Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:51:14 GMT

سیل به ۵۰۰ هکتار از اراضی شرق گلستان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۱۵۹۵

سیل به ۵۰۰ هکتار از اراضی شرق گلستان خسارت زد

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق شناس پس از بازدید از اقدامات پاکسازی سیلاب در شهرستان آزادشهر اظهار کرد: حجم بارانی که طی ۴۸ ساعت گذشته در کل استان و مخصوصاً در شهرهای آزادشهر، گنبدکاووس، کلاله، مینودشت، گالیکش بارید به اندازه نیمی از حجم سیلاب سال قبل بود اما خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشت.

استاندار گلستان یادآور شد: مسئله سیلاب در این منطقه به دلیل مسدود شدن مسیر اصلی رودخانه‌ها و همچنین جنگل تراشی در سنوات گذشته هر چند سال یکبار تکرار می شود و خسارات جدی را به زمین های کشاورزی و منازل مسکونی وارد می‌آورد به همین دلیل نیاز است آب منطقه ای استان نسبت به بازگشایی مسیر رودخانه ها و بازگشت آب به مسیر اصلی تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس بیان کرد: شهرداری ها باید دقت لازم را در راستای ساخت و سازهای اصولی و براساس قوانین فنی و مهندسی در طرح جامع شهرها اعمال کنند و مسیر رودخانه های داخل شهر را بازگشایی کنند و حتی اگر سکونتگاه هایی در مسیر این رودخانه ها ایجاد شده براساس مطالعات دقیق با همکاری آب منطقه ای نسبت به ایجاد کانال های مطمئن و خروج مسیر آب از شهرها اقدام کنند تا در سیلاب های آتی از حد از بروز خسارت ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به خسارات مالی وارد آمده، گفت: در حال برآورد دقیق خسارات مالی وارد آمده از سیلاب هستیم اما آنچه در حال حاضر می توان به آن اشاره کرد خسارت وارده به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و شالیزارهای منطقه و همچنین معابر و منازل مسکونی است که امیدواریم پس از برآورد دقیق نسبت به جبران آن اقدام لازم را صورت دهیم.

کد خبر 4976186

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان هادی حق شناس دادگستری گلستان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان استانداری سمنان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند

کاظم فلاحی دوست در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: متأسفانه ساخت خانه در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌های فصلی قدیمی که اکنون خشک شده‌اند، سبب می‌شود که در بارندگی‌ها، این خانه‌ها دچار تخریب و آسیب دیدگی شوند.

وی بیان داشت: در منطقه دشت بازار شهرستان دنا، ۱۰ خانوار عشایری به علت اسکان در محل نامناسب گرفتار سیلاب شدند و تیم امدادی شهرستان دنا به منطقه حادثه اعزام شد.

فلاحی دوست افزود: ۱۲ عملیات امدادرسانی در این بارش‌ها انجام و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد.

وی اظهار داشت: عملیات امداد و نجات توسط ۳۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۲ تیم و با هشت دستگاه پیکاب و شش دستگاه پمپ لجن کش انجام شد.

فلاحی دوست با بیان اینکه مردم باید در بارندگی‌ها به هشدارها توجه کنند، گفت: متأسفانه علی رغم هشدارها، برخی افراد در بارندگی‌ها به حاشیه رودخانه‌ها رفته یا در مناطق کوهستانی حضور می‌یابند که با توجه به وقوع سیلاب و یا احتمال ریزش سنگ و رانش زمین این امر خطرناک است.

کد خبر 6096270

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ