Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:57:11 GMT

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۳۶۵۷

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

بارش شدید باران در روز یکشنبه و چهارشنبه موجب جاری شدن سیل در مینودشت، گالیکش، آزادشهر، کلاله، مراوه‌تپه، رامیان، گنبدکاووس و برخی روستاهای شرق استان گلستان شد.

نکته مثبت بارش‌های رگباری دو روز ۲۵ و ۲۶ تیرماه جاری در استان گلستان بویژه نواحی شرقی آن، نداشتن تلفات جانی بدلیل اطلاع رسانی و آمادگی قبلی بود مضاف براینکه سبب ذخیره آب در برخی سدها، آب بندان‌ها و بندهای خاکی و به احتمال زیاد تقویت سفره های آب زیرزمینی منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیل خساراتی به تاسیسات شهری، راه‌های ارتباطی و بخش کشاورزی این خطه شمالی وارد کرد اما هنوز رقم دقیق آن اعلام نشد.

**

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از ثابت ماندن آمار روزانه بستری و ترخیص بیماران کرونایی این شهرستان در ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار با علائم سندروم حاد تنفسی یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس پذیرش شده و به همین تعداد هم مرخص می‌شوند.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که هفت هزار نفر در این استان که در سال‌های قبل درخواست خود را ارایه کرده‌اند منتظر دریافت خدمات حمایتی و مستمر از این نهاد هستند.

ابراهیم غفاری اظهار داشت: این افراد که بسیاری از آن ها واجد شرایط حمایت بهزیستی هستند در حال حاضر از خدمات موردی این نهاد استفاده می کنند.به گفته وی سال ۹۷ هفت میلیارد ریال و پارسال نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای کمک موردی به خانواده های پشت نوبتی به بهزیستی گلستان تخصیص یافته و در اختیار آنان قرار گرفت.

**

هادی حق‌شناس استاندار گلستان روز سه‌شنبه از طریق مرکز پاسخگویی و ارتباطات مردمی سامد به مشکلات، درخواست‌ها و مطالبات مردم نقاط مختلف این استان پاسخ داد.

تعدادی از شهروندان به صورت حضوری و چند تماس گیرنده از مناطق مختلف استان مسایل، مشکلات و دغدغه‌های شخصی و عمومی خود را با نماینده دولت در میان گذاشتند.

استاندار گلستان هم با شنیدن این مشکلات، دستور لازم برای پیگیری و رفع مطالبات مردم را با ارجاع این خواسته ها به دستگاه های متولی صادر کرد.

**

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گلستان گفت که تاکنون ۴۲۰ نفر از کارمندان شعب این استان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

عبدالله باقریان اظهار داشت: در مجموع و برابر آخرین آمار تایید شده حدود ۱۲ درصد از کارمندان بانک های استان گلستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن و با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی در محل کار ۲ نفر از کارکنان بانک های استان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

**

استاندار گلستان با اشاره به تولید پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: در هفت سال گذشته و با استقرار واحدهای تبدیلی جدید، سه میلیون تن به ظرفیت تولید صنایع تبدیلی گلستان افزوده شد.

هادی حق‌شناس در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان اظهار داشت: حدود ۴۰۰ واحد و طرح در حوزه صنایع تبدیلی گلستان منتظر تعیین تکلیف است که راه اندازی این واحدها رونق بزرگی در صنعت، اشتغال و کشاورزان استان ایجاد خواهد کرد.

**

فرماندار آزادشهر با تاکید بر ادامه ممنوعیت برگزاری مراسم جشن و عزا در این شهرستان از ابتلای بیش از ۳۰ میهمان یک عروسی در یکی از روستاهای بخش چشمه‌ساران به کرونا خبر داد.

**

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از صادرات ۱۳ هزار و ۲۷۳ تن کالا به کشورهای آسیای میانه در سه هفته گذشته از طریق پایانه ریلی اینچه‌برون این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد بیشتر شد.

مهدی عبدالکریم زاده افزود: صادرات این محموله‌ها از سوم تیرماه با توافق انجام شده بین ایران و ترکمنستان پس از ۱۰۰ روز تعطیلی مرز ناشی از شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

وی اضافه کرد: مهمترین کالاهای صادراتی گلستان از طریق راه آهن بین المللی اینچه‌برون سیمان، آهن آلات، پروفیل و میله گرد، سنگ آهن، مواد شیمیایی و پلاستیکی، انواع سنگ‌ و کاشیهای تزیینی و ساختمانی و به مقصد ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان بود.

عبدالکریم زاده ادامه داد: در این مدت همچنین ۱۶۳ تن انواع کالا از جمله جو و پارچه از طریق این خط ریلی وارد ایران شده است.

*

آیین افتتاح متمرکز ۴۳۰ واحد مسکونی ویژه معلولان و محرومان تحت پوشش بهزیستی گلستان با حضور مدیران استانی و شهرستانی در روستای خواجه نفس گمیشان برگزار شد.

**

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس از افزایش ۵۰ درصدی مصرف آب شرب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون به سبب شیوع کرونا و مصارف غیرشرب خبر داد و گفت که در صورت ادامه این روند، تابستان سخت و کم‌آبی پیش روی مشترکان است.

حسین سعیدی راد اظهار داشت: با شیوع کرونا مصرف آب شرب مشترکان آب و فاضلاب گنبدکاووس تا اواخر بهار حدود ۲۵ درصد و با شروع فصل تابستان و استفاده غیرشرب مشترکان بویژه در مناطق روستایی برای کشاورزی و دامپروری، مصرف آب به ۵۰ درصد افزایش یافت.

**

مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در مجمع انتخابات هیات سوارکاری استان گلستان با گلایه از افزایش دوپینگ اسب‌های مسابقه‌ به خصوص در استان گلستان گفت که با مثبت‌شدن نتایج آزمایش و در حمایت از برگزاری مسابقات سالم، مالکان اسب های دوپینگی گلستان در بازه زمانی پاییز ۹۷ تا زمستان پارسال ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جریمه شدند.

**

تفاهم‌نامه اجرای پروژه‌های جهش تولید استان گلستان در سال ۱۳۹۹ با اعتبار بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال میان سازمان برنامه و بودجه و استانداری گلستان بسته شد.

این تفاهم نامه که با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و هادی حق شناس استاندار گلستان امضا شد، شامل تعهد پرداخت اعتبارات ۶۱ طرح و پروژه از محل اعتبارات استانی، ملی، بودجه شرکت های دولتی، تسهیلات ثابت و در گردش و کمک‌های فنی و اعتباری است.

برچسب‌ها کرونا سازمان برنامه و بودجه گلستان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان برنامه و بودجه گلستان سیل کرونا سازمان برنامه و بودجه گلستان سیل استاندار گلستان استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در مراسم گرامیداشت روز شوراها یحیی عباسی رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از تصویب اعتبار ۱۱٠٠ میلیارد تومانی شهرداری گنبدکاووس با افزایش ۳٠ درصدی نسبت به پارسال خبر داد و افزود : در سال ۱۴٠۲ اعتبار شهرداری گنبدکاووس ۷۵٠ میلیارد تومان بود که با متمم بودجه به ۸۵٠ میلیارد تومان رسیده بود اما امسال این اعتبار با سی درصد افزایش همراه شد.

او گفت : اکنون اعتبار شهرداری ۱۱٠٠ میلیارد تومان است و پیش بینی می کنیم با متمم بودجه به ۱۵٠٠ میلیارد تومان برسد.

وی همچنین ادامه داد : از دادستان و رئیس دادگستری شهرستان می خواهیم لایحه یک طرفه شدن خیابان های شهید مطهری (سرابی)  و آیت الله طالقانی شرقی را در شورای ترافیک با هدف روان سازی ترافیک بررسی و در صورت امکان تصویب کنند.

امیر علی لطیفی شهردار گنبدکاووس احداث تقاطع  غیر همسطح در میدان امام  علی (ع) ، افتتاح شهر بازی پارک الغدیر  ، آسفالت معابر سطح شهر  ، اصلاح هندسی میدان امام حسین  (ع)  که از نقاط حادثه خیز اعلام شده و احداث ۱۵ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر را از مهمترین پروژهای سال ۱۴٠۳ شهرداری گنبدکاووس  بیان کرد .

در پایان این مراسم از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر گنبدکاووس قدردانی شد.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا