانیاً از همه آحاد مردم شریف استان البرز می‌خواهم که نسبت به مصوبات ستاد عالی مقابله با کرونا همچون روزهای شروع مقاومت حساسیت ویژه داشته و دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌دقت و قطعیت اجرا نمایند. گاهی بی‌توجهی به این دستورات مقدمات ضرر جانی به عزیزان را فراهم می‌کند که قطعاً ضمان شرعی دارد که پاسخگو نخواهیم بود. به‌علاوه شکر نعمت و قدردانی از جان‌فشانی کادر درمانی استان رعایت همین دستورات است، لذا همه باهم پیمان ببندیم تا نابودی ویروس و از بین رفتن بیماری، رعایت دستورات بهداشتی را بنماییم.

ثالثاً از کسبه و اصناف استان مجاهدانه می‌خواهم که هم در رعایت مسائل بهداشتی و هم حفظ فاصله اجتماعی و هم در مسئله رعایت انصاف و اخوت در قیمت‌گذاری و مهلت در پرداخت و امثال‌ذلک و درک شرایط نامناسب بعضی خانواده‌ها و هم‌وطنانمان تلاش بیشتری نمایند، تا به این وسیله جلب رحمت الهی و بهره‌مندی از الطاف خاص خداوندی شامل حال مردم گردد. احسان علوی و تکریم اهل ایمان را از عید قربان و عید غدیر و ایام دیگر جدی بگیرید و رزمایش دیگری را ترتیب دهید.

رابعاً ضمن تشکر و قدردانی از مساعی وزیر محترم بهداشت و همکاران گران‌قدرشان در مقابله با زیاده‌خواهی برخی اهالی زر و زور. از ایشان می‌خواهم به خاطر ویژگی‌هایی که در این منطقه از جهات مختلف وجود دارد، توجه ویژه به استان البرز داشته و مسئولین استان را در امر کمک‌رسانی به بیماران یاری بیشتری بنمایند.

در پایان از درگاه خدای تعالی و واسطه قرار دادن ذوات مقدسه اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌خصوص حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه ملتمسانه و عاجزانه تقاضای مغفرت و رحمت دارم و می‌خواهم که به نظر تفضل و رحمت سایه‌ی این شر را از سر جامعه اسلامی و ایمانی و همه مردم مؤمن جهان مرتفع بگرداند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بیماری کرونا رهبر معظم انقلاب اسلامی استان البرز استان البرز رهبر معظم انقلاب اسلامی وزارت بهداشت بیماری کرونا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود