Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:30:47 GMT

زیرساخت‌های هنری در لامرد و مُهر مهیا نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۸۱۶۷

زیرساخت‌های هنری در لامرد و مُهر مهیا نیست

معاون نظارت بر تولیدات سینمایی با اشاره به اینکه در لامرد و مُهر آن‌قدری که به سیاست پرداخته‌شده به حوزه فرهنگ و هنر پرداخته نشده است، گفت: زیرساخت‌های هنری خوبی در این دو شهرستان آماده نشده است.

مهدی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس شهرستان‌های فارس در لامرد، آخرین وضعیت هنری شهرستان‌های لامرد و مُهر را تشریح کرد و با انتقاد از ضعف‌هایی که وجود دارد، اظهار داشت: متأسفانه در لامرد و مُهر آن‌قدری که به سیاست پرداخته‌شده است به حوزه فرهنگ و هنر پرداخته نشده و نماد بارز آن نداشتن حتی یک سالن سینما است درحالی‌که این منطقه 3 وزیر در دولت‌های مختلف داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لامرد و مُهر به لحاظ سابقه فرهنگی به‌ویژه در اجرای هنر تعزیه هم‌تراز با استان اصفهان بوده و یکی از قطب‌های تعزیه کشور است.

 رنجبر گفت: به لحاظ هنرنمایشی این دو شهرستان بسیار قوی بوده که این نشان از آن است که مردم این دیار برای اینکه اعتقادات خودشان را نشان دهند از هنر نمایش استفاده کردند.

معاون اداره کل نظارت بر تولیدات سینمایی کشور ادامه داد: با آمدن شرکت‌ها و صنایع مختلف در لامرد و مُهر، حوزه فرهنگ و هنر نیز می‌تواند آباد شود اما متأسفانه با داشتن استعدادهای خیلی عجیب در حوزه شعر و شاعری و حوزه هنر نمایش و افراد صاحب علمی این دو شهرستان که کرسی‌های علمی دانشگاه‌ها در تهران و شیراز در دست آنان است، زیرساخت‌های هنری خوبی در لامرد و مُهر آماده نشده است.

رنجبر با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و حوزه هنری باید دورهم جمع شوند و زیرساخت‌های هنری در لامرد و مُهر آماده شود، گفت: من به سراغ اقتصادیون و سیاسیون زیادی برای احداث سینما رفتم اما متأسفانه جواب نگرفتم.

انتهای پیام/ ی

منبع: فارس

کلیدواژه: هنر سینما فرهنگ حوزه هنری لامرد زیرساخت های هنری لامرد و م

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمد اصغرزاده رییس حوزه هنری استان سمنان گفت : این مدرسه ب اهزینه بازسازی دو میلیارد تومان با هدف روایتگری بومگرایانه در دو بخش تولیدات فرهنگی هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف رویات قابلیت‌های گوناگون استان سمنان حتی در بخش گردشگری روایت  فعالیت می‌کند
درمراسم افتتاح این مدرسه که با حضور مهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی هم حضور داشت ، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: در این مدرسه با فعالیت بومگرایانه روایت‌های انقلاب اسلامی با زبان هنر ماندگار خواهد شد
فرج الله شوشتری سرپرست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان هم گفت: جنگ امروز جنگ روایتهاست و حفظ هویت و اصالت ملی در سایه روایت درست از خدمات ارزشمند به انقلاب است
در این مراسم حکم مدیریت مدرسه ملی روایت به حسینعلی جعفری از نویسندگان بنام استان سمنان و کشور اعطا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد