Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس موسوی 26 تیر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل در باره آخرین وضعیت سند همکاری ایران و چین اظهار کرد: رابطه ایران و چین رابطه کشورهای مستقل است و بدخواهان زیادی دارد. به طوری که این سند فعلا یک نقشه راه است و بخش اجرایی و قراردادی وجود ندارد. در صورت به توافق رسیدن و امضا در حوزه‌های مختلف همکاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه ما به این سند در دراز مدت است.

وی ادامه داد: این موضوع در سال 94 بعد از سفر رئیس جمهور چین به ایران مطرح شد و بعد از آن  آقای ظریف، پیش‌نویس آن را به چین برد و بررسی مقدماتی انجام شد. منتظر نظرات طرف مقابل هستیم تا در نهایت چشم‌انداز همکاری بلند مدت ترسیم شود.

موسوی در مورد پول های بلوکه شده ایران توسط کره جنوبی نیز گفت: اخطارهای لازم را به این کشور داده‌ایم که پول ایران را بازگرداند.

سخنگوی وزیر امور خارجه اضافه کرد: تحریم ظالمانه ایران توسط یک کشور یاغی باعث شده  تا به این بهانه کره جنوبی پول‌های ایران را بلوکه کند. این رفتار آنها از طرف ما قابل قبول نیست. چرا که  رابطه این دو کشور به ما ارتباطی ندارد.

وی با ابراز تاسف از درگیری بین آذربایجان و ارمنستان، اضافه کرد: به محض شروع این درگیری‌ها طرفین را به خویشتن داری دعوت کردیم. چرا که منطقه کشش درگیری بیشتر را ندارد. ما آماده هستیم در چارچوب راه حل‌هایی مسالمت‌آمیز برای کاهش اختلافات بین دو کشور میانجیگری کنیم.

موسوی در ادامه در مورد پیوستن به اوراسیا نیز خاطرنشان کرد: اتحادیه اوراسیا از اتحادیه‌های آینده‌دار با ظرفیتی عظیم است که در همسایگی ما قرار دارد. جمهوری اسلامی نیز تلاش می‌کند از آن برخوردار باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در این منطقه قرار است بازار بزرگی با ارزش هزار میلیارد دلار شکل بگیرد، ادامه داد: تلاش ما استفاده از این بازار است و علاوه بر این اتحادیه مایل به پیوستن به اتحادیه‌های دیگر نیز هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص ماهیگیری صیادان چینی در آبهای ایران اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: صیدهای فراسرزمینی در اغلب کشورها طبق توافقات خاص و در حد و حدود تعیین شده انجام می‌گیرد و موضوع فوق‌العاده‌ای نیست. به طوری که این اتفاق در آب‌های ما نیز در راستای ارزآوری و همکاری اقتصادی اتفاق افتاده است.

موسوی با اشاره برخی از اقدامات استان اردبیل در توسعه مبادلات برون مرزی اظهار کرد: توسعه ریلی،  شهرک صنعتی و بارانداز مرزی در همسایگی کشور آذربایجان طرح‌های ملی بوده و توافقات اولیه آنها انجام شده است. ما نیز برای تسهیل گیری این پروژه‌ها تا جایی که در توان داریم تلاش می‌کنیم .

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حجت الاسلام رحیم آبادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان ما با تمام توان برای ضربه به نظام و انقلاب به میدان آمده اند و این روز‌ها به دنبال ترویج بی حجابی در جامعه هستند گفت: مردم ایران اسلامی نماد عفت و پاکی هستند، اما برخی عناصر محدود به دنبال اجرای نقشه دشمن هستند که فرماندهی انتظامی کشور با توجه به حمایت قاطع مردم باید با افراد خاطی برخورد کند.


وی با اشاره به اینکه به لطف انقلاب اسلامی ایران بیداری اسلامی جهانی محقق شده است گفت:امروز با وجود جنگ رسانه‌ای دشمن، پرچم بیداری به دست دانشجویان آزادیخواه در دانشگاه‌های جهان بویژه آمریکا به اهتزار در آمده است و خون مظلومان غزه گریبان غرب را گرفته است که این خود زمینه‌ای برای نابودی مستکبران عالم است.


وی با اشاره به اینکه امروز باید همه در مسیر امام صادق (ع) قدم بر داریم گفت:باید همه درمسیر حاکمیت الهی و، اما زمان گام برداریم و ولی زمان خود و آرمانهایش را بشناسیم و در مقابل جریان نفوذ بایستیم.

دیگر خبرها

  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد