Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:47:23 GMT

وجود بیش از ۷۰ هزار نفر حاشیه‌ نشین در سبزوار

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۴۱۴۷

وجود بیش از ۷۰ هزار نفر حاشیه‌ نشین در سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف سبزوار گفت: افزون بر ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در مناطق حاشیه این شهر زندگی می‌کنند که بیکاری و اقتصاد ضعیف این خانواده‌ها سبب بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی شده است.

مهدی برزویی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: سبزوار پس از کلان شهر مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی استان خراسان رضوی را دارد و حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت آن در مساحت ۵۲۰ هکتاری درگیر معضل حاشیه نشینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اشاره به شرایط حاد و بحرانی در مناطق حاشیه نشینی سبزوار تصریح کرد: این مناطق هم اینک در  موقعیت اضطرار اجتماعی قرار دارند و طرح‌های ساخت اماکن ورزشی مشکلی را حل نمی‌کند و استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر فضاهای فیزیکی مدارس و مساجد باید در دستور کار این ستاد قرار بگیرد.

دبیر ستاد بازآفرینی مناطق هدف سبزوار گفت: با ایجاد مشاغل خانگی به وسیله سرمایه‌های کوچک و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای خانواده‌های ساکن در این مناطق می‌توان علاوه بر کاهش آسیب‌های موجود به رشد اقتصاد خانواده نیز کمک کرد.

برزویی افزود: مناطق حاشیه این شهر مولود مهاجرت بی‌رویه ساکنان روستایی طی دو دهه گذشته به شهر سبزوار و سکونت آن‌ها در مناطق پیرامونی شهر به علت ارزان بودن قیمت زمین بوده است.

وی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته با هدف توسعه متوازن شهری و عدالت اجتماعی ۱۱۴ طرح و راهکار بازآفرینی شهری شامل طرح‌های عمران شهری، ساخت بوستان، مدارس ابتدایی، احداث کمربندی، پایگاه‌های بهداشت، ایجاد کتابخانه و مراکز ورزشی و مشاوره در محلات حاشیه شهر سبزوار با همکاری شهرداری، نهادهای اداری و مشارکت شهروندان اجرا شده است.

برزویی مطرح کرد: محلات شرق عیدگاه، نیروگاه، کلاته سیفر، قلعه نو، شرق صالح‌آباد و محله‌های اسلام‌آباد، جعفرآباد و زرگرها در ردیف سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌نشین شهر سبزوار قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حاشيه نشيني بیکاری آسیب اجتماعی سبزوار مناطق حاشیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • دخیا همراه با ولا و ماتا به دنبال یک تجربه جدید
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم