Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: تا پایان امسال و احتمالاً سال آینده ممکن است گرفتار این بیماری باشیم زیرا زمان پایان دقیق این بیماری مشخص نیست و ممکن است، شاهد رشد ۲ برابری این بیماری باشیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری، روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پنج ماه است که با این ویروس خطرناک مواجه هستیم و البته همچنان نگرانی در داخل کشور و در سطح جهان ادامه دارد،زیرا هنوز قدم‌های دیگری پیش روی ما قرار دارد که باید برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: بارها تاکید شده است شرایط ما داروی قطعی برای این بیماری هنوز وجود ندارد، واکسن وجود ندارد و هنوز به ایمنی جمعی در برابر این بیماری نرسیده‌ایم

رییس جمهوری با اشاره به گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق این گزارش تخمین بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به حدود ۱۴ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند؛ در مدت  ۱۵۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار در این بیمارستان‌ها بستری بودند. 

روحانی افزود: در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود که نکته بسیار مهمی است. اگر این گزارش مبنا باشد که ۲۵ میلیون عبور کردند و بقیه جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا در ماه‌های آینده خواهند بود. در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری‌هایی که در آینده خواهیم داشت حدود ۲ برابر تعدادی است که در ۱۵۰ روز گذشته شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: البته تا پایان امسال و احتمالاً سال آینده ممکن است گرفتار این بیماری باشیم زیرا زمان پایان دقیق این بیماری مشخص نیست و ممکن است شاهد رشد ۲ برابری این بیماری باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسن روحانی بیماری باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید