Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:01:12 GMT

مرکز خدمات جامع سلامت شهری در سمنان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۱۶۳۷

مرکز خدمات جامع سلامت شهری در سمنان افتتاح شد

یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری با حضور مسؤولان در سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عصر امروز مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق شهرستان سمنان با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جمعی از مسؤولان شهرستانی، معاونان و مدیران دانشگاهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق آخرین مرکز خدمات شهری در دست احداث در مناطق زیرپوشش این دانشگاه است که امروز به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در این مرکز خدمات سلامت محور همچون کنترل فشار خون، قند خون، بررسی و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، خدمات روانشناسی، دندان‌پزشکی، آزمایشگاهی و همچنین غربالگری بیماری سرطان که در سال‌های اخیر در این مرکز توسعه بیشتری پیدا کرده است، به جمعیت زیرپوشش این مرکز ارائه می‌شود.

وی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق شهرستان سمنان هشت هزار و 800 نفر جمعیت زیرپوشش و دارای دو هزار و 622 خانوار است که از این تعداد جمعیت، یک هزار و 661 نفر یعنی 18 درصد از جمعیت کل زیرپوشش اتباع هستند.

دانایی گفت: برنامه کشوری «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در این مرکز هم اجرا شده و 80 درصد جمعیت زیرپوشش این مرکز سفیر سلامت هستند و این عزیزان ضمن دریافت آموزش‌های لازم بهداشتی، با کارکنان این مرکز تأمل داشته و در ارتباط هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنانبیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق در زمینی به مساحت 650 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم با مراجعه و تعامل هر چه بیشتر مردم عزیز با این مراکز بهداشتی و دریافت آموزش‌های خودمراقبتی و بررسی وضعیت سلامت خود، ابتلای مردم به بیماری‌ها کمتر شده و مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس نیز ضمن بازدید از واحدهای مختلف مرکز خدمات جامع سلامت شهری محقق، به بررسی سامانه سیب و شاخص‌های بهداشتی پرداخت.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ضمن قدردانی از خدمات مطلوب و مناسب حوزه سلامت استان سمنان به مردم این استان بیان کرد: با حضور شما دلسوزان در حوزه سلامت، حتماً خدمات شایسته و درخورشان مردم عزیز ارائه می‌شود و خادمان حوزه سلامت حقانیت خود را در این دوران مبارزه با کرونا ویروس به همگان ثابت کردند که این تلاش‌ها و ایثارها جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام/74008/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت مجلس شورای اسلامی سمنان فشار خون استان سمنان مرکز خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: این پویش از امروز به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.
فریبرز جباری پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵۰۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار بگیرند.
شهرستان لردگان در فاصله ۱۹۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه