Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانک صادرات ایران، تاکنون بیش از چهار هزار و ٢٠٠ فقره تسهیلات بالغ بر ٣٢٩ میلیارد ریال با زمان بازپرداخت ٢٤ ماهه با سه ماه تنفس به کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا پرداخت کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با هدف کمک به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ اشتغال و تامین هزینه‌های عملیاتی واحدهای تولیدی کشور، با پرداخت چهار هزار و ٢٧٣ فقره تسهیلات حمایتی بیش از ٣٢٩ میلیارد ریال به این امر اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس دستورالعمل‌های بانک مرکزی، اشخاص حقیقی و حقوقی فعال دارای مجوز کسب یا تولید در بخش‌ها و رسته‌های تعیین شده از سوی وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحقیقات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، کشور و جهاد کشاورزی که فعالیت‌های آنها در دوره شیوع کرونا با اختلال مواجه شد، مشمول این تسهیلات می‌شوند. این تسهیلات تنها به متقاضیانی تخصیص خواهد یافت که در سامانه «کارا»ی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کرده و به بانک معرفی شده باشند.
این تسهیلات برای واحدهای کسب و کار به ازای هر شاغل ١٢٠ میلیون ریال، برای کسب و کارهایی که از شیوع این بیماری بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر شاغل ١٦٠ میلیون ریال و برای رانندگان مسافری درون و برون‌شهری خویش‌فرمای بیمه‌پرداز، ٦٠ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از شیوع کرونا بر اساس فهرست شاغلین دارای پرونده بیمه تامین اجتماعی با تعهد بازپرداخت در اختیار صاحبان کسب و کار قرار خواهد گرفت. مهلت تشکیل پرونده در سامانه «کارا» تا پنجم مردادماه سال جاری اعلام شده است.
نرخ سود این تسهیلات ١٢ درصد و زمان بازپرداخت آن ٢٤ ماهه است که با سه ماه تنفس در اختیار متقاضیان و واجدان شرایط قرار می‌گیرد. صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و گیلان بیشترین میزان این تسهیلات را از بانک صادرات ایران دریافت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک صادرات ایران آسیب دیده کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

یر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب‌وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب‌ و کارهای حقیقی است و نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

به گزارش ایسنا، مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، درباره جزییات بیشتر این خبر اظهار کرد: این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند.

به گفته وی، این سکوها شامل ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

مظفری با اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

روش دریافت وام های کسب و کار

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند.

پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد.

اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور فعال بانک صادرات ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون