Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه مردم از گرانی‌های بی منطق و کاهش ارزش پول ملی رنج می‌برند گفت: مردم منتظر اقدام عاجل مجلس برای رفع این مشکلات هستند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با تاکید بر رفع موانع ازدواج اظهار داشت: آسان‌سازی تشکیل خانواده و افزایش فرزند آوری باید در دستور کار قوای سه گانه باشد چرا که کاهش سن ازدواج حمایت از زوج‌های جوان و توانمند سازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی، مقدمه تربیت نسل صالح و کارآمد است و والدین عروس و داماد و زوج‌های جوان باید سادگی و ساده زیستی را ترویج کنند گفت: در این صورت است که ازدواج برای او آسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دماوند گفت: اساس خوشبختی زن و شوهر به مصحبت و دوست داشتن یکدیگر است نه پول و تجملات و مهریه سنگین مانع طلاق نمی‌شود بلکه عاملی برای طلاق نیز است و اخلاق و رفتار خوب و رعایت دستور اسلام مانع طلاق و باعث ادامه زندگی می‌شود و جهیزیه‌های پر زرق و برق و مسابقه تجمل‌گرایی و بالا بردن هزینه‌های عقد و عروسی مخالف روش اسلام است.

وی با اشاره به محورهای اصلی بیانات رهبر در مورد مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب از مجلس توقع دارد قوی و انقلابی عمل کند تا انتظارات مردم و رهبری برآورده شود و تمجید رهبری از مجلس یازدهم مسئولیت نمایندگان را چندین برابر کرده است.

فتاح دماوندی با بیان اینکه مردم از گرانی‌های بی منطق و کاهش ارزش پول ملی رنج می‌برند و منتظر اقدام عاجل مجلس هستند عنوان داشت: ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور زمینه خوبی برای حرکت جهادی خدمتگزاری به مردم را برای دولت و مجلس فراهم کرده است.

خطیب جمعه دماوند بیان داشت: اگر در ۴۰ سال گذشته به تولید و اشتغال اهمیت می‌دادیم امروز دچار مشکلات سنگین اقتصادی نبودیم و برخی ادارات جلوی پای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران سنگ می‌اندازند و تا زمانی که سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران و تولیدکنندگان حمایت عملی نشوند جهش تولید تحقق نمی‌یابد.

وی گفت: تعامل مثبت بین ادارات در خصوص رفع موانع تولید و عزم جدی فرمانداری و استانداری برای حل مشکل تولید کنندگان امید آفرین خواهد بود و برخی مشکلات اساسی کشور به تحریم ظالمانه آمریکا مرتبط است اما با تعامل کشورهای دیگر می‌توانیم اثر تحریم را کم کنیم و با ید بدانیم که دشمن ما قوی است اما پیر و رو به افول و در مقابل ما در عرصه‌هایی ضعیف اما جوان و رو به رشد هستیم.

امام جمعه دماوند در خصوص برنامه جامع راهبردی ایران و چین اظهار داشت: تعامل اقتصادی مفید و آگاهانه ایران و چین روسیه و هند مقدمه شکست سلطه دلار آمریکا بر اقتصاد ما است و حمله هماهنگ جبهه‌های رسانه‌ای غرب و پیروان داخلی آنان در باره سند همکاری ایران و چین جای سوال و ابهام است که غربی‌ها و غرب گرایان چه زیانی از همکاری دو جانبه تجاری ایران و چین می‌بینید و فریادشان بلند شده است.

وی عنوان داشت: آمریکا، اسرائیل عربستان و امارات با همراهی سلطنت طلب‌های ضد انقلاب و منافقین و برخی اصلاح‌طلبان نگران همکاری ایران و چین شده‌اند و تعامل با شرق جغرافیای با چهار و نیم میلیارد نفر جمعیت و منافع مشترک فراوان فواید اقتصادی زیادی برای ایران خواهد داشت و همانطور که چینی‌ها به دنبال منافع خود هستند ما هم متقابلاً منافع اقتصادی سیاسی و امنیتی فراوانی داریم و آنان از حقوق هسته‌ای ایران دفاع کرده و جلوی فشارهای آمریکا در شورای امنیت ایستاده‌اند و خوب است بدانیم چینی‌ها علناً از ما نفت می خرند و در عراق و سوریه همراهی خوبی با ایران داشته‌اند. و تعامل اقتصادی ایران و چین فشار حداکثری تحریم‌های ظالمانه غرب در ایران را کم اثر خواهد کرد البته برنامه جامعه راهبردی ایران و چین باید روند قانونی را طی کند.

اخبار مرتبط امام جمعه مهریز: امروز جوانان به خاطر مسائل اقتصادی از ازدواج می‌ترسند آیت الله ناصری: دولت و مجلس رفع مشکل مسکن و گرانی را در اولویت قرار دهند کم توجهی به نکات بهداشتی حق الناس محسوب می شود آیت الله اعرافی: مسئولان باید عزم جدی تری برای کنترل گرانی داشته باشند آیت الله دری نجف آبادی: سه قوه باید پشتیبان یکدیگر باشند

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه نماز جمعه دماوند رنج گرانی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی امام جمعه دماوند ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا در جلسه علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست.

نمایندگان در این بیانیه تاکید کردند: سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به هفت دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

این بیانیه یادآور شد: اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم.

۱۵۰ نماینده مجلس یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحصن دانشگاهیان در آن کشور را محکوم کرده و خاطرنشان کردند: خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان را دوا نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته