Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان انتظامی مالیاتی هشدار داد فرایند ثبت نام مالیاتی مودیان و اصطلاحا ۴۵ گام مالیاتی الکترونیکی شده و نباید مراجعه حضوری به ادرات وجود داشته باشد و در صورت احراز تساهل و تسامح ماموران مالیاتی، با آنها برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عباس بهزاد»، دادستان انتظامی مالیاتی در نامه‌ای به مدیران مالیاتی هشدار داد فرایند ثبت نام مالیاتی مودیان و اصطلاحا 45 گام مالیاتی الکترونیکی شده و نباید مراجعه حضوری به ادرات وجود داشته باشد و در صورت احراز تساهل و تسامح ماموران مالیاتی، با آنها برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: با توجه به الکترونیکی و هوشمندسازی مراحل سامانه ثبت نام الکترونیک و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی مطابق دستور ستاد ملی کرونا و همچنین در اجرای منویات مقام عالی وزارت و رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی و به منظور تسهیل در امور کسب و کار مودیان محترم و با عنایت به دستورالعمل شماره ۲۷۰۳۱۵۹/ص مورخ ۱۳۹۹/۳/۷، من‌بعد حضور مودیان محترم مالیاتی در محل اداره امور مالیاتی مربوطه جهت تکمیل ثبت نام و تشکیل پرونده ، ارائه مدارک ثبت نام و... ضرورت نداشته و کلیه فرآیند ها اعتبار سنجی تا گام 45 باید بصورت الکترونیکی و از راه دور صورت پذیرد.

مقتضی است، مدیران کل امور مالیاتی على الخصوص در شرایط کنونی جامعه، ترتیبی اتخاذ نمایند که کلیه همکاران اقدامات قانونی لازم ( تخصیص واحد مالیاتی، صحت سنجی فعالیت های مودی، تعیین مشمولیت ارزش افزوده و ... ) را در خصوص تکمیل فرآیند مذکور معمول فرمایند. بدیهی است در صورت احراز تساهل و تسامح ، مامورین مالیائی متخلف تحت تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت. شایان ذکر است نظر به رویکرد نوین سازمان متبوع بخشنامه شماره ۱۳۰/۱۴۷۲/د مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۱ این دادستانی کان لم یکن تلقی می گردد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: امور مالیاتی سازمان امور مالیاتی مالیات ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی