Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المسله، شیخ قیس خزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز (پنج‌شنبه) از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست بر تمامی گذرگاه‌های اقلیم کردستان عراق سیطره داشته باشند و تنها به کنترل گذرگاه‌های مرکزی و جنوبی اکتفا نکنند.

او در حساب توئیتری خود نوشت: ما از اقدامات دولت برای کنترل گذرگاه‌های مرزی حمایت و بر ضرورت گسترش کنترل بقیه گذرگاه‌ها در اقلیم کردستان و عدم اکتفا بر اتخاذ تدابیر در گذرگاه‌های مرکزی و جنوبی تاکید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزعلی همچنین بر ضرورت اولویت قرار دادن پرونده برق‌رسانی و خدمات تاکید کرد و گفت که این پرونده‌ها بیشتر از همه موارد دیگر، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دیروز (چهارشنبه) در سفری به استان بصره با هدف اتخاذ تدابیر امنیتی و نظامی جدی در گذرگاه‌های آبی دستوراتی را به فرماندهی مشترک عملیات عراق صادر کرد و دستور داد تا برای کنترل گذرگاه‌ها، به مرز‌های زمینی و دریایی این کشور با ایران و کویت اعزام شوند.

در بیانیه‌ای که از سوی فرماندهی عملیات مشترک عراق صادر شده، آمده است: بنا به دستورات رئیس هیئت وزیران و فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در خصوص تسلط کامل بر گذرگاه‌های مرزی و تأمین امنیت گمرکی و اعمال امنیت و قانون در آنجا، فرماندهی عملیات مشترک طرحی کامل را با هماهنگی هیئت گذرگاه‌های مرزی آماده کرده است.

در این بیانیه در ادامه آمده است: به فرماندهی عملیات بصره دستور داده شده تا بر گذرگاه شلمچه با جمهوری اسلامی ایران و نیز گذرگاه صفوان با دولت کویت مسلط شود؛ همچنانکه به فرماندهی نیروی دریایی دستور داده شده تا بر گذرگاه‌های دریایی در بندر ام قصر شمالی، مرکزی و جنوبی مسلط شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گذرگاه مرزی نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد