Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی است، هنوز در بخش تولیدات این کالا به خودکفایی نرسیده ایم و در بخش واردات هم دست هایی پنهان و مهندسی شده مانع از اختصاص ارز مرجع به آن می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بحث پوشش زنان همواره در تاریخ کهن بسیاری از کشورها و ادیان مختلف مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در بین تمام این ها توجه به مقوله حجاب در ایران اسلامی بسیار مورد تاکید بوده و چون این موضوع مانعی در رسیدن غرب به اهدافش می باشد همیشه این خصوصیت بارز زنان ایرانی را مورد هجمه قرار داده اند و سعی در حذف فرهنگ حجاب علی الخصوص پوشش چادر که حجاب برتر است در بین زنان ایرانی دارند.

دراین میان برخی هم در داخل خواسته یا ناخواسته هم پا با غرب به این موضوع دامن می زنند. یکی از مسائلی که باید در خصوص حجاب و عفاف زنان ایرانی به آن پرداخت قیمت آن ها می باشد که اخیرا علی الخصوص در بحث چادر مشکی باعث نگرانی بسیاری از بانوان شده است.

با توجه به اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در جهان است ولی این کالا همچنان از کشورهایی همچون چین و ژاپن وارد ایران می شود و هنوز به خودکفایی در این خصوص نرسیده ایم خبرهایی از تولید داخلی می رسد ولی آن هم اگر حمایت نشود نمی تواند پاسخگوی نیاز بانوان چادری باشد.

چرا هنوز برای واردات چادر مشکی ارز مرجع نیست؟

موضوع دیگر که باید در بحث چادر مشکی به آن پرداخت تخصیص ندادن ارز مرجع برای واردات این کالا است چرا باید برای برخی اقلام که توانایی تولید آن ها را در داخل کشور داریم ارز مرجع قرار دهند ولی برای چادر مشکی این موضوع صدق نکند.

اگر پای درددل خیلی ازبانوان چادری بنشینیم همه از این موضوع گلایه دارند و برخی می ترسند که یک روز نتوانند هزینه اش را تامین کنند و مجبور به کنار گذاشتن چادر شوند.

با یک حساب سر انگشتی اگر حساب کنید تهیه یک  لباس برای بانوان محجبه در ایران بسیار گران تر از تهیه یک مانتوی عادی است.

به راستی چرا با وجود تعداد زیادی از مصرف کنندگان چادر مشکی در ایران همواره مشکلاتی در این خصوص وجودارد، چه افرادی هستند که می خواهند این پوشش بانوان ایرانی حذف شود.

در این باره احد آزادی خوا، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگوی اخیرش با خبرنگار عصر همدان به وجود دست هایی پیدا و پنهان در گرفتن فرهنگ چادرپوشی در ایران تاکید کرده بود و با بیان اینکه فرایند تولید و واردات پارچه چادر مهندسی شده است، گفته بود که نحوه قیمت، در دسترس بودن و توزیع پارچه چادر مشکی کاملا معنادار است.

وجود مافیای واردات مانع از ورود چادر مشکی با قیمت کم می شود

همچنین در این باره  نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه تاکنون در خصوص تولید چادر مشکی نتوانستیم به تولید کامل برسیم افزود: کارخانه هایی راه اندازی شده است ولی به تولیدات مدنظر و مورد نیاز جامعه نرسیده اند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به وجود مافیای واردات در کشور گفت: به غیر از گران تمام شدن و عدم پشتیبانی داخلی، مافیایی در بخش واردات است که باعث شدند خیلی از اقلام مورد نیاز بدون ارز مرجع وارد کشور شوند.

وی با انتقاد از نبودن ارز مرجع برای واردات چادر مشکی گفت: با ارز مرجع اقلام غیرضروری وارد می کنند ولی اقلامی همچون چادر مشکی با ارز آزاد  وارد می شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به برخورد مجلس با مافیای واردات گفت: مجلس تازه کارش را شروع کرده و این موضوع باید در کمیسیون های مختلف بررسی و کارگروه هایی تشکیل و این مشکل را حل کنند.

به گزارش عصر همدان؛  نبود ارز مرجع برای واردات چادر مشکی روز به روز به گرانی این کالا می افزاید آیا به راستی دست هایی پشت پرده مانع از برنامه ریزی صحیح برای واردات چادر مشکی می شود؟ این موضوعی است که با اندکی تحقیق می توان به جوابش رسید!

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای واردات چادر مشکی مافیای واردات ارز مرجع عصر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی