Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  آسیه جعفری روز شنبه گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۸۰ مراجعه کننده به پزشکی قانونی برای سقط درمانی داشتیم که از این تعداد مراجعه کننده برای ۸ هزار و ۳۶۱ مورد به دلیل ناهنجاری‌های جنینی و ۶۴۹ مورد هم برای دلایل مادری مجوز سقط درمانی صادر شد.   وی ادامه داد: در سال گذشته همچنین در مجموع برای ۳ هزار و ۲۷۰ مورد مجوز سقط درمانی داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری گفت: در سال ۱۳۹۷ نیز در مجموع ۱۲ هزار و ۴۵۵ متقاضی سقط درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که برای ۹ هزار و ۸۹ مورد مجوز سقط درمانی شامل ۸ هزار و ۴۰۸ مورد جنینی و ۶۸۱ مورد مادری صادر شد و ۳ هزار و ۳۶۶ مورد هم مجوز دریافت نکردند.

کارشناس معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی گفت: چنانچه سن حاملگی بیش از ۱۹ هفته باشد حتی با وجود احراز اختلالات جنینی موجب حرج مادر، امکان صدور مجوز به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.بیشتر بخوانید: سقط درمانی تنها با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص صورت می‌گیرد   وی ادامه داد: سقط درمانی با سقط غیرقانونی تفاوت دارد و در عین حال، سوءتفاهم‌هایی برای مخاطبان در موارد به کارگیری عبارت سقط جنین درمانی به وجود می‌آید، برخی رسانه‌ها تیتر‌هایی استفاده می‌کنند که موجب می‌شود، مخاطب، سقط درمانی را معادل سقط غیرقانونی تلقی کند. در حالیکه این چنین نیست و سقط درمانی با سقط غیرقانونی تفاوت دارد.

جعفری گفت: مجوز سقط جنین درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر است و یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توام باشد قبل از ولوج روح (چهار ماه) با رضایت زن در سازمان پزشکی قانونی صادر می‌شود، اما انجام آن در مراکز بیمارستانی صورت می‌گیرد.   وی افزود: درحالیکه در سقط‌های غیرقانونی هیچگونه مجوز و یا تاییدیه‌ای از مرجع خاصی وجود ندارد؛ ضمن آنکه غالبا تهدید جانی مادر یا مشکلات جنینی نیز مطرح نیست، این نوع سقط، اغلب به دلایل شخصی آن هم در مراکز غیر استاندارد انجام می‌شود.

زمان صدور مجور برای سقط درمانی
کارشناس معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی پزشکی قانونی درخصوص مواردی که شامل سقط درمانی می‌شوند، توضیح داد: این موارد شامل موارد جنینی و موارد مادری است   جعفری خاطر نشان کرد: موارد جنینی شامل همه ناهنجاری‌هایی است که موجب حرج مادر است.   وی تاکید کرد: موارد مادری نیز شامل همه بیماری‌هایی است که ادامه بارداری خطر جانی مادر را به همراه داشته باشد.   جعفری با بیان اینکه صدور مجوز سقط جنین شامل هر نوع عقب افتادگی یا نواقص خلقتی جنینی نمی‌شود، تاکید کرد: این مجوز فقط برای آن دسته از اختلالات جنینی صادر می‌شود که موجب حرج مادر شود.   جعفری ادامه داد: مصرف دارو، تماس با اشعه یا ابتلا به بیماری‌های عفونی واگیر در دوران بارداری، به تنهایی دلیلی برای صدور مجوز سقط درمانی محسوب نمی‌شود. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سقط جنین سقط درمانی مجوز سقط درمانی پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.   به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند. اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.   این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.   طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود. معرفی خیریه‌ پزشکی نوین ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.   این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه