Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه آمریکا با هشدار تلویحی به رژیم صهیونیستی درباره اجرای یکجانبه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، از تل‌آویو خواست کاری انجام ندهد که مانع اجرای کل معامله قرن شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بعد از اظهارنظر‌های مختلف درباره به تعویق افتادن طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری و فشار آمریکا به تل‌آویو برای عدم اجرای یکجانبه و بدون هماهنگی آن، اکنون یک مقام آمریکایی این اظهارات را تلویحاََ تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور غرب آسیا، روز پنجشنبه طی سخنرانی در «صندوق مارشال آلمان» در ایالات متحده گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حوزه داخلی با فشار‌هایی از سوی برخی حامیانش برای اشغال کرانه باختری مواجه است، اما آن‌ها چشم‌انداز صلح که خواستار تشکیل دولت فلسطینی است را در نظر نمی‌گیرند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» با انتشار این خبر، نوشت این اظهارات شنکر در واقع درخواست از نتانیاهو برای زنده نگه داشتن چشم‌انداز تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل همزمان با برنامه‌ریزی برای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری است.

بر این اساس، وی در ادامه توضیح داد: «به همین دلیل ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم کاری نکنند که مانع اجرای طرح [معامله قرن] شود».

این مقام آمریکایی با تشکیک درباره اینکه نتانیاهو نهایتاََ طرح اشغال را اجرا خواهد کرد، گفت: «تعجب نمی‌کنم اگر شاهد رخ دادن چیزی نباشیم، اما گمان می‌کنم که نخست‌وزیر تمایل داشته باشد کاری انجام دهد».

شنکر همچنین افزود که اسرائیل از تهدید‌های قدرت‌های اروپایی درباره پیامد‌های اجرای یکجانبه طرح اشغال و همچنین مخالفت جدی کشور‌های عربی آگاه است.

چند روز پیش «موشه یعلون» وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی افشا کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حتی در زمان رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن و نقشه مکان‌هایی از کرانه باختری که به فلسطین اشغالی ملحق می‌شد نیز اجازه اجرای طرح اشغال را نداده بود.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود، اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

«یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه آمریکا فعلا درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری با تل‌آویو مذاکره نمی‌کند، گفت نخست‌وزیر این رژیم نیز بدون حمایت آمریکا آن را اجرا نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معامله قرن فلسطین نابودی اسراییل حمایت از اسراییل اشغال کرانه باختری رژیم صهیونیستی کرانه باختری معامله قرن طرح اشغال نخست وزیر اجرای طرح تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند. مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود.

خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 6092710

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز