Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ علی محمد عطابخش مهمترین کار این مراکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد خدمات می گیرند.
وی با اشاره به تداوم درمان در مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد گفت: مرکز جامع درمان اعتیاد، متفاوت از مراکز اقامتی معتادان متجاهر و کمپ‌های ترک اعتیاد است که با دارا بودن ۳فضای فیزیکی مستقل، درمان‌های سم زدایی، روانشناختی و حمایتی از معتادان در آن انجام می شود؛ ضمن اینکه بهبود یافته با امکان دسترسی و پیگیری روند درمان  به مدت یکسال از این خدمات برخوردار می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فعالیت ۲۰  مرکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد در استان و ۱۳ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد گفت: سال ۹۸ تعداد۲۴۹۲ نفر مراکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد و ۴۰۶۳ نفر در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد پذیرش شده اند.
وی همچنین از فعالیت ۴ مرکز کاهش آسیب گذری، ۲ تیم امدادرسان سیار مستقل در استان خبر داد و گفت: مراکز کاهش آسیب گذری به ۴۳۹ نفر و تیم های امدادرسان سیار مستقل به ۱۹۶ نفر خدمات داده اند.
در این مراسم همچنین معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: الگوی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد ترکیبی از رویکردهای درمان و مداخله اعتیاد است.
ناصر صباغزادگان اظهار داشت: این رویکرد بر اساس تجارب متعددی که در نتیجه مدلهای درمانی حاصل شده  طراحی شده است.
وی افزود: در این الگو همزمان علاوه بر ارائه مداخلات سم زدایی و پرهیزمدار با بهره گیری از اکثر رویکرهای درمان و بازتوانی به رفع چالش های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی پراخته می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی این خدمات در قالب طرح درمان برای هر فرد طی برنامه مدیریت مورد، حین درمان و پس از ترخیص ارائه می شود.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد با اشار به روند اجرایی درمان و بازتوانی فرد معتاد گفت: در این مدل بیماران پس از پذیرش وارد مرحله سم زدایی می شوند و به مدت دو هفته این مرحله را طی می کنند و بعد از سم زدایی به مدت ۳ ماه و نیم به صورت اقامتی تحت درمان های روانی، اجتماعی و معنوی به صورت نظامند قرار می گیرند.
وی افزود: پس از دوره سم زدایی و  اقامت به مدت ۴ ماه، فرد بهبود یافته بر اساس مدل خودیاری به طی مدت ۸ ماه و شرکت در ۵۲ جلسه سه ساعته به صورت سرپایی با برنامه از قبل تعیین شده در جلسات آموزشی و درمانی مرکز شرکت می کند.
صباغزادگان به تداوم درمان و بازتوانی بیمار در این شیوه اشاره کرد گفت: در پایان این دوره افرادی که سرپناه و خانواده ندارند جهت  اسکان و اقامت به مراکز اقامتی توانمندسازی ارجاع داده می شوند.
وی در خصوص اشتغال این افراد گفت: مراجعین این مرکز در صورت داشتن شغل به کمک مددکار به شغل سابق باز می گرددند و در غیراینصورت با مهارت اموزی به اشتغال آنها کمک می شود.
وی خاطرنشان کرد: در طی دوره ۸ ماهه درمان غیراقامتی؛ بیمار مداخلات روانشناختی فردی، آموزش خانواده، بهره مندی از ظرفیت گروههای خودیار، گروه درمانی، مداخلات توسعه اجتماعی فرد و آموزش های شغلی کسب و کار دریافت می کند.

46

کد خبر 1411165

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد درمان و بازتوانی اعتیاد مراکز اقامتی جامع درمان سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت