Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@04:45:20 GMT

آیا بنزین کم‌فروشی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۶۴۴۱

آیا بنزین کم‌فروشی می‌شود؟

رویداد۲۴ همایون صالحی درباره برخی گزارشات مبنی بر کم‌فروشی بنزین اظهار داشت: روند توزیع بنزین در تمامی جایگاه‌ها از سوی سازمان استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رصد می‌شود، بنابراین کم‌فروشی نمی‌تواند صحت داشته باشد.

وی در این رابطه توضیح داد: سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها از طریق پمپ‌هایی شناور که درون مخازن جاسازی شده انجام می‌شود، یعنی پمپ داخل تا ارتفاعی حدود 20 سانتی‌متر با کف آن فاصله دارد، اگر از پمپ به جای بنزین هوا خارج شود، پمپی که قیمت آن 45 تا 50 میلیون است، می‌سوزد، بنابراین روشن است که هیچ جایگاه‌داری با علم به خسارت این‌چنینی حاضر به تخلف‌، کم‌فروشی و توزیع هوا به جای بنزین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: البته هیچ موضوعی صددرصد نیست، گاهی ممکن است مشکل مکانیکی یا برقی و یا در یک بازه‌ کوتاهی سرجمع اختلافی در 20 تا 30 لیتر پیش بیاید که بسیار نادر است.

وی یادآور شد: توزیع بنزین در جایگاه‌ها از سوی انجمن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان استاندارد به طور ماهانه نظارت و کنترل می‌شود، بنابراین امکان خطا بسیار اندک است.

بیشتر بخوانید: سهمیه سوخت به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

صالحی در ادامه بیان کرد: در بنزین غیر یورو 4 و5 به دلیل استفاده از ماده فرار ام.تی.بی.ای برای بالا بردن اکتان و آرام‌سوزی استفاده می‌شود که باعث تغییر حجم و بالا رفتن تبخیر بالا می‌رود، علاوه بر این وقتی باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می‌شود، تبخیر بسیار بالا می‌رود، به طوری که بخار بنزین مشهود است و اینگونه تصور می‌شود که بنزین کمتر از آن میزان که مشتری خواسته تحویل داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد بنزین یورو 4 و 5 این مشکلات بسیار کم است و تبخیر در این نوع از بنزین بسیار پایین است اما فعلا امکان اینکه کل کشور از بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 تغذیه شود، وجود ندارد.

منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بنزین سهمیه بندی بنزین کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند

آفتاب‌‌نیوز :

محسن صیادی روز پنجشنبه افزود: پلمب این واحد‌ها در گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، پس از دریافت تذکرات وافر و با وجود تعهد اخذ شده مبنی بر عدم تکرار تخلف انجام گرفت.

وی بیان کرد: واحد‌های مزبور به تخلفات خود که پرتکرارترین آن‌ها کم فروشی، گران فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه بوده، ادامه دادند که با هدف بازدارندگی از تکرار تخلف تعطیل شدند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با اشاره به پلمب ۲ واحد آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان سجاد مشهد در چند روز اخیر بیان کرد: این واحد‌ها در گشت مشترک اصناف مشهد با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: عمده تخلفات این واحد‌ها گرانفروشی، عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بود که آن‌ها را به پلمب کشاند.

صیادی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۲۲ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال برای صنف آرایشگاه‌های زنانه مشهد تشکیل و منجر به پلمب هفت واحد شده است.

۱۵۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۹۶ اتحادیه در مشهد فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • فقط شش هزار بلیت برای تراکتور - استقلال
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از «بمب خلأ» در جنگ غزه
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد