Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف از تهیه ۲۵۰ هزار بسته ارزاق برای نیازمندان خبر داد و گفت: بسته‌های حمایتی در عید غدیر و ماه محرم بین نیازمندان توزیع می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اواخر سال گذشته، شیوع ویروس کرونا سبب شد زندگی بسیاری از مردم متوسط جامعه با مشکلات مختلفی روبه رو شود به‌طوری‌ که بسیاری از اصناف و واحدهای تولیدی متحمل ضرر و زیان شدند و به شمار نیازمندان اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از یک طرف با کاهش قدرت خرید مواجه شدند و از طرف دیگر به دلیل ترس از ابتلا به این بیماری در خانه ماندند و کسب و کارها خلوت شد. با اعلام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و سپس تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و پاساژها و فروشگاه‌های مختلف عملاً بازار در رکود فرو رفت. در این میان اما نهادها و مجامع مردمی و گروه‌های جهادی به میدان آمدند و به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفتند. سازمان اوقاف و امور خیریه نیز همراه با مردم و گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه پای کار آمد و از هیچ کمکی دریغ نکرد.

حجت‌الاسلام نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه بازگشایی اماکن مقدسه و امامزادگان تابع مصوبات ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا است، گفت: ما به تمام بقاع متبرکه اعلام کرده‌ایم که هرگونه تصمیم تابع مصوبات ستاد ملی کرونا در هر استان و شهرستان خواهد بود. نوع تصمیم در هر امامزاده در نقاط مختلف کشور، متغیر است. مثلاً در یک شهرستان وضعیت سفید است و زائران می‌توانند حتی نزدیک ضریح هم شوند اما در یک شهرستان که در وضعیت هشدار قرار دارد، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیت‌ها برای امامزادگان در نظر گرفته شده است؟ گفت: محدودیت‌ها برای بقاع متبرکه در شهر تهران اعمال شده است. هیچ برنامه‌ و مناسبتی برای این هفته که محدودیت‌ها بیشتر شده است در بقاع نخواهیم داشت.  رئیس جمهور روز گذشته به وزیر کشور مأموریت داد تا برای برگزاری برنامه ماه محرم تصمیم‌گیری شود. کارگروه زیارتی ستاد ملی کرونا که با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه و امامزادگان برگزار می‌شود درباره ماه محرم تصمیم‌گیری خواهد کرد. ما نیز پیشنهاداتی را به ستاد ملی کرونا خواهیم داد و در نهایت بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا عمل خواهیم کرد اما پروتکل‌هایمان را بر اساس چند وضعیت تنظیم خواهیم کرد. برای تمام کشور هم نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید.

حجت‌الاسلام نوروزپور درباره اقدامات جهادی سازمان اوقاف در طرح مواسات گفت: بعد از  فرمایش مقام معظم رهبری اقدامات مؤثری را داشتیم که در گام آخر، 250 هزار بسته ارزاق برای خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته شده است که برای عید غدیر و محرم بین آنها توزیع می‌شود. هم‌اکنون کارگاه‌های تولید ماسک در سراسر کشور فعال شده‌اند. برخی از اماکن هم کمرنگ شده بودند که مجدداً فعال شدند.

انتهای پیام/

 

R1444/P/S4,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط گروه‌های جهادی ویروس کرونا سازمان اوقاف بیشتر بخوانید... تولید دانش بومی و محصولات مورد نیاز کشور در دستور کار سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های جهادی ویروس کرونا سازمان اوقاف گروه های جهادی ویروس کرونا سازمان اوقاف ستاد ملی کرونا سازمان اوقاف بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، مهدی انصاری با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، اظهار کرد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد و آب‌های بسته‌بندی دارای مزایای متعددی است و عدم آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها، بخشی از مزایای آب‌های بسته‌بندی است.

وی افزود: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرایندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد دریافت می‌شود، هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولیدکننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف‌کننده، فروشنده و توزیع‌کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن‌های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه‌های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تأیید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام دارد، در حالی که به صورت فنی عبارت غیرقابل ردیابی (not detectable) اعلام می‌شود، باید اذعان کرد نمی‌توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیرایرانی موجود در بازار گفت: تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبدا تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

لازم به ذکر است، تمام کالاهای سلامت از جمله آب‌های بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود و نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست، اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

کد خبر 751073

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)