Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:23:18 GMT

گزارش| اعدام در آمریکا خوب در دیگر کشورها بد! +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۷۶۶۳

گزارش| اعدام در آمریکا خوب در دیگر کشورها بد! +فیلم

‍‍‍‍‍‍

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان برقراری دولت خود بارها به مسئله اجرای احکام اعدام اشاره کرده و حمایت خود را از اعدام متجاوزان و مجرمان با سابقه بیان کرده است؛ این در حالی است که او از اجرای حکم اعدام در دیگر کشورها ناخشنود است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارن پویا؛ حکم اعدام در بسیاری از کشورهای جهان طبق قوانین هر کشور و برای جرم‌های بسیار بزرگ در نظر گرفته می‌شود و افرادی که طبق قوانین کشورها عمل نکرده و جرم‌های سنگینی انجام داده باشند، به اعدام محکوم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کشورهایی که از این طریق برخی از مجرمان را مجازات کرده و حکم اعدام صادر می‌کند، کشور آمریکا است؛ کشوری که نسبت به اجرای حکم اعدام در نقاط دیگر جهان اعتراض کرده اما خود از این روش مجازات سال‌های بسیار استفاده می‌کند.

نمونه‌ای از این مجازات در آمریکا در هفتهی اخیر صورت گرفت؛ طبق گزارش پایگاه خبری "cnn " در هفته گذشته 3 اعدام فدرال در آمریکا انجام شد و مجرمان به وسیله سم کشنده به کام مرگ کشیده شدند.

نخستین اعدام در سطح دولت فدرال آمریکا پس از 17 سال در روز سه‌شنبه، 14 جولای انجام شد؛ "دانیل لوییس لی" فردی که به جرم قتل یک خانواده در سال 2003 محکوم شده بود، اعدام شد.

این در حالی است که روز پنجشنبه، 16 جولای نیز "وسلی آیرا پورکی" که به اتهام تجاوز جنسی و کشتن یک دختر 16 ساله به اعدام محکوم شده بود، به وسیله تزریق سم اعدام شد؛ پیشتر وکلای او از زوال عقل پورکی مدارکی نشان داده بودند اما توسط دادگاه فدرال رد و حکم اجرا شد.

"استین لی هانکن" نیز سومین زندانی که به جرم قتل به اعدام محکوم شده بود، روز جمعه با تزریق داروی کشنده در ایالت ایندیانا اعدام شد.

همچنین قرار است دو زندانی دیگر نیز که به اعدام در سطح فدرال محکوم شدند، در تاریخ مشخص اعدام شوند.

پایگاه خبری "cbc" می‌نویسد، در سال 2003 بود که اجرای حکم اعدام برای مجرمان جرایم فدرال به دلیل نحوه اعدام و دردآور بودن مواد تزریق شده هنگام اجرای حکم تعلیق شده بود، اما سال گذشته "ویلیام بار"، وزیر دادگستری آمریکا از اجرای حکم اعدام مجرمین فدرال خبر داده بود.

با آغاز دولت ترامپ، این رئیس جمهور بارها از اجرای احکام اعدام برای جرائم فدرالی حمایت کرده و خواهان اجرای حکم هرچه سریع تر مجرمان فدرال است.

پیشتر نیز دونالد ترامپ در سخنرانی‌های خود از اجرای حکم اعدام مجرمانی که به دلیل قتل، تجاوز جنسی و قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند، حمایت کرده بود.

این موارد تنها اجرای حکم در سطح دولت فدرال آمریکا است؛ در این کشور ابتدا در دادگاه‌های ایالتی و توسط قضات هر ایالت حکم صادر شده و سپس برخی از جرائم به دلیل گسترده بودن و وحشتناک بودن وجهه اجتماعی آن، در سطح فدرال و توسط دادگاه فدرال آمریکا بررسی می‌شوند.

به همین دلیل علاوه بر اجرای حکم اعدام در سطح دولت فدرال، اعدام‌های دیگری نیز طبق قوانین هر ایالت سالانه انجام می‌شود؛ طبق آمار پایگاه اطلاعاتی "statista " از سال 1976 تا سال 2020، 1333 اعدام توسط تزریق مواد کشنده در کشور آمریکا صورت گرفته است؛ همچنین 162 اعدام نیز از طریق صندلی الکتریکی انجام شده است.

تنها از ابتدای سال 2020 تاکنون 9 حکم اعدام در ایالت‌های مختلف آمریکا اجرا شده است که نصفی از آن در ایالت تگزاس آمریکا صورت گرفته است؛ همچنین 6 حکم اعدام دیگر نیز در مرحله اجرا هستند و تا ماه‌های آینده اجرا می‌شوند.

همچنین بر اساس آمار پایگاه اطلاعاتی "Death Penalty Information Center" در سال 2019 نیز 22 اعدام در ایالت‌های این کشور صورت گرفته است.

موافقت 68 درصدی مردم آمریکا با اعدام مجرمان خشن

این در حالی است که مردم آمریکا نیز با اجرای حکم اعدام برای مجرمانی که مرکتب جنایت های وحشیانه و گسترده شده‌اند، موافق هستند؛ در سال 2019، 54 درصد از شهروندان آمریکا، اظهار داشتند که تصور می‌کنند مجازات اعدام از نظر اخلاقی قابل قبول است؛ 14 درصد از دیگر مردم نیز اعتقاد داشتند اجرای حکم اعدام برای مجرمان وحشی درست است اما نحوه اجرای حکم و استفاده از مواد دردآور مناسب نبوده و باید راهی دیگر اتخاذ شود.

با وجود آمارهای موجود و اجرای حکم اعدام در آمریکا، دولت این کشور و رسانه‌های تحت امر آن، نسبت به اجرای حکم اعدام برای مجرمان دارای جرائم گسترده در دیگر کشورها تاسف خورده و آن را بر خلاف حقوق بشر می‌دانند!

یکی از این افرادی که در رفتارها و واکنش خود دچار تناقض شده است، رئیس جمهور آمریکا است؛ از زمان پیروزی دولت دونالد ترامپ در آمریکا، او و کابینه‌اش به دنبال اجرای حکم اعدام مجرمان فدرالی برآمده‌اند و شخص ترامپ در سخنرانی‌های خود بارها به این مسئله اشاره کرده و از اجرای حکم اعدام حمایت می‌کند؛ اما او اجرای حکم اعدام برای مجرمان را در دیگر کشورها بر نمی‌تابد!

در هفته گذشته که حکم اعدام سه متهم در ایران صادر شد، رئیس جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود با واکنش به حکم صادره خواهان عدم اجرای حکم اعدام شد؛ علاوه بر آن بسیاری از رسانه‌ها نیز به تحریک برآمده و اخبار مغرضانه‌ای را پوشش دادند. با وجود آن هیچکدام به اعدام‌های اخیر در آمریکا واکنش نشان نداده و هیچ اعتراضی را نسبت به اجرای حکم اعدام در آمریکا انجام نمی‌دهند.

 

 

فیلم/آیا ترامپ مخالف اعدام است؟از هر 3 آمریکایی فقط یک نفر به حرف‌های ترامپ اعتماد دارددو سوم آمریکایی‌ها خواستار افشای گزارش‌های مالیاتی ترامپ هستند

انتهای پیام/

R1545/P/S2,20/CT7 واژه های کاربردی مرتبط قاره آمریکا دونالد ترامپ بیشتر بخوانید... فیلم/آیا ترامپ مخالف اعدام است؟ گزارش| آیا خانواده ترامپ و ثروتمندان آمریکایی از ماندگاری کرونا سود می‌برند؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاره آمریکا دونالد ترامپ آمریکا دونالد ترامپ اجرای حکم اعدام اجرای حکم اعدام دیگر کشورها محکوم شده دونالد ترامپ رئیس جمهور اعدام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد