Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش درصد شناور آزاد سهام شرکت‌های بزرگ می‌تواند به عمق بخشی هر چه بیشتر بازار سرمایه کمک کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محسن علیزاده گفت: در حال حاضر معمولا بانک ها نقش اصلی را در اقتصاد کشور بازی می کنند که نکته قابل تاملی است و باید این روند با اعمال سیاست های صحیح اقتصادی اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم سپیدان در مجلس، با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن به یک اقتصاد پویای بازار محور باید به سمت توسعه بازار سرمایه قدم برداریم، افزود: برای رسیدن به این هدف باید زیر بناها را به صورت صحیح و برنامه ریزی شده فراهم کرد و نباید عملکرد شتابزده داشت.
تقویت زیر ساخت ها
وی با بیان اینکه دعوت از مردم و پیوستن سپرده‌های آنها به بازار سرمایه باید نظام مند انجام شود، ادامه داد: زیر ساخت های بازار سرمایه باید به نحوی باشد که توانایی پاسخگویی به ورود اعضای جدید و حجم نقدینگی سرازیر شده به سمت بازار را داشته باشد.
علیزاده با اینکه امروزه همه جا سخن از بازار بورس شنیده می شود و فرهنگ سرمایه گذاری بین مردم در حال تغییر است که البته جای بسی خرسندی است، اما نباید اجازه دهیم مردم بدون آموزش و مشاوره وارد بازار سرمایه شوند.
وی با بیان اینکه بازار سرمایه بازاری تخصصی و علمی بوده و برای فعالیت در این بازار آموزش های تخصصی ضرورت دارد، افزود: این به معنی ورود با تاخیر به بازار سرمایه نیست، بلکه مردم می توانند سرمایه های خود را به شرکت های سبد گردان رسمی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار بسپارند و خود نیز برای آموزش زمان بگذارند، چراکه مسلما بازاری که اعضای آن آموزش دیده باشند بازار بسیار بهتری و به دور از هیجانات خواهد بود.
علیزاده ادامه داد: به نظر بنده بحث های آموزش معاملات در بازار سرمایه می تواند به یکی از برنامه های آموزشی ثابت رادیو و تلویزیون تبدیل شود تا خانواده ها را برای ورود به بازار راهنمایی شوند. در هر صورت رسانه ها نقش مهمی در این خصوص خواهند داشت و در این میان روانشناسی بازار موضوع قابل توجهی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.
نقش موثرعرضه سهام شرکت های دولتی
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه افراد تازه وارد به بورس نباید فکر کنند که بازار همیشه مثبت و صعودی است، تاکیدکرد: سهامداران جدید باید بدانند که روزهای هم در بازار این امکان وجود دارد شاخص منفی شود؛ بنابراین نباید عملکرد هیجانی داشته باشند و سرمایه گذاری حدود یکساله را مدنظر قرار دهند، چرا که اصطلاحا بورس بازار یک شبه پولدار شدن نیست.
وی بر لزوم حمایت از تحلیل گران برتر بازار که دلسوزانه و رایگان در هدایت مردم و تازه واردها به بازار فعالیت می کنند، تاکید کرد و خواستار رسیمت بخشیدن به فعالیت های آنها شد.
عمق بخشی بازار سرمایه
علیزاده با بیان اینکه حمایت از بازار سرمایه در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد، افزود: این موضوع می تواند از تلاطم دربازارهای موازی مانند ارز و مسکن و فعالیت های سوداگرانه جلوگیری کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اینکه عرضه سهام شرکت های دولتی در بورس و آزادسازی سهام عدالت توانست به پویایی هر چه بیشتر بازار کمک کند، تصریح کرد: به نظر بنده افزایش درصد شناوری سهام شرکت های بزرگ نیز می تواند به عمق بخشی هر چه بیشتر بازار سرمایه کمک کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سهام شرکت بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!

به گزارش خبرآنلاین ،دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با افت ۰.۸۷ درصدی، معادل ۲۰ هزار و ۲۸۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۳۳ واحد قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت: رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۹۹ درصدی (معادل هفت هزار و ۵۳۶ واحد) در پله ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) را در روز یکشنبه، سه هزار و ۹۶ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را ۶.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج پول در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، از خروج ۱۱۹.۵ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش‌ بینی بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار سرمایه در دومین هفته اردیبهشت‌ماه، در حالی که همه اهالی تالار شیشه‌ای منتظر یک شروع مثبت و قوی بودند، روز منفی دیگری را پشت سر گذاشت. قامت سرخ نقشه بازار بورس، نشان از منفی بودن ۸۰ درصدی تابلوهای بورسی داشت.

حجم و ارزش پایین معاملات در کنار توقف روند ورود پول حقیقی‌ها به بازار سرمایه، روایتگر روز معاملاتی فرسایشی برای سهامداران بود. روند نماگرهای سهامی نشان می‌دهد برخلاف انتظار، در روز یکشنبه خبری از حمایت حقوقی‌ها نبود و روند معاملات با بازگشت قدرت خریداران همراه نبود.

کارشناسان معتقدند، در صورتی که محرک‌های بازار از جمله دلار نیمایی تغییر چندان محسوسی پیدا نکند، روند نوسانی بازار ادامه خواهد یافت. صندوق‌های اهرمی نیز، در پایان معاملات دومین روز هفته، در سوی منفی دامنه نوسان خود قرار گرفتند؛ این موضوع مشخص می‌کند معامله‌گران و سرمایه‌گذاران امید چندانی به تغییر شرایط در بازار روز میانی هفته ندارند.

با وجود این، دو خبر مثبت به بازار سرمایه تزریق شده که می‌تواند حال و هوای معاملات را در روز میانی هفته تغییر دهد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «معافیت‌هایی که در حوزه بورس وجود داشته، به قوت خود باقی خواهد ماند. همچنین نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها به سطح ۲۰ درصدی بازگشت.»

از همین رو، در راستای پیش بینی بورس روز میانی هفته، می‌توان با توجه به اخبار مثبتی که به بازار سرمایه تزریق شده است، انتظار بازگشت نماگرهای سهامی به ریل مثبت را داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900717

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود