Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:24:49 GMT

لزوم استمرار برنامه‌های غدیر تا روز مباهله

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۷۲۲

لزوم استمرار برنامه‌های غدیر تا روز مباهله

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری ظهر امروز در جلسه بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه این بنیاد، نقش هدایت و راهبری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در حوزه غدیر را دارد، اظهار داشت: بنیاد غدیر به موازات بقیه دستگاه‌ها کار عملیاتی انجام نمی‌دهد و بلکه این بنیاد به ریاست امام جمعه یزد و دبیری اداره کل تبلیغات اسلامی، دیده بان اصلی این جریان مهم فرهنگی هستند و تلاش ما حرکت در مسیر معرفی غدیر با یک فرمان واحد و انسجام در طول مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مناسبت‌ها و برنامه‌های اجتماعی شاهد انجام کارهای بسیاری هستیم اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، افزود: برای انجام کار موفق باید نقشه راه و محتوای غنی داشت و از موازی کاری پرهیز کرد.

حیدری تاکید کرد: همدلی دستگاه‌ها، کارشناسی کردن موضوعات مختلف و جلوگیری از هدر رفتن وقت و انرژی از رسالت‌های اصلی بنیاد بین المللی غدیر است و اگر دستگاهی اعتباری دارد و به صورت تخصصی در حوزه‌ای کار می‌کند و ایده‌های تخصصی می‌خواهد، می‌توانیم با اتصال به مجموعه، کارهای جدید و جذاب ارائه دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها برنامه‌های غدیر خود را اعلام کنند، افزود: نباید اجازه دهیم واقعه مهم غدیر به خاطر کرونا به حاشیه برود بلکه باید برنامه‌های هدفمند و متناسب با این ایام، این واقعه مهم تاریخی را زنده نگاه داریم.

حیدری اظهار داشت: لازم است در ایام کرونا برای اجرای شکل جدید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برنامه ریزی شود و برنامه‌هایی تدارک دیده شود که نشاط اجتماعی به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت امامزادگان در راستای اجرای برنامه‌های اجتماعی استفاده شود، افزود: تولید محتوا در فضای شبکه‌های اجتماعی با همکاری رسانه‌ها و با محوریت امامزادگان می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

حیدری همچنین بر ضرورت تولید کلیپ‌هایی با محوریت پاسخگویی به شبهات غدیر تاکید کرد و گفت: مباهله نیز بسیار مهم و گره گشای شبهات غدیر است زیرا حدیث ثقلین پاسخ ما به اعتقادمان به اهل بیت پیامبر (ص) است و محکم‌ترین پاسخ ما به ثقلین، مباهله است بنابراین فضای غدیر باید تا روز مباهله ادامه پیدا کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: محتوای برنامه‌های غدیر به ویژه برنامه‌های طنز نیز باید متناسب با این ایام باشد و از اجرای برنامه‌هایی با محتوای طنزهای سخیف جلوگیری شود ضمن اینکه در برنامه‌ها باید از قرآن و اهل بیت بگوییم.

وی اظهار داشت: کلام اهل بیت (ع) هرگز تکرای نمی‌شود و هر روز حرف تازه برای گفتن از اهل بیت (ع) وجود دارد بنابراین تلاش شود تا برنامه‌ها با محتوای دینی و برگرفته از آیات و روایات باشد.

حیدری با تاکید بر اینکه اگر هیچ روایتی نداشته باشیم، همین یک حدیث ثقلین برای اثبات حقانیت شیعه کافی است، بیان کرد: هنر همه ما این است که از این حدیث هنرمندانه استفاده کنیم و مظلومیت غدیر را از بین ببریم.

کد خبر 4975784

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند استانداری سمنان سیستان و بلوچستان شهرستان کرج برنامه ها دستگاه ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم

فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره موضوع بودجه و تامین بودجه سازمان ها گفت: در مورد بودجه، دو نگرش وجود دارد؛ یک نگاه این است که تعدادی نهاد از قبل در کشور وجود داشتند و بودجه ای از ابتدا برای آنها بسته شده که به فراخور هر سال دولت 10-15 آن‌را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه این نگاه  عملا هنوز حاکم است و ایراداتی دارد، گفت: این دیدگاه بودجه ای مبتنی بر تحول نیست و الزامی هم به رعایت سیاست های جدید ندارد.

سلیمانی افزود: در برنامه بودجه تلاش می شود دولت این دیدگاه قدیمی را تغییر دهد و نگاه جدید را حاکم کند بر این اساس که چه ماموریتی از بخش ها می خواهیم؟؛ به عنوان مثال 45 سال از پیروزی انقلاب می گذرد و برخی نهادها مولود انقلاب  و برخی دیگر هم از قبل بودند. برخی ها ماموریت شان کمرنگ شده و برخی ماموریت شان پررنگ تر شده است.

وی افزود: از نگاه شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، بنیاد ملی نخبگان و مقامات بالادستی، مجموعه هایی که درگیر با نخبگان هستند شامل بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم میشوند که  اکنون باید به جد پررنگ تر دیده شوند و بودجه هایشان تغییرات اساسی کند.

وی افزود: سال گذشته در بودجه 1402 تغییراتی را از سوی مجلس داشتیم که بودجه ملی نخبگان از حدود 200 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ بنا شده بود 1402 حدود 430 میلیارد تومان به بنیاد اختصاص پیدا کند. از نگاه ما در بنیاد این بودجه هنوز هم کفاف امور بنیاد و مجموعه مخاطبینش که بالغ بر 100 هزار نخبه و مستعد در کشور است را نمی دهد ولی به هر حال نگاه خوبی بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: متاسفانه تا اسفند 1402 حدود 40 درصد این بودجه محقق شده و 60 درصد هنوز محقق نشده است.

وی گفت: بنا بود جوایزی را به 500 نفر اعطا کنیم که البته از نخبگان حوزوی و نخبگان تحت پوشش کمیته امداد بودند. در صدد بودیم از استعدادهایی که از کمیته امداد دریافت وجه می کنند  حمایت ویژه ای داشته باشیم که این دو مورد اعتباری حدود 30 میلیارد تومان نیاز دارد.

وی گفت: متاسفانه این اعتبار را نداریم که بدهیم به این دلیل که تحقق بودجه اتفاق نیفتاده و هر چه تلاش می کنیم متاسفانه بدنه سازمان برنامه و بودجه همراهی نمی کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ما خودمان برای این تخصیص ها نگرانیم زیرا بودجه 1402 آنطور که باید تحقق نیافت. 1403 تقاضای ما یک بودجه دو همتی بود. حاضریم هر جا که هست دفاع کنیم ولی نهایتا سازمان برنامه و بودجه به ما اعلام کرد با یک افزایش 25 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این همان غلبه نگاه اول است، نگاه تحولی به بخش ها نداریم و می گوییم همان فرمان ادامه پیدا کند، نمی توانیم نهایتا این قول را بدهیم که مشکلات نخبگان را برطرف کنیم، مهاجرت نخبگان را سعی کنیم متوقف کنیم و حتی در یک مرحله ای معکوس.

وی در پاسخ به این سوال که جلوگیری از مهاجرت نخبگان نیاز به بودجه دارد؟ گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این بود که نخبه اشتغال و امکان تحقیقات مستمر از ما می خواهد. برای اینکه برنامه ریزی کنیم و حداقل ها را برای نخبه فراهم کنیم بودجه می خواهیم در همه جای دنیا چه کشورهای پیشرفته و چه در حال توسعه این بودجه را دارند.

سلیمانی تصریح کرد: از چین گزارش دقیق داریم که به جد در رفاه نخبگان سرمایه گذاری می کند و برایشان شغل در نظر می گیرد؛ مسکن می دهد حتی از تحقیقات شان حمایت می کند. نتایجشان را هم می گیرد. برای اولین سال که گزارش می دهد اعلام می کند شاهد مهاجرت معکوس است. چینی هایی که به خارج از کشورشان رفته اند برای خدمت به کشورشان برمی گردند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: این اتفاق می افتد، نگاه در سطح رهبری و ریاست جمهوری مشکلی ندارد و حتی مطالبه می کنند اما در سطح بدنه جایی که با سازمان برنامه و بودجه و یک بخش هایی با مجلس طرف هستیم نیازمند تغییر نگاه هستیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم