Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ تیرماه شیراز، با اشاره به آیه هشتم از سوره مبارکه ممتحنه، خاطرنشان کرد که خداوند در این آیه کریمه در خصوص شیوه رفتار و رابطه با غیرمسلمان، مسیر را مشخص کرده است.

او ادامه داد: براساس این آیه شریفه، کافرها ۲ دسته هستند، یک عده با مسلمانان سرجنگ دارند و یک عده به جنگ مسلمانان نیامده و مسلمانان را نکشته‌اند و از خانه‌هایشان بیرون نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد که خداوند تاکید فرموده که با کافرانی که به جنگ شما مسلمانان آمده‌اند، دوست نشوید اما با آنانکه با شما نجنگیده‌اند می‌توان رابطه‌ای عادلانه داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند که رابطه ایران با چین براساس مسائل جناحی و سیاسی است، گفت: اگر از باب آزمایش و تجربه هم بود، شش هفت سال رابطه با آمریکا را تجربه کردیم؛ مگر ما از برجام خارج شدیم، یا ما آمریکا را تحریم کردیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه برخی دلشان برای رابطه با آمریکا می‌طپد خاطرنشان کرد: آنچه در موضوع روابط ایران با چین مد نظر بوده، براساس دستور قرآن است و ارتباطی با خط و مشی سیاسی و سلیقه افراد ندارد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته آتی، لزوم برنامه‌ریزی برای عرض ادب به ساحت حضرت امام محمد جواد(ع) در سالروز شهادت ایشان را متذکر شد و گفت: با وجود محدودیت‌های کرونا، باید بتوانیم حداقل عرض ادب را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین به در پیش بودن ایام محرم نیز اشاره و تاکید کرد که با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا باید برنامه‌ریزی مناسبی را برای ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام داد.

وی در ادامه با ابراز تاسف نسبت به اینکه امسال حجاج محروم از رفتن به زیارت خانه خدا در ایام ذی‌الحجه هستند، نسبت به انجام اعمال مرتبط با این ایام، توصیه و تاکید کرد.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه در آستانه روز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس دوران هستیم، اشاره‌ای به رشادت آن شهید در برهم زدن برنامه‌ صدام برای برگزاری کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد داشت و تاکید کرد که امروز هم در ایران شمار زیادی عباس دوران وجود دارد که برای دفاع از نظام اسلامی و ایران عزیز آماده هستند.

آیت‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اگر کسی به دنبال کسب ایمان است باید کارهایش را در راه خداوند خالص کند؛ تاکید کرد که حتی اگر یک نفر طلبه علوم دینی بشود اما دلش با خدا نباشد، ایمان نخواهد داشت حتی اگر به سطح بالای دانش دینی دست‌ یابد؛ دانش دینی وقتی تاثیرگذار خواهد بود که خالص باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر کسی ریش بگذارد چون شرایط جامعه ایجاب می‌کند، نشانه نفاق است، گفت: مردم سه دسته هستند، کافر مطلق، مومن و نعوذ بالله منافق، منافق کسی هست که ظاهرش مطابق دین است اما دلش با دین و خداوند نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه امکان دارد فردی عالم باشد اما مومن نباشد، گفت: اگر حداقل اخلاص وجود نداشته باشد، علم هم تاثیرگذار نخواهد بود.

امام جمعه شیراز با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) گفت: اینکه یک انسان کاری که با نیت خالص آغاز کرده، دنبال کند و ادامه دهد بسیار مشکل‌تر از شروع یک کار است زیرا شیطان مدام در راه انسان قرار می‌گیرد. یکی می‌شود شهید آیت‌الله دستغیب بعد یک طلبه دیگری امکان دارد کار آن شهید را هم خراب کند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه وقوع فسادهایی که دل همه را چرکین کرده به دلیل خالص نبودن نیت انسان‌ها است،‌ به آیه‌ی شریف قرآن در خصوص منافقان اشاره و اضافه کرد: منافق اول ایمان می‌آورد و می‌گوید انقلابی هستم، اما بعد از ادامه مسیر دست بر می‌دارد. وقتی انسان بر می‌گردد، خداوند قلبش را مهر می‌زند که ایمان وارد آن نشود.

در همین زمینه:

برنامه ترامپ علیه ایران | اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره واکنش قاطع به انفجار نطنز و بهانه کره‌ای‌ها | ناوهای آمریکا چه زود آتش می‌گیرند

ماجرای سفر هیأت ویژه ایران به چین | چه‌کسی اول گفت ترکمانچای؟

واکنش چین به قرارداد ۲۵ ساله با ایران | چینی‌ها چقدر از پیش نویس ایران را پذیرفته‌اند؟ | هیچ تخفیفی در سند وجود ندارد

پشت پرده قرارداد ۲۵ ساله | ایران‌ ستیزی پشت سپر چین ‌هراسی | این سند نه شرق‌گرایی است نه ضد غرب‌گرایی

واکنش متفاوت علی مطهری به قرارداد ایران با چین

اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه درباره جزئیات حادثه نطنز و قرارداد ۲۵ ساله با چین

روایت سخنگوی وزارت امور خارجه از ادعاهای مضحک درباره روابط ایران وچین

شراکت استراتژیک ۲۵ ساله | پشت صحنه انتقادها به تفاهم طولانی مدت چین و ایران

روایت ظریف از نماینده‌ای که با افشای جلسه سری با پوتین فروش نفت را هوا کرد | نماینده‌ای که مذاکرات سری را فاش کرد که بود؟

کد خبر 531702 برچسب‌ها استان‌ فارس نماز جمعه ایران و چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس نماز جمعه ایران و چین امام جمعه شیراز ایران با چین الله دژکام آیت الله ۲۵ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمبابوه عصر امروز در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.  آقای مخبر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با همه کشور‌ها به خصوص کشورهای دوست براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارز‌های ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز هست، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری‌های دو کشور تهیه و پیگیری شود و همچنین تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های امضاء شده هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد. 

کنستانتینیو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و فاصله جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشور‌های غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است، اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

معاون رییس جمهور زیمباوه همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • اگر دوباره صهیونیست‌ها غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند