Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:57:34 GMT

تحقق عدالت آموزشی در گرو فعالیت بسیج دانش‌آموزی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۱۴۵۶

تحقق عدالت آموزشی در گرو فعالیت بسیج دانش‌آموزی

احمد رمضانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا باید آموزش برای افراد کم توان ذهنی نیز مهیا شود، اظهار داشت: دولت، معلم، مراقبان سلامت و خانواده‌ها نقش تعیین کننده‌ای در این موضوع دارند.

رمضانی افزود: یک دست صدا ندارد، واحدهای مختلف آموزش و پرورش باید در راستای آموزش دانش‌آموزان مشارکت خود را تقویت کنند تا بی‌عدالتی کمتری در این حوزه دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی از همه توان استفاده شود تا بتوان به شیوه های مختلف در آموزش برخط موفق شد.

تقویت یادگیری پروژه‌ای در کودکان با نیازهای ویژه

عضو هیات علمی پژوهشکده کودکان استثنایی درباره توانمندسازی دانش‌آموزان ویژه در دوران کرونا اظهار داشت: تقویت یادگیری پروژه‌ای یکی از راه‌هایی است که می توان برای توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بکار گرفت.

وی افزود: در این روش دانش‌آموز به جای اینکه صرفا یک مطلبی را بشنود و به این واسطه دانشی را فراگیرد، از دانش‌ خود برای مدیریت یک پروژه استفاده می‌کند، در واقع با دانش خود یک پروژه خاص را اجرایی می‌کند، در اجرای اینکار عزت نفس بالا می‌رود، مشارکت دانش‌آموز افزایش می‌یابد و در نهایت یادگیری عمیقی میسر می‌شود.


والدین و معلمان به منابع آموزشی دسترسی پیدا کنند

عضو هیات علمی پژوهشکده کودکان استثنایی در ادامه به بحث آموزش فردی در مبحث توانمندسازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: در این مبحث به نیازهای فردی دانش‌آموزان توجه می‌شود، در واقع گفته می‌شود که چه افرادی در توجه به نیازهای فردی دانش‌آموزان باید مشارکت کنند که این اقدام نیز یک کار گروهی است.

رمضانی ادامه داد: والدین در مبحث آموزش فردی نقش کلیدی دارند و در کنار آنها معلم، مربی و معلم سلامت نیز باید مشارکت داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه در زمان شیوع کرونا مدرسه به خانه منتقل شده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که خانه به مدرسه تبدیل شده است، پدر و مادر نقش حمایتی ویژه در آموزش دارند و باید با دسترسی به منابع آموزشی از والدین حمایت کرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده کودکان استثنایی تاکید کرد: معلمان هم مانند والدین به دسترسی به منابع آموزشی نیاز دارند، در این شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس معلم نباید تنها باشد، منابعی مبتنی بر شواهد برای آموزش نیاز است.

رمضانی یادآور شد: منابع مبتنی بر شواهد بدان معناست که اقدامی در منطقه‌ای از دنیا انجام شده و اثربخشی لازم را داشته است، در حال حاضر با انجام یک برنامه مداخله‌ای به معلم یاد داده می‌شود که برای رفع اشکال به کدام سمت باید پیش رود تا دانش آموزان با مشکل خواندن و نوشتن مواجه نشوند.

تهیه بسته‌های حمایتی ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی

وی با بیان اینکه معلم باید آموزش محتوا به صورت برخط را یاد بگیرد، عنوان کرد: باید در قالب بسته‌های حمایتی این امکان برای معلمان و والدین مهیا شود تا در خانه به واسطه متن‌های آموزشی در کنار سایر برنامه‌ها بتوانند از آموزش دانش‌آموزان حمایت ویژه داشته باشند.
عضو هیات علمی پژوهشکده کودکان استثنایی ادامه داد: باید بسته‌هایی ویژه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تهیه کرد، چرا که این دانش‌آموزان به سادگی نمی توانند از آموزش برخط استفاده کنند.

رمضانی افزود: بهتر است والدین برای دریافت بسته‌های آموزشی هفته‌ای یکبار به مدارس مراجعه کنند و در همان جا نیز بیاموزند که چگونه باید این مطالب را به دانش‌آموزان ارائه دهند چراکه فردی در محیط خانه باید وجود داشته باشد که بتواند این مطالب را به دانش‌آموزان آموزش دهد و دانش آموزان از یادگیری محروم نشوند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دانش‌آموزان به آموزش برخط دسترسی نداشته باشند، والدین یا افراد دیگر باید متن کتاب‌های درسی را به درستی فراگیرند، اما وقتی امکان دسترسی به آموزش برخط وجود داشته باشد، باید کمی در برنامه آموزشی تغییر ایجاد کرد.

برچسب‌ها تعطیلی مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش کودکان مناطق محروم در روزگار کرونا آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان تعطیلی مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان نیازهای ویژه دانش آموزان آموزش برخط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود

استاندار هرمزگان، در آیین زنگ سلام معلم از افزایش سرانه فضای آموزشی استان در سال جدید با ساخت ۶۰۰کلاس درس جدید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز 11 اردیبهشت در آیین زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه‌ی فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است. 

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای به ویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از 800 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث 600 کلاس درس جدید انجام شده است. 

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید ‌آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع 2 ضعف عمده‌ی آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقاء میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه‌ ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت‌دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می‌شود. 

نماینده عالی دولت خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید. 

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش‌آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

گفتنی است در این آیین از جمعی از معلمان نمونه استان هرمزگان تجلیل شد که فردا 7 نفر از ایشان در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری شرکت خواهند داشت.

در پایان مراسم زنگ سپاس معلم نیز به صدا در آمد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج