Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه طرح معامله قرن موفقیت آمیز نخواهد بود، پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را بعید دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت، معامله قرن موفقیتی نخواهد داشت و اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مجددا انتخاب نشود، این طرح اجرایی هم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"برقراری صلح" در خاورمیانه به طرح دیگری نیاز دارد.

وی رویکرد کشورهای عربی برای برقراری صلح با رژیم صهیونیستی را تغییر راهبردی و مهم در منطقه دانست و بر چشم انداز جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ تاکید کرد؛ چشم اندازی که مدعی است "ایران تهدیدی برای فرصت‌های برقراری صلح در منطقه و نیز تهدیدی بر کشورهای منطقه" است.

بولتون همچنین امکان پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ برای دومین دور متوالی و ادامه حضورش در کاخ سفید را بعید دانست و گفت، ترامپ یک جمهوری خواه محافظه کار و دموکرات لیبرال نیست؛ او فلسفه شخصی خودش را دارد.

وی ترامپ را به این مساله متهم کرد که رخدادهای جهان را به سختی درک می‌کند.

بولتون در ادامه گفت، با وجود اینکه ترامپ با برجام که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید مخالف بود و علی رغم اینکه وی از خروج آمریکا از این توافق در سال ۲۰۱۶ خرسند بود، اما وی مشتاق بوده است که با رهبر انقلاب اسلامی ایران مذاکره داشته باشد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا تاکید کرد، پس از "سرنگون کردن پهپاد آمریکایی در سال گذشته توسط ایران و حملات مکرر این کشور به کشتی‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس"، مشاوران ترامپ به او توصیه کردند پاسخ قاطعانه‌ای به ایران بدهد. باید یک تصمیم قاطعانه در راستای خدمت به امنیت ملی آمریکا گرفته می‌شد، اما ترامپ رویکردی مغایر با نظر مشاوران داشت.

بولتون درباره تصمیم آمریکا برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت، بعضی از کارها به آمادگی و تعیین زمان مناسب نیاز دارد.

وی در ادامه با اشاره به بحران سوریه افزود، ترامپ درباره پرونده سوریه در  تصمیمات خود ثابت نبود و بسیار درباره خروج و عدم خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تردید داشت و همین مساله باعث شد کشورهای دیگر بتوانند داخل سوریه پیشروی داشته باشند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در خصوص بحران لیبی نیز وجود راهبرد روشن از سوی آمریکا درباره این بحران را بعید دانست و گفت، پرونده لیبی در رأس پرونده‌های مهم برای کشورهای اروپایی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جان بولتون دونالد ترامپ طرح معامله قرن ليبي سوريه مشاور سابق امنیت ملی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند