Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز در دومین جلسه مشترک مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان و نمایندگان مردم شیراز در مجلس برای بررسی مشکلات روستاهای شیراز، به برخی مصوبات برای بهبود کیفیت زندگی در روستاها و اجرایی شدن بعضی از آنها اشاره کرد.

او، آسفالت روستای گردخون با اعتبار یک میلیارد تومانی را یادآور و متذکر شد: بسیاری از روستاهای جنوب شیراز با مشکل فاضلاب روبرو هستند و سطح آب در آن‌ها بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور طرح آبرسانی به روستای سلطان آباد را مصوب کرده‌ایم که به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

امیری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار جهت تعریض جاده گردنه کرونی و جاده کوهمره موافقت کرده است، گفت: امید داریم در سال جاری، کار بهسازی گردنه کرونی را به اتمام برسانیم.

فرماندار شهرستان شیراز یکی دیگر از مصوبات مورد نظر را تجهیز کل مدارس این شهرستان به زیرساخت اینترنت و دسترسی به فضای مجازی تا پایان مرداد ماه امسال اعلام کرد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: روستاهای کشور ما سه مشکل اساسی دارند؛ نداشتن جاذبه زندگی، نبود درآمد و بدون اختیار بودن مسئولین محلی.

او ادامه داد: طی جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی پیرامون راه آهن شیراز بوشهر داشتیم، جناب وزیر موافقت کردند که عملیات اجرایی در مسیر کوار- فولاد پاسارگاد، شروع شود. همچنین ایشان ابلاغ کردند که ساخت قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان، هرچه سریعتر آغاز گردد و دستگاههای استانی مشکل تملک اراضی را فورا برطرف کنند.

عزیزی اضافه کرد: طرح انتقال آب از سد درودزن به مخزن دوکوهک و از آنجا به معالی آباد، که با اجرای آن سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت آبرسانی شیراز افزوده می‌شود، را با وزارت نیرو مطرح کردیم و با این طرح موافقت شد. اجرای این طرح آبرسانی، امکان ایجاد خط لوله جدید به روستای سلطان آباد را فراهم می‌کند. همچنین برای طرح شوری زدایی از رودخانه قره باغ نیز مشکل اعتباری وجود ندارد ولی اجرای طرح نیاز به کارشناسی بیشتری دارد.

او افزود: ظرفیت ذخیره فراوردهای نفتی در شیراز نسبتا پایین و ۱۵۰ میلیون لیتر است. درحالی که این رقم در اصفهان به بیش از ۱/۵ میلیارد لیتر می‌رسد. طرح افزایش این ظرفیت تهیه شده است که همزمان با اجرای طرح خط لوله انتقال فراوردهای نفتی از سیرجان به شیراز، عملیاتی خواهد شد. با اجرای این دو طرح، بنزین و گازوییل مستقیما از طریق خط لوله به شیراز می‌رسند.

عزیزی عنوان کرد: به همراه سایر نمایندگان، جلسه‌ای با آقای آذری جهرمی داشتیم و گفتیم که هیچ نقطه‌ای در استان فارس نباید از پوشش اینترنت خارج باشد. همچنین شیراز باید به قطب فناوری‌های دیجیتال تبدیل شود و در همین راستا ۵۶ BTS برای شیراز نیاز است.

علیرضا پاک فطرت، دیگر نماینده شیراز در مجلس نیز گفت: باید بپذیریم که دولت پولی برای اجرای طرح‌های عمرانی ندارد. پس باید دید خود را تغییر داده و پول را از طرق دیگری تعریف کنیم. برای مثال جاده دشت ارژن سالهاست که با مشکل روبروست و برای بهینه سازی آن پولی در بساط اداره کل راه و شهرسازی استان نیست‌. ولی می‌توان با دادن یک مجوز کوچک برای ساخت چند متل و رستوران در دشت ارژن، اعتبار جاده جدید را تامین کرد.

او افزود: طرح آبرسانی به روستاهای جنوب شیراز بدون اصلاح فاضلاب این مناطق بی فایده است. اکنون در جهان ما تصفیه خانه‌های کوچکی را می‌بینیم که کاملا مناسب این روستاها هستند.

سهرابی، مدیرکل ICT استان فارس نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان، در دست اجرا داریم که بخش عمده‌ای از آن در مناطق روستایی است. این اتفاقی بسیار خوشحال کننده برای ماست.

پاک‌فطرت با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در روستاهایی مانند سیاخ دارنگان و کوهمره سرخی مشکلات ویژه‌ای دارد، گفت: سیاست ما، پوشش صد درصدی روستاهاست و حتی در روستاهای بدون زیرساخت ارتباطی نیز، از طریق رومینگ به مردم خدمات رسانی می‌کنیم. همچنین در سال جاری، در برخی روستاها ارتقا سطح تکنولوژی و در ۱۲ روستا ساخت سایت جدید را در نظر داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس فرمانداری شیراز بررسی مشکلات روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده‌های احمد آباد مستوفی و رضی آباد

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده عوارضی تهران

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس و کرمان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

رباط پشت بادام – بیاضه

گلشن – سراوان

کد خبر 748529

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران