Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانعلی گرایلو روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان آب در بندهای خاکی یک و ۲ منطقه آق‌بند و پنج بند خاکی حوضه آبریز بزدره، بیشک‌تپه، ماسان، آراقویی و غنچه‌حسن واقع در مناطق شمالی گنبدکاووس ذخیره شده است.

وی بابیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس برای ذخیره نزولات آسمانی در مراتع شمالی این شهرستان ۴۵ بند خاکی با مجموع ظرفیت ذخیره ۳۰ میلیون مترمکعب آب احداث کرده گفت: اندک آب موجود در بیشتر این بندها قبل از بارش اخیر مورد مصرف دام دامداران و عشایر منطقه قرار گرفته و یا  تبخیر می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرایلو کنترل فرسایش خاک، کاهش خطرات ناشی از سیلاب، جلوگیری از هرز رفت روان آب‌ها، توسعه و تقویت پوشش گیاهی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی را از اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری برشمرد و اضافه کرد: عملیات ساخت سه بند خاکی دیگر در روستای آرتق قلیچ‌چشمه و حوضه آبخیز ماسان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این بندهای خاکی باهدف کنترل سیلاب‌های فصلی و مهار "گالی" (پدیده پیشروی دره یا حاشیه رودخانه) ساخته می شود.

براساس اعلام هواشناسی گنبدکاووس میزان بارش روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه در منطقه چپرقویمه حدود ۲۸ میلیمتر، منطقه آق آباد ۱۴ میلیمتر و در شهر گنبدکاووس ۱۳.۲ میلیمتر بود.

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۳۳۰ هزار هکتار مرتع دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری بارش باران گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری بارش باران گلستان گنبدکاووس مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری بارش باران گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج