Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:27:52 GMT

آبگیری اولیه سد نرماب تا پایان سال انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۱۶۳۸

آبگیری اولیه سد نرماب تا پایان سال انجام می‌شود

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان از جدیت شرکت آب منطقه ای گلستان در آبگیری اولیه سد نرماب تاپایان سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

سید محسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: پیگیری تکمیل و رساندن سد نرماب مینودشت به مرز آبگیری اولیه به اعتقاد کارشناسان از نقاط عطف دولت در شهرستان مینودشت است که سبب رفع کمبود آب شرب بیش از 550 هزار نفر جمعیت چهار شهر و 130 روستای شرق گلستان، تامین آب 18 هزار هکتار اراضی زراعی و کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال 1391 با اعتبار 3730میلیارد ریال (85 درصد فایناس داخلی و سهم قرارگاه خاتم‌ و 15 درصد دولت) بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد .

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان اظهار کرد: عملیات اجرایی این سد بعنوان یکی از طرح عمرانی و زیربنایی گلستان با ظرفیت ذخیره 125 میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا 192 میلیون مترمکعب ، در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصد رسیده است.

گزارش| بحران آب در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد/ دخترانی که کوله‌بر آب شده‌اند‌+ فیلمخداحافظی عشایر سبزوار با روش‌های سنتی گرم‌کردن آب/ آبگرمکن‌های خورشیدی کارساز شدبانیان حادثه تروریستی "سروآباد" به‌زودی سزای عملشان را می‌بینند

به گفته وی، از زمان شروع عملیات اجرایی این سد تا انتهای دولت دهم ، حدود 300 میلیارد ریال اعتبار و در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون حدود چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سد تخصیص یافته است.

حسینی افزود: علاوه بر آن ، در قانون بودجه امسال هزار میلیارد ریال بودجه برای این سد تصویب شده است و شرکت آب منطقه ای تلاش دارد که اعتبار سال جاری افزایش داده شود، که تکمیل بدنه مخزن و آبگیری آن تا پایان سال جاری انجام گیرد. 

وی اظهار کرد: آزادسازی 570 هکتار اراضی مخزن سد و جابجایی چهار روستای باقی مانده در مخزن سد، شامل جنگلده ‌بالا، باقرآباد، محمدزمان‌خان و پس‌پشته و پرداخت مطالبات پیمانکار و همچنین اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی سد به حدود 18 هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

انتهای پیام/581/ش

R41471/P/S6,70/CT1 بیشتر بخوانید... بانیان حادثه تروریستی "سروآباد" به‌زودی سزای عملشان را می‌بینند بازدید سخنگوی وزارت ‌خارجه ‌از نقطه صفر مرزی ایران در ‌پارس‌آباد فرمانده سپاه سنندج: تروریست‌ها تاوان سختی را بابت حادثه تروریستی سروآباد پس خواهند داد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای میلیارد ریال سد نرماب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است