Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان گفت که با خروج سامانه بارشی در بامداد امروز، روند افزایش دما در استان آغاز شده و ساکنان مناطق شرقی گرمای ۴۰ درجه را تجربه خواهند کرد.

**

رییس شورای حل اختلاف گلستان از راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی اجرای احکام مدنی در شورای حل اختلاف مرکز استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

تعدادی از رانندگان ساکن غرب استان در تماس با خبرنگار ایرنا از نحوه بهسازی و فعالیت عمرانی در مسیر کردکوی - بندرترکمن گلایه داشتند.

نبود علایم هشدار دهنده در محل کارگاه، ناایمن بودن محدوده فعالیت و نیمه کاره رهاشدن بخش های مرمت شده از جمله اعتراضات این افراد است.

**

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومی گلستان گفت: شرکت بازرگانی خدمات کشاورزی گرگان به اتهام گرانفروشی جو به ۵۵۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

**
پس از افزایش تعداد مبتلایان، اجرای طرح ضدعفونی و گندزدایی خیابان‌ها و معابر شهری برای مقابله با شیوع کرونا توسط شهرداری گرگان از سر گرفته شد.

**

رییس کل دادگستری گلستان از سنددار شدن ۲۰۸ هکتار از جنگل النگدره گرگان خبر داد و گفت که با این اقدام، جلوی تحرکات سودجویان گرفته می شود.

**

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت گلستان از راه اندازی گشت‌های مشترک با اداره استاندارد برای جمع آوری لامپ‌های غیراستاندارد خبر داد.

**

فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: در بازرسی از یک خانه در گرگان ۹ شی عتیقه شامل بشقاب، آسیاب سنگی، کتابچه با پوست چرم و صندوقچه فلزی با تخمین قدمت هزار و ۴۰۰ سال کشف شد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت ملی ۶ اثر فرهنگی ناملموس استان خبر داد.

احمد تجری گفت: این آثار ثبت شده شامل استاد عفت مرادی به عنوان گنجینه زنده بشری در ابریشم‌بافی ترکمن و استاد سیدمحسن سادات‌مزنگی گنجینه زنده بشری در حصیربافی، مهارت ساخت عروسک محلی روستای قلعه‌قافه، دانش بومی ساخت خانه‌های چوبی گمیشان، مراسم الشدرمه در عروسی ترکمن و دانش و مهارت بومی اجرای شیر سر است.

برچسب‌ها گلستان میراث فرهنگی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان میراث فرهنگی منابع طبیعی گلستان میراث فرهنگی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه امسال استان کرمانشاه برای اجرای طرح زراعت چوب را کاشت نهال در سطح ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت : سال گذشته طرح زراعت چوب در سطح ۸۰۰ هکتار در استان اجرا شد.

 جلیلیان با بیان اینکه امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در استان به حدود ۱.۵ میلیون اصله نهال احتیاج داریم، گفت: بیش از ۱.۱ میلیون اصله نهال سردسیری و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال گرمسیری در استان در راستای اجرای این طرح تولید شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: طرح زراعت چوب در مناطق سردسیری استان با غرس گونه «صنوبر» در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، کنگاور، هرسین، کرمانشاه، دالاهو، اسلام آبادغرب ... و در مناطق گرمسیری با غرس نهال «اکالیپتوس» انجام خواهد شد.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت کلی مزارع تولید چوب استان داشت و گفت: هم اکنون ۸۰۰ هکتار توده سرپای قابل استحصال در مناطق سردسیری استان داریم که قابلیت برداشت چوب دارند.

 وی افزود: توده‌های سرپای قابل استحصال مربوط به اجرای طرح زراعت چوب عمدتا در شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه قابلیت برداشت دارند.

 جلیلیان یادآور شد: در حال حاضر در مزارع تولید چوب مناطق گرمسیری استان توده قابل استحصال نداریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند