Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@23:09:02 GMT

پیش‌نویس طرح تحریم ترکیه تحویل کنگره آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۳۱۱۷

پیش‌نویس طرح تحریم ترکیه تحویل کنگره آمریکا شد

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «آدام کینزینجر» نماینده جمهوری‌خواه ایالات ایلینوی در مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که طرح تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ تحویل کنگره آمریکا شده است.

آدام کینزینجر با اشاره به اینکه «ابیگیل اسپانبرگر» نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا و «مایکل مک‌کال» نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس نیز در تدوین طرح تحریم ترکیه با وی همکاری داشته‌اند، اعلام کرد که بر اساس طرح مذکور که در راستای مقابله با صادرات سلاح از سوی روسیه تدوین شده، دولت ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه هدف تحریم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه بیانیه خود با تأکید بر اینکه ائتلاف نظامی ناتو برای آمریکا و متحدانش از اهمیت حیاتی برخوردار است، اظهار داشت: «برای اینکه ناتو قوی باقی بماند، اعضای آن باید اصول، وظایف و تعهدات خود را رعایت کنند. ترکیه همچنان تصمیماتی اتخاذ می‌کند که مناسب یک کشور عضو ناتو نیست.»

آمریکا خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ از سوی ترکیه که خود جزو اعضای ناتو است را تهدیدی برای این پیمان نظامی تلقی می‌کند و به همین دلیل بار‌ها از آنکارا خواسته بود که از خرید اس-۴۰۰ چشم‌پوشی کند.

اما دولت ترکیه در نهایت خواسته آمریکا را نادیده گرفت و اواسط تیرماه سال گذشته روسیه تحویل سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه را رسماً آغاز کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور رضا عسگری جنگ قره باغ طرح مالیات بر خانه های خالی قطعنامه 598 تحریم ترکیه کنگره آمریکا سامانه دفاع موشکی اس 400 سوال از رئیس جمهور رضا عسگری جنگ قره باغ طرح مالیات بر خانه های خالی قطعنامه 598 اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند

کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی اجازه حضور در ترکیه را پیدا نکردند.

به گزارش فارس، سردی روابط ترکیه و اسرائیل به رویای تیم کشتی رژیم صهیونیستی برای شرکت در المپیک پاریس در تابستان امسال پایان داده است.

آژانس امنیت رژیم اشغالگر قدس به ورزشکاران اطلاع داد که آنها مجاز به پرواز به استانبول برای مسابقات مقدماتی المپیک که روزهای 9 تا 13 ماه می در ترکیه برگزار می‌شود،  نیستند. این مسابقات آخرین فرصت برای جواز حضور در بازی‌های المپیک است.

5 ورزشکار اسرائیلی که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند این خبر را دریافت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو