Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد مذاکره با اتحادیه‌های این کشور بر سر اصلاح قوانین بازنشستگی، به دلیل اهمیت بیشتر رسیدگی به وضع شیوع کرونا، به سال آینده موکول شده است.

به گزارش قدس آنلاین، «ژان کاستکس» نخست وزیر جدید فرانسه مذاکره با اتحادیه‌های این کشور بر سر اصلاح قوانین بازنشستگی را به سال آینده میلادی موکول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کاستکس پس از دیدار با سران اتحادیه‌های فرانسه در این باره گفت: «اکنون اولویت با مبارزه علیه بحران [ویروس کرونا]، ایجاد شغل و مقابله با بیکاری است».

نخست‌وزیر فرانسه گفت، اصلاحات یاد شده که شامل دو سال افزایش سن بازنشستگی خواهد بود، لغو نشده است. وی همچنین اعلام کرد اعمال کامل اصلاحات بیمه بیکاری به یکم ژانویه سال آینده میلادی موکول شده است.

روز سه‌شنبه تظاهراتی در میدان «لاریپالیکا» در پاریس برگزار  شد و صدها تن طی فراخوان «کنفدراسیون عمومی اتحادیه کارگری» فرانسه در این تظاهرات حضور یافتند. در این تظاهرات هواداران موسوم به «جلیقه زدها» نیز شرکت کردند. پلیس با برخی حاضران در این تظاهرات  درگیر شد و به سوی آنها گاز اشک آور پرتاب کرد.

پیش از این نیز معترضان به این اصلاحات بارها در شهرهای فرانسه دست به تظاهرات زده بودند. همچنین این اعتراض‌ها به شکل‌گیری  اعتصاب‌هایی منجر شد که بیش از ۶۰ روز ادامه یافته  و شاغلان بخش حمل و نقل، گردشگری، انرژی و وکلا در آن مشارکت جدی داشتند.

نظرسنجی‌ها در فرانسه از شکاف بین اقشار مختلف این کشور در زمینه اجرای قوانین اصلاحات نظام بازنشستگی حکایت دارد به طوری‌که جوانان و کارگران مسن مخالف آن هستند. نظام اصلاحات قوانین بازنشستگی در فرانسه قرار است از سال ۲۰۲۲ برای کارگران جوان اجرایی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه کرونا بازنشستگی قوانین بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، صد‌ها تن از مردم معترض در حمایت از فلسطینی‌ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در مقابل مقر کمیته برگزاری بازی‌های المپیک در دهکده سن دونی در حومه پاریس گرد هم آمدند و خواهان محرومیت یا حداقل اعمال محدودیت برای کاروان رژیم صهیونیستی برای این بازی‌ها شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معترضان با اشاره به محرومیت ورزشکاران روسی از حضور در این بازی‌ها با پرچم کشورشان به علت درگیری روسیه با اوکراین، خواهان رفتار مشابهی در این باره با رژیم اسرائیل شدند.

نیکولا شهشهانی یکی از اعضای گروه حقوق بشری یورو پالستاین در این باره گفت: برای گرفتن چنین تصمیمی قطعا بیش از ۴ روز وقت لازم نیست. آن‌ها به جای مجازات برای استقبال از کاروان اسرائیل آماده می‌شوند!

این تظاهرات با حضور بیش از ۳۰۰ تن برگزار شد و در تظاهرات با خود عکس‌های شهدای غزه را به همراه داشتند.

اسرائیل تا کنون بیش از ۳۴۰۰۰ تن از مردم فلسطینی را در حمله به نوار غزه به شهادت رسانده است که اکثریت قابل توجی از این تعداد زنان و کودکان هستند.

این در حالیست که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با بستن چشم خود به روی این جنایات، اسرائیل را قربانی تروریسم خوانده است! این تظاهرات دو روز پس از تجمع اعتراضی دانشجویان فرانسوی در حمایت از غزه صورت گرفت. پلیس فرانسه دوشنبه بیش از ۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه سوربن را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک