Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@10:32:38 GMT

توسعه پروژه‌های مشارکتی اوقاف در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۵۶۷۶

توسعه پروژه‌های مشارکتی اوقاف در استان اصفهان

نطنز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:این اداره کل آمادگی دارد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع، از ظرفیت نهادها، ادارات و حتی تشکل‌های مردم نهاد به صورت مشارکتی در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در جلسه بررسی مشکلات آستان مقدس آقا علی عباس (ع) اظهار کرد: پیرو فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید امامزادگان عظیم‌الشان را به خوبی معرفی کرده و جایگاه رفیع آنان را تکریم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امامزادگان شهدای زنده هستند که باید تکریم شوند، تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع، از ظرفیت نهادها، ادارات و حتی تشکل‌های مردم نهاد به صورت مشارکتی در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی استفاده کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضور امامزادگان در ایران با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) و آموزش معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی بوده است، افزود: باید از این ظرفیت فرهنگی در آستان به نحو مطلوب استفاده شود.

بلک ضمن اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال جهش تولید گفت: ارتقای بهره‌وری موقوفات برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال افراد از جمله این برنامه‌ها است و طرح‌های سرمایه‌گذاری برای زمین‌های موقوفه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان جهت تشویق و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بقاع متبرکه به ویژه آستان مقدس آقا علی عباس (ع) تاکید کرد: این طرح‌ها و برنامه‌های افراد سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در کمیسیون اقتصادی اداره کل مطرح و برای انجام مراحل قانونی بررسی می‌کنیم.

کد خبر 434057

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آقا علی عباس نطنز بادرود سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی پروژه‌ها از خاک جزیره هرمز و بوموسی استفاده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز شرکت عمران پرند تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی این شهر برگزار کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند در حال حاضر 33 هزار و 300 واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و اولین سری واحدها در صورت تامین زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب تابستان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

همچنین 6800 واحد مسکن مشارکتی در حال ساخت بوده که قرار است حدود 2 هزار واحد دیگر به این نوع ساخت و ساز که زمین آنرا دولت تامین می‌کند، اضافه شود. در یکی از این پروژه‌ها که ساختمان‌های دو طبقه در حال ساخت است هزینه تمام شده هر مترمربع حدود 18 میلیون تومان است.

این واحدها که از وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنند در زمان حاضر با قیمت حدود متر 45 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

به گفته یکی از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها، از خاک جزیره هرمز و بوموسی برای ساخت برخی واحدهای مسکونی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم