Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@23:19:35 GMT

موزه سنگ تاق‌بستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۷۶۴

موزه سنگ تاق‌بستان افتتاح شد

موزه سنگ تاق بستان به عنوان اولین موزه باستان شناسی کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استانداری افتتاح شد.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امروز(26 تیر) در حاشیه افتتاح موزه سنگ و ساختمان ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در موزه سنگ تاق بستان 12 سرستون باستانی از عهد ساسانیان به نمایش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سرستون‌های به نمایش درآمده در این موزه، در طول 50 سال گذشته در مناطق مختلف استان حین حفاری و کاوش ها کشف شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از موزه سنگ تاق بستان به عنوان اولین و تنها موزه باستان شناسی استان یاد کرد و گفت: در حال حاضر اکثر موزه های سرپوشیده استان موزه های صنایع دستی و یا مردم شناسی هستند، اما موزه تاق بستان اولین موزه باستان شناسی استان است.

وی راه اندازی موزه سنگ تاق بستان را کاری بزرگ و دارای ارزش فرهنگی دانست و افزود: راه اندازی این موزه از ابعاد مختلف برای مجموعه تاریخی تاق بستان اهمیت دارد، از جمله اینکه باعث جذب گردشگران بیشتری شده و ماندگاری گردشگران را هم در این مجموعه افزایش می‌دهد.

قادری به افتتاح ساختمان ورودی مجموعه تاریخی تاق بستان در مراسم امروز هم اشاره کرد و گفت: این ساختمان شامل سالن معرفی مجموعه برای بازدیدکنندگان، غرفه صنایع دستی و بلیط فروشی الکترونیکی است.

وی در ادامه از شروع تعدادی پروژه عمرانی در مجموعه تاریخی تابستان هم خبرداد و افزود: به منظور ایمن سازی بیشتر این مجموعه تاریخی و ایجاد امنیت برای گردشگران، برنامه محوطه سازی اطراف آن را شروع کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد: همچنین طرح برقراری سیستم صوتی و پیجینگ مجموعه تاریخی تاق بستان را در حال اجرا داریم.

وی یادآورشد: در تلاشیم تا با همکاری معاونت عمرانی استانداری برای تملک تعدادی دیگر از رستوران های اطراف محوطه تاریخی تاق بستان اقدام کنیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تاریخی تاق بستان مجموعه تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

 نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در مراسم افتتاح مجموعه ورزشی محله پشته حسین آباد خرم آباد با بیان اینکه لرستان مهد ورزشکاران و پهلوانان بسیاری است، گفت: فراهم کردن بستر مناسب ورزشی در مناطق حاشیه‌ای باعث شناسایی استعداد‌های جدید و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با قدردانی از شهرداری خرم آباد و شورای شهر برای افتتاح و تجهیز این مجموعه ورزشی در پشته حسین آباد افزود: مدیران باید با همدلی، هماهنگی و هم افزایی برای برخورداری هر چه بیشتر مردم از خدمات شهری تلاش بیشتری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی