Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجید باباخانی شامگاه جمعه در نشست با مداحان شاخص استان اردبیل در سخنانی، اردبیل را دارالارشاد و مهد تشیع عنوان کرد و افزود: اردبیل با شروع عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع)، الگوی عزاداری را به کشور ارائه کرده و آغاز ایام عزای حسینی را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت کنونی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طبق مصوباتی که در ستاد ملی محرم تدوین می‌شود، نحوه اجرای برنامه‌های امسال ماه محرم به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و اولویت در اجرای این برنامه، حفظ سلامتی و بهداشت عمومی است که در صورت رعایت موارد بهداشتی مراسم شایسته و بدور از هر گونه آسیب و مشکل برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تشکل دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به برگزاری انتخابات سراسری کانون مداحان اشاره کرد و افزود: در راستای انسجام برنامه‌های مذهبی و صیانت از جایگاه مداحی، انتخابات کانون مداحان در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود تا مداحان شاخص، شهیر و پیشکسوت شناسایی شده و با همدلی و هم افزایی با اعضای منتخب، تصمیمات و سیاست‌های مناسب، مسائل و مشکلات حوزه مداحی شناسایی و رفع شده و در ارتقای این جایگاه خطیر تلاش شود.

در ادامه حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سخنانی، سیاست گذاری و فرهنگ سازی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه مهم مداحان عنوان کرد و افزود: عزاداری ماه محرم و نحوه مدیریت و درایت در امور منوط به همت و برنامه ریزی صحیح توسط مداحان است که با سیاست گذاری و فرهنگ سازی اصولی به اقامه عزای حسینی پرداخته و الگوی شایسته عزاداری را در مناطق مختلف ارائه کنند.

وی اجرای انتخابات کانون مداحان را فرصت مناسبی برای شناسایی ظرفیت‌های غنی موجود در حوزه مداحی عنوان کرد و افزود: در اعصار مختلف از تاریخ اسلام، مداحان با نفس روحانی خویش توانسته اند ارتباط معنوی مردم با ائمه اطهار (ع) را فراهم آورده و چه بسا بنا به محدودیت‌هایی که برای علمای اسلام بوجود آمده، این مداحان بودند که توانسته اند انسان‌ها را تربیت کرده و تأثیرگذاری بالایی در تقویت معنویات در جامعه داشته اند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، به نقش مداحان در دستگیری از نیازمندان و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی و بنا به مشکلات به‌وجود آمده از انتشار ویروس کرونا، مداحان همگام با دیگر افراد خیر و نوع‌دوست، به همیاری از خانواده‌های بی بضاعت پرداختند.

در این نشست حامد علامتی مدیر پارلمانی نیز در سخنانی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی رسالت مهمی از بابت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم بر دوش دارد که امید است امسال نیز با تمهیدات ارائه شده از سوی ستاد ملی محرم، این امر به نحو شایسته و بدون کمترین آسیبی برگزار شود.

وی به مسئولیت خطیر رؤسای هیئات مذهبی و مداحان در خصوص مسائل حقوقی برنامه‌های ماه محرم اشاره کرد و افزود: در اجرای برنامه‌های عزاداری ماه محرم، اگر مشکل یا آسیبی متوجه عزاداران شد، رئیس هیئت و مداح باید پاسخگو باشد، لذا توجه و دقت به ابلاغیه ارسالی از مرکز لازم و ضروری است تا مراسم ماه محرم امسال منطبق با موازین بهداشتی و در نهایت آرامش و سلامتی اجرا شود.

در ادامه حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در سخنانی با تاکید بر انتخاب افراد شایسته برای کانون مداحان، اتحاد و انسجام در فعالیت‌های فرهنگی و دینی را عامل موفقیت و پیشرفت در امور عنوان کرد و افزود: کانون مداحان بزرگترین پشتوانه برای مراسم مذهبی در شرایط کنونی است لذا انتخاب افراد شهیر و مجرب در امر مداحی می‌تواند در تقویت حرفه ارزشمند مداحی تأثیرگذار باشد.

کد خبر 4976258

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی مداحان مداحی کانون مداحان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین حجاب و عفاف گرگان شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه ایلام بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان کانون مداحان حجت الاسلام ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ویژه استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون اظهار کرد: این جشنواره در مرحله استانی‌ ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • ماجرای نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و ترور حاج صادق آهنگران از زبان خودش + فیلم
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود