Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:14:57 GMT

شطرنج باد در کن کلاسیک

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۶۷۳۰

شطرنج باد در کن کلاسیک

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ از فهرست هفدهمین دوره جشنواره کلاسیک کن رونمایی کرد

به گزارش ایمنا به نقل از ورایتی، بخش محبوب «کلاسیک‌ کن» امسال هفدهمین دوره خود را با نمایش برخی از فیلم‌های خاطره‌انگیز و ماندگار تاریخ سینما جشن می‌گیرد. با این وجود که جشنواره کن ۲۰۲۰ لغو شده اما قرار است فیلم‌های برگزیده بخش‌های مختلف آن در برخی سینماهای فرانسه و دیگر جشنواره‌ها و رویدادهای مهم جهان سینما روی پرده بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و پنج فیلم کلاسیک، ترمیم شده و هفت مستند در بخش کن کلاسیک امسال به نمایش گذاشته می شود.

جشنواره فیلم کن  از فهرست هفدهمین دوره جشنواره «کلاسیک کن» رونمایی کرد که شامل برخی از فیلم ها و مستندهای میراث سینما  بوده که مرمت شده و بخشی از فهرست رسمی منتخب این رویداد را به خود اختصاص داده اند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره کن در اردیبهشت ماه برگزار نشد و فیلم‌های بخش‌های مختلف با برچسب «کن» در جشنواره ها و رویدادهای مختلف به نمایش درخواهند آمد.

فیلم‌های بخش کن کلاسیک در جشنواره لومییر ۱۰ تا ۱۸ اکتبر و جشنواره رویدادهای سینمایی کن ۲۳ تا ۲۶ نوامبر به نمایش درخواهند آمد.

از ایران فیلم «شطرنج باد» ساخته محمدرضا اصلانی، به تهیه کنندگی بهمن فرمان آرا و محصول ۱۳۵۵ در این بخش حضور دارد.

نکته جالب اینکه سازمان فیلم فاوندیشن مارتین اسکورسیزی به مناسبت ۳۰ سالگی خود «شطرنج باد» را در پروژه موسوم به سینمای جهان، مرمت کرده و با همکاری سینه‌تک بولونیا برای نمایش در هفدهمین دوره کلاسیک‌های کن آماده کرده است.

«در حال و هوای عشق» ساخته وونگ کار وای، «آکاتونه» ساخته پیِر پائولو پازولینی، «جاده» به کارگردانی فدریکو فلینی، «از نفس افتاده» به کارگردانی ژان لوک گدار و «ماجرا» ساخته میکل آنجلو آنتونیونی ازجمله فیلم های بخش کلایک رویداد کن امسال هستند.

منبع: فارس

کد خبر 434069

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کن کلاسیک جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ شیوع ویروس کرونا شطرنج باد بهمن فرمان آرا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هفدهمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا عنوان کرد: مسائل حقوقی این پروژه رفع شده‌اند و در حال حاضر با توجه به اینکه این فضا سال‌ها بلااستفاده مانده است، برای بازنگری طرح مشاور گرفته شده است.

وی افزود: مشاور میزان کار باقی‌مانده و تکمیل بخش‌هایی که در گذشته نیمه کاره مانده یا حتی به مرور زمان نیاز به بازنگری دارند و به نوعی نیاز است بخش‌هایی را مجدد به صورت ویژه طراحی کنند را برآورد می‌کند.

رضوی با اشاره به اینکه منطقه ۷ به عنوان مجری در این پروژه نقش خواهد داشت، گفت: به احتمال بسیار قوی طی ماه‌های اخیر کار اجرای عملیاتی این پروژه را انجام خواهیم داد، بودجه‌ای هم برای این امر در نظر گرفته شده است. شهرداری منطقه ۷ نیز عملیات اجرایی پروژه را عهده‌دار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تمام بخش‌ها و شریک سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کنند، به احتمال بسیار قوی تا پایان ۱۴۰۳ می‌توانیم بخش فرهنگی و تجاری را توأمان راه‌اندازی کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: امیدوارم امسال اتفاقات خوبی را با دستور شهردار و بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای شروع قسمت پایانی و تکمیل فاز بهره‌برداری شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال