Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با سران دولت افغانستان درباره کاهش خشونت‌ها، مذاکرات بین‌الافغانی و روند صلح گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با «اشرف غنی» رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، اوبرایان در این دیدار گفت که آمریکا از یک افغانستان متحد، مستقل، دموکرات و واحد که دوباره به مکان امن برای تروریسم مبدل نگردد، حمایت می‌کند.

دو طرف همچنین درباره مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان صحبت کردند و تاکید شد که این مذاکرات باید هرچه زودتر آغاز گردد.

سران دولت افغانستان در این تماس نگرانی خویش را در خصوص افزایش خشونت‌ها توسط طالبان ابراز نموده و خاطرنشان کردند که این خشونت‌ها باید بخاطر برقراری صلح پایدار در افغانستان متوقف گردد.

سخنگوی اشرف غنی: طالبان تمایلی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نداردعبدالله: روند آزادی کامل زندانیان طالبان تکمیل می‌شودافغانستان| آزادی کامل زندانیان و خروج از فهرست سیاه؛ شروط تازه طالبان برای مذاکره

ریاست شورای عالی مصالحه نیز در بیانیه‌ای جداگانه نوشت که طرف‌ها در این دیدار درباره کاهش خشونت، تکمیل تبادله اسیران و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی بحث کردند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... نخستین تقابل دولت افغانستان و شورای مصالحه درباره آزادی زندانیان طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • وقوع انفجار در کابل
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه