Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایاز برنو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ۲۰ واحد افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با پایان آنها تعداد سردخانه های آذربایجان شرقی به ۱۳۵ واحد می رسد و به لحاظ ظرفیت ۱۰۰ هزار تن افزایش می یابد.  

وی افزود: تعداد سردخانه های آذربایجان شرقی در سال گذشته ۱۱۵ واحد بود که با ظرفیت ۳۸هزار و ۵۰۰ تن بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برای ساخت این سردخانه ها بیش از هزار میلیارد تومان بوده است.  
برنو ادامه داد: سردخانه های آذربایجان شرقی برای ۱۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۶۰۰ نفر دیگر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.  
 وی ادامه داد: ۱۶ شهرستان استان دارای سردخانه هستند و مراغه، میانه، تبریز و اهر بیشترین تعداد این واحدها را دارند.

وی تشریح کرد: هوراند، ورزقان و کلیبر، خداافرین و جلفا سردخانه ندارند که در حال پی گیری برای سرمایه گذاری هستیم و شهرستان جلفا به زودی صاحب سردخانه می شود.  

مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: سردخانه ها یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه پایدار در اقتصاد کشاورزی است و بدون آنها توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی  غیر ممکن است.

برنو همچنین یادآوری کرد: آذربایجان شرقی به علت قرار گرفتن در مسیر صادرات، مرکز مهم در زمینه فرآوری محصولات به شمار می‌رود و  اقلام بسیاری از خشکبار هم‌چون کشمش و پسته وارد استان شده و بسته بندی می‌شود؛ اکنون استان در زمینه فراوری خشکبار دارای رتبه اول کشور است.

وی گفت: صنایع تبدیلی نخود نیز منحصر به آذربایجان شرقی و به خصوص شهرستان ممقان است، به طوری‌که فقط ۱۲۰۰ کارگاه تولیدی در ممقان مشغول به فراوری نخود هستند و سالانه بالای ۱۰۰ هزار تن نخود فراوری کرده و با رفع نیاز داخلی، حتی مقداری از آن نیز به سایر کشورها صادر می‌شود.

 وی با بیان این‌که لپه مورد نیاز کشور نیز در شهرستان آذرشهر فراوری می‌شود، اظهار کرد: کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان با تکنولوژی بسیار بالایی فعالیت کرده و دارای فضای تمیز کاری هستند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمینه فراوری خرما هم استان بیشترین تعداد واحد بسته بندی خرما را در کشور دارد.

برنو همچنین در خصوص وضعیت صنایع تبدیلی گل محمدی در خاستگاه این محصول ارزشمند است، گفت: ۱۵ کارخانه فرآوری گل محمدی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند که با داشتن تکنولوژی‌های فراوری سطح بالا، هر یک با ظرفیت متوسط ۱۰۰۰ تن و در مجموع ۱۵ هزار تن، گلاب، اسانس و عرق  گل محمدی تولید می‌کنند.

وی با بیان این‌که کارخانه‌های صنایع تبدیلی گل محمدی استان، با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند، اظهار کرد: کارخانه فرآوری گل محمدی به اندازه کافی در استان وجود دارد اما برخی اوقات قیمت پیشنهادی بالای سایر استان ها، موجب خروج گل محمدی از آذربایجان شرقی می شود.

برنو گفت: تولید اسانس گل محمدی با تکنولوژی منحصربفرد و بسیار بالایی انجام می‌گیرد که در استان چهار واحد مخصوص تولید اسانس وجود دارد؛ این اسانس‌ها وارد بازار داخلی شده یا صادر می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح وزارت جهاد کشاورزی افتتاح طرح آذربایجان شرقی صنایع تبدیلی سردخانه ها گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کبدی بانوان  از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت به میزبانی تهران در حال برگزاری است و کبدی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان در هندوستان آماده می‌شوند.

در این مرحله یاسمین فریدی و ثنا عبدی به عنوان نمایندگان استان آذربایجان شرقی حضور یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟