Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ایسکانیوز از شهرکرد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نشست با رئیس جهاد کشاورزی و اعضای ستاد یاوران تولید استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نامگذاری سال، توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، بین تمام هسته های فناور و شرکت ها، قدم های ارزشمندی در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم رحیمی افزود: با همکاری جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات استان چهارمحال و بختیاری، ۴ هکتار از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی 53 هکتاری دانشگاه به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

وی بیان کرد: ارتقا و افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است و کشت گل محمدی به روش سیستم های نوین آبیاری و افزایش سطح زیر کشت همچنین کشت محصولات استراتژیک با همکاری متقابل سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه ازاد به صورت پایلوت باسیستم های نوین آبیاری اجرا می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای آزمایشگاه مدرن و مجهز در بخش های بیوتکنولوژی و کشاورزی است که جهاد کشاورزی می تواند از این پتانسیل وظرفیت های موجود در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی بهره مند شود.

وی افزود: وسایل موجود در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در آزمایشگاه استان های اصفهان و خوزستان هم وجود ندارد و استان های همجوار برای انجام آزمایش از تجهیزات آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد استفاده می کنند.

رحیمی ادامه داد: افزایس سطح کشت گلخانه و استفاده بهینه ازمزرعه تحقیقاتی با همکاری هیئت علمی و دانشجویان می تواند باعث رشد کمی و کیفی کشت های متراکم در سطح استان شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از دیگر امکانات دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، استخری با حوضچه های پرورش ماهی های سردابی و همچنین گلخانه ای به مساحت 3 هکتار است که می توان با چنین امکاناتی کارآفرینی و رونق در استان ایجاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم در حاشیه بازدید از بخش گیاهان دارویی مزرعه آموزشی، تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری است و آمارها بیانگر ۵۰ درصد تولید ثروت و ارزش افزوده این بخش و وابستگی زیاد استان به بخش کشاورزی است.

ذبیح الله غریب افزود: ارزش دارویی، تقاضای بازار و سطح فرآوری از مهم ترین شاخص های سنجش اقتصادی گیاهان دارویی است.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در استان، تغییر الگوی کشت و تولید ثروت ،توسعه کشت گیاهان دارویی طی سال های اخیر مورد توجه بسیاری از بهره برداران و کشاورزان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مراکز علمی با استفاده از مطالعات تحقیقاتی و برخورداری از پتانسیل های مراکز تحقیقاتی با اهداف اجرای پروژه‌‏های تحقیقاتی - کاربردی به صورت مشترک در سال جهش تولید نقش بسزایی در بخش کشاورزی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: مزرعه پایلوت ۴ هکتاری کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد باهمکاری جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، کلکسیونی از ۳۵ رقم گیاهان دارویی و با استفاده ازسیستم های پیشرفته نوین آبیاری طراحی شده است.

دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی و مسئول هسته فناور اکسترا دارو دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در این نشست گفت: بیش از 25 طرح برون دانشگاهی در زمینه کشاورزی و گیاهان دارویی با سایر منابع و بخش های اجرایی مثل سازمان جهاد، ذوب آهن، شرکت های داروسازی در استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

مهرداد عطایی کچویی بیان داشت: طرح تولید و فرآوری گیاهان دارویی ارگانیک از گام های بزرگی است که در دانشگاه آزد اسلامی شهرکرد برداشته شد. همچنین کارگاه فرآوری دارویی با دستگاه های بسته بندی، شلین، لفافه زدن، سرند و آسیاب راه اندازی شده است.

وی افزود: در گام بعدی از محیط زیست، سازمان جهاد و ارگان های دیگر درخواست مجوز انجام شد و بعد از سختی های بسیار، مجوز سیب سلامت یا ساخت کارگاهی گرفته شد که موفق شدیم 19 پروانه سیب سلامت را برای محصولات به ثبت برسانیم.

عطایی اظهار کرد: در مزرعه دانشگاه، 10 گونه گیاه دارویی از جمله آویشن باغی و سرخارگل با سطح بالاتر کشت در نظر گرفته شده است.

دانشیار گروه گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: کلکسیونی برای کشت 80 گونه گیاهان دارویی با هزینه شخصی و با آبیاری تیپ و زیر پوشش پلاستیکی و عاری از علف هرز ایجاد شد که مصرف آب با این روش 5/1 لیتری کاهش چشم گیری یافت.

وی در پایان، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد اکوتوریسمی در بخش گیاهان دارویی مزرعه دانشگاه، برای دانش آموزان و خانواده ها، افرادی که علاقه مند به گیاهان دارویی هستند می توانند از این محصولات دیدن کنند.

انتهای پیام /

251 / 167 کلکسیون گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی ستاد یاوران تولید دانشگاه آزاد شهرکرد مزرعه تحقیقاتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کلکسیون گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی دانشگاه آزاد شهرکرد مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری سازمان جهاد کشاورزی کشت گیاهان دارویی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است

به گزارش خبرنگار مهر، کنستانتینیو چیونگا صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با مسئولین گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

چیونگا مشخصاً به تراکتورهای ۴۷ و ۷۵ اسب بخار تراکتورسازی اشاره و تاکید کرد: تراکتورهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی و بخصوص فراتر از تولیدات بسیاری از کشورها پیشرو در این صنعت می‌باشد.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصربفرد دانست و گفت: استفاده از تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه صورت گرفته که بسیاری راضی کننده بوده است.

چیونگا خواستار ایجاد شرکت مشترک برای افزایش و تسهیل مراودات دو کشور در زمینه‌های مورد اشاره شد.

این مقام ارشد در عین حال روابط کنونی دو کشور را بسیار ایده آل و مثمرثمر دانست و اظهار داشت این روابط باید توسعه یابد.

گفتنی است کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور ایران اسلامی و معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدارها و مذاکرات گسترده‌ای داشته است.

کد خبر 6091872

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری