Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از سایت المعلومه،«بدر الزیادی » عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز پنجشنبه از دولت مرکزی خواست تا هرچه سریع‌تر گذرگاه مرزی «جریشان» با کویت را برای کنترل کامل فعالیت‌های آمریکا مسدود کند و از این گذرگاه مرزی تنها برای واردات اسلحه از کویت استفاده شود.

الزیادی افزود : آمریکا گذرگاه مرزی «جریشان» را برای گسترش فعالیت‌های نظامی جهت تقویت ارتش خود به کار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطرنشان کرد که این نخستین باری نیست که ما از دولت خواستار نظارت بیشتر بر گذرگاه جریشان هستیم و کمیته امنیت و دفاع پارلمان پیش از این از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق خواست تا اقداماتی جهت کنترل این گذرگاه انجام دهد.

بدر الزیادی پیش از این گفته بود که تجهیزات ائتلاف بین‌المللی نیز از طریق این گذرگاه وارد می‌شوند که بازگشایی نمی‌شوند. نیروهای محافظ مردم عراق نیز هیچ نقشی جز باز و بسته کردن دروازه‌ها به‌ هنگام ورود آنها ندارد. از نخست‌وزیر می‌خواهیم که در ارتباط با این گذرگاه موضعی اتخاذ کند.

به گفته الزیادی این گذرگاه تحت کنترل دولت عراق نیست و آمریکا و نماینده‌های ائتلاف بین‌المللی بر آن سیطره دارد. از طریق این گذرگاه کالاهایی بدون بازرسی و نظارت وارد عراق می‌شود که طرف عراقی حق بازرسی یا گشودن آنها را ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل گذرگاه رفح به دست یک شرکت آمریکایی می‌افتد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان دقایقی قبل گزارش دادند که یک توافق میان رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر انتقال کنترل گذرگاه رفح به یک شرکت آمریکایی حاصل شده است.

در این گزارش آمده است که بعد از اتمام لشکرکشی رژیم صهیونیستی به شهر رفح و پایان اقدامات نظامیان صهیونیست در گذرگاه رفح اداره این گذرگاه به دست یک شرکت آمریکایی می‌افتد.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند: حیطه فعالیت‌های شرکت آمریکایی مذکور در مناطق جنگی است.

این در حالی است که کنترل گذرگاه باید توسط طرف‌های فلسطینی و یا مصری که در این منطقه ذی نفع هستند صورت گیرد. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با توجه به تحولات کنونی به دنبال باز کردن جای پا برای خود در این منطقه هستند.

لازم به ذکر است که ارتش رژیم اشغالگر قدس از روز گذشته حمله زمینی خود را به شهر رفح آغاز کرده است. این در حالی است که با وجود هشدارهای جهانی نسبت به استقرار بیش از یک و نیم میلیون آواره فلسطینی در این شهر، رژیم صهیونیستی به شدت از هوا و زمین رفح را می کوبد.

کد خبر 6100132

دیگر خبرها

  • چرا اسرائیل درصدد کنترل نوار مرزی مصر ـ غزه است؟
  • از رفح تا قاهره؛ چرا اسرائیل درصدد کنترل نوار مرزی مصر ـ غزه است؟
  • کنترل گذرگاه رفح به دست یک شرکت آمریکایی می‌افتد!
  • پادشاه اردن: کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح فاجعه غزه را تشدید می‌کند
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • عضو ارشد حماس: حمله اشغالگران به «رفح» مسیر مذاکرات را تغییر نخواهد داد
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد