Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدامین مهرورز شهردار کازرون در دیدار با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون، اظهار کرد: هدف سرمایه‌داران از سرمایه‌گذاری، کسب سود است، اما می‌بینیم که امروز حتی بسیاری از مردم عادی هم به سمت دلالی رفته‌اند.

عمده کسب و کار‌ها و مراکز تجاری در مراکز استان‌ها متمرکز است

او تصریح کرد: طبیعی است که عمده کسب و کار‌ها و مراکز تجاری و خدماتی برای کاستن از ریسک سرمایه‌گذاری و سوددهی بیشتر در مراکز استان‌ها و کلانشر‌ها متمرکز شود و همین باعث شده ارائه خدمات نیز به این شهر‌ها منحصر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کازرون ادامه داد: وقتی که چنین شرایطی به وجود می‌آید شهروندان و مردم شهرستان‌های کوچکتر نیز برای بهره‌مندی از خدمات و امکانات بیشتر یا با اهداف شغلی و اقتصادی، به فکر مهاجرت به این کلانشهر‌ها و مراکز استان می‌افتند و مسئله مهاجرت خود تبعات جدیدی به وجود می‌آورد.

او، کاهش شتاب توسعه شهرستان‌ها را از جمله پیامد‌های مهم مهاجرت برشمرد و گفت: برای پیشگیری از ادامه این معضلات باید کاری کرد که خدمات و امکانات به شهرستان‌ها بیاید و برای تحقق این منظور نیز باید سرمایه‌گذار جذب شود.

مهرورز ادامه داد: در شرایطی که جذب سرمایه‌گذار بدون ارائه تسهیلات دولتی در شهرستان‌ها تقریبا غیرممکن شده، لازم است دولت با ارائه تسهیلات مناسب و متنوع، به این عرصه ورود کند.

لزوم تخصیص کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری است

او با بیان اینکه در سال جدید اعتباری که از محل ارزش افزوده دارایی به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد، به طور چشمگیری کاهش یافته است، ادامه داد: با کاهش درآمد شهرداری‌ها، توسعه امکانات و خدمات شهری کُند می‌شود و این مسئله شهروندان و مردم را دچار مشکل می‌کند، بنابراین لزوم تخصیص کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری است.

شهردار کازرون در این جلسه پیشنهاد کرد که از ظرفیت و توانمندی کارگاه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای کازرون برای ساخت برخی لوازم و تاسیسات شهری یا تعمیرات و نگهداری تاسیسات و ماشین‌آلات استفاده شود.

مهرورز افزود: این کار باعث ایجاد اشتغال و ارتقای توانمندی نیرو‌های بومی خواهد شد. در نهایت قرار شد طرح‌های قابل اجرا از سوی طرفین ارائه و بررسی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراکز تجاری جذب سرمایه گذار شهرستان ها شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با ارائه گزارشی از فعالیت گروه جهادی الکفیل در زنجان اظهار کرد: ارائه خدمات پزشکی توسط با محوریت کمیته امداد؛ هماهنگی گروه جهادی حاج عبداله والی کمیته امداد به عنوان بانی اصلی و همراهی تنگاتنگ ورزش و جوانان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات در قالب پزشکی و دندانپزشکی و بینایی سنجی و عینک و سایر خدمات تخصصی و اعصاب ارائه شد، اضافه کرد: حدود ۲ هزار خدمت در این مدت ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هزینه کمیته امداد برای بحث ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک قریب به ۶ میلیارد ریال بود.

صالحی همچنین با قدردانی از همکاری مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح گفت: خوشبختانه مثل همیشه مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح پای کار بودند.

وی ادامه داد: در کنار ارائه این خدمات غرفه‌های مشاوره برای ارائه مشاوره‌های شغلی، مشاوره خانواده از طریق کلینیک رز، مشاوره گروهی از طریق بسیج حقوقدانان و وکلای همکار کمیته امداد انجام و غرفه حجاب و عفاف نیز دایر شد.

کد خبر 6097810

دیگر خبرها

  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • سرمایه‌گذار معروف: هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌