Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از تأثیر ویروس کرونا و اقداماتی که برای سلامت ورزشکاران و جامعه ورزشی کشور شده است، می‌گوید.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- محدثه حسینی؛ معنا و مفهوم تعطیلی چند ماهِ سالن‌ها و اماکن ورزشی را تنها کسانی متوجه می‌شوند که تمام روز خود را به امید دو ساعت ورزش خالی از دغدغه‌های روزمره سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا نه تنها کسب و کار، آموزش و.. را مغلوب خود ساخته بلکه ورزش و فرهنگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در همین راستا با «امیرعباس لشگری» رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش به گفتگو پرداختیم که در ادامه بخش اول این مصاحبه را می‌خوانید. 

بیشتر بخوانید:

ارزیابی درس تربیت‌بدنی با اپلیکشین اختصاصی

ورزش همگانی اولویت دانشگاه آزاد اسلامی/ کلینیک پژوهش ورزشی راه‌اندازی می‌شود

آنا: تکلیف المپیاد بازی‌های الکترونیکی و رقابت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی چه شد؟

لشکری: المپیاد بازی‌های الکترونیکی و رقابت‌های ورزشی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی و دستورالعمل آن تهیه‌شده است حتی جوایز این مسابقات نیز مشخص‌شده تمام این اطلاعات به‌محض تأیید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قابل‌ اجراست.

در این دوره از مسابقات دانشجویان کارمندان، اساتید و اعضای هیئت‌علمی به همراه خانواده خود می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند که پیش‌بینی می‌شود اکثر شرکت‌کنندگان آن از دانشجویان باشند.

در نظر داریم پس از اتمام امتحانات پایان‌ترم دستورالعمل المپیاد بازی‌های الکترونیکی و رقابت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را به واحدهای سراسر کشور این دانشگاه ابلاغ کنیم.

آنا: آیا برگزاری مسابقات مجازی در دوران پساکرونا نیز ادامه خواهد داشت؟

لشکری: بله؛ بر اساس تأکید دکتر طهرانچی در حوزه آموزش مجازی پس از ویروس کرونا نباید به عقب برگردیم. آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها عملکرد بهتری داشته و این موفقیت در سایه همت ریاست دانشگاه به‌دست‌آمده است.

بسیاری از واحدهای دانشگاهی در حوزه فضای فیزیکی برای آموزش با مشکل مواجهه هستند که آموزش مجازی در این حوزه می‌تواند کمک بسزایی کند.

هم‌چنین برخی از دانشجویان برای ادامه تحصیل از شهری به شهر دیگر می‌روند که در این حوزه نیز آموزش مجازی می‌تواند این رفت‌وآمدها را کاهش دهد.

همچنین آموزش مجازی می‌تواند کمک بسزایی در جذب دانشجویان خارجی کند، دانشجو بتواند از خارج از کشور به‌صورت مجازی ثبت‌نام کند و تحصیل خود را ادامه دهد و امتحانات ارزیابی این دانشجویان نیز به‌صورت غیرحضوری برگزار شود؛ از همین رو تمایل زیادی برای حضور و ادامه تحصیل در این دانشگاه را ایجاد می‌کند.

از طرفی مدرک دانشگاه آزاد اسلامی یک مدرک معتبری است که مورد تأیید بسیاری از دانشگاه‌های سراسر دنیا است لذا این امر انگیزه‌ای برای دانشجویان اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج می‌شود تا در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه تحصیل دهند.

آموزش به‌هیچ‌عنوان نباید متوقف شود یکی از مباحث آموزش نیز ارزیابی آن است؛ در خصوص امتحانات مجازی این موضوع وجود دارد که شاید بیماری کرونا اجازه برگزاری امتحانات پایان‌ترم آینده را ندهد و به‌صورت حضوری برگزار شود.

دانشجویان باید در پایان‌ترم مورد ارزیابی قرار بگیرند؛ از همین رو لازم است دانشگاه برای برگزاری امتحانات مجازی ترم آتی از اکنون برنامه‌ریزی کند و زیرساخت‌های خود را ارتقا دهد تا دانشجویان بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای در یک ارزیابی سالم شرکت کنند و واحدهای درسی خود را پاس کرده و به مدارج بالاتر دست پیدا کنند.

آنا: آیا در حوزه ورزش حرفه‌ای در سال جاری شاهد تحولی خواهیم بود؟

لشکری: شورای عالی ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار می‌شود که در این شورا سیاست‌گذاری کلان حوزه ورزش دانشگاهی انجام می‌شود.

بر اساس تصویب شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه در ۱۹ رشته ورزشی (۱۱ رشته ویژه آقایان و ۹ رشته برای بانوان) تیم داری و در مسابقات لیگ برتر شرکت خواهد کرد. این تیم‌ها تحت عنوان اعضای تیم باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در این مسابقات شرکت می‌کنند. 

امسال دانشگاه آزاد اسلامی در  ۱۹ رشته (کشتی فرنگی، کشتی آزاد، سنگ‌نوردی، دوچرخه‌سواری، دومیدانی، تیراندازی، کاراته تکواندو ووشو و...) تیم‌داری خواهد کرد. تنها یک تبصره وجود دارد؛ آن‌هم این است که آیا امکان برگزاری مسابقات در این رشته‌ها در کشور وجود دارد و فدراسیون‌های مربوطه می‌توانند با شرایط موجود کشور لیگ را برگزار کنند یا خیر؟

اگر مسابقات برگزار شود در این رشته‌های شرکت خواهیم کرد و اگر در رشته‌ای برگزاری مسابقات و لیگ کنسل شود؛ این موضوع را در شورای عالی ورزش مطرح خواهیم کرد و رشته‌ی دیگری که امکان برگزاری مسابقات آن وجود دارد  را جایگزین می‌کنیم. 

 آنا: در خصوص اعضا و کادر فنی تیم‌های حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی توضیح دهید.

لشگری: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانشجویی، کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی در باشگاه فرهنگی-ورزشی این دانشگاه از اولویت‌های ما است. اکنون بسیاری از سرمربیان و بازیکنان این دانشگاه؛ از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

باید از پتانسیل نیروهای خلاق و فعال و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تیم‌های باشگاه فرهنگی-ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود. هرساله مسابقات استانی و کشوری ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که مقرر شده از مقام‌های اول، دوم و سوم کشوری استعدادیابی شود و آن‌ها را در تیم‌های باشگاه فرهنگی-ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی جذب کنند.

جذب دانشجویان در باشگاه فرهنگی-ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی یک انگیزه برای ورزش در بین دانشجویان می‌شود؛ همچنین در این باشگاه یک مشوق مالی برای دانشجویان وجود دارد.

دانشجویان ورزشکاری که در مسابقات شرکت کرده و کسب مقام کرده‌اند از تخفیف شهریه در این دانشگاه برخوردار خواهند شد. هم چنین این دانشجویان می‌توانند در باشگاه فرهنگی-ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی عقد قرارداد کرده و بدین ترتیب کسب درآمد برای آن‌ها محقق می‌شود. 

همچنین در حوزه ورزش با مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی همکاری خوبی داریم. در این همکاری قهرمانان و استعدادهای ورزشی این مدارس به‌ باشگاه فرهنگی-ورزشی دانشگاه معرفی می‌شوند تا به همراه پرورش این استعدادها آن‌ها نیز در صورت داشتن شرایط امکان حضور این افراد در تیم‌های حرفه‌ای مهیا می‌شود و همچنین می‌تواند مشوقی باشد تا این دانش آموزان در آینده نیز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

انتهای پیام/4084/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: ورزش لیگ ورزش حرفه ای تیم داری باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری مسابقات آموزش مجازی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با رقابت ۴۲۰ نفر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به وضعیت مربیان پرورشی مدارس و برنامه استخدامی این نیرو‌ها اشاره کرد و گفت: براساس قانون احیای معاونت پرورشی باید هر مدرسه یک مربی داشته باشد.

میکائیل باقری، تعداد مربیان پرورشی را زیر ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: ۶۰ هزار مربی پرورشی در کشور کم داریم که امسال قرار است براساس ماده ۲۸ حدود ۱۱ هزار مربی جذب کنیم.

وی متذکر شد: با وجود این تعداد جذب در مقایسه با بازنشستگان امسال باز کمبود داریم که در این راستا وزیر آموزش و پرورش دنبال راه‌اندازی پردیس ویژه معلم پرورشی است که همه‌ساله حداقل تعدادی را جذب کنند تا کمبود‌ها جبران شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است و در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

محمد رستم‌پور اضافه کرد: این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل‌عمران به آن دعوت کرده و می‌فرماید: «وَاعْتَصِمُوابِحَبْلِاللَّهِجَمِیعًاوَلَاتَفَرَّقُوا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است، این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مائده به آن اشاره کرده و می‌فرماید: «قَدْ جَاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتَابٌ مُبِینٌ یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مطرح کرد: ارسنجان با همکاری فرمانداری، دانشگاه آزاد و سایر ارگان‌ها میزبان مسابقات چهارده‌گانه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان است.

سید اکبر کاظمی ادامه داد: این مسابقات در سطح آموزشگاه بین تمامی دانش‌آموزان برگزار شده که ۴۲۰ نفر آنها از شهرستان‌های بختگان، نی‌ریز، استهبان و ارسنجان به این مرحله راه‌ یافتند که امروز به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به حضور داوران ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات در شهرستان ارسنجان مطرح کرد: مسابقات در رشته‌های فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان در توضیح رشته مربوط به گفتمان مهدوی، گفت: دانش‌آموزان با شبهات مهدوی آشنا می‌شوند و در این مسابقات به صورت گروهی با ایجاد شبهه و پاسخگویی به شبهه به مرحله بالاتر صعود می‌کنند.

کاظمی، موفقیت کشور را در گرو موفقیت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کشوری قوی خواهد بود که آموزش و پرورشی قوی داشته باشد.

سروستان میزبان مسابقات قرآنی دانش‌آموزان

بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز از شهرستان‌های فسا و سروستان در مسابقات قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش سروستان هم خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور دانش‌آموزان فسا، شیبکوه، ششده و قره‌بلاغ در سروستان برگزار می‌شود.

مجتبی فرهادی افزود: بیش از ۴۳۰ دانش‌آموز در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، نهج‌البلاغه و اذان در این شهرستان باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود تیم والیبال دانشجویان واحد کاشان به نیمه‌نهایی مسابقات دانشگاه آزاد
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت